Film för 10 år sedan. Vilken film är best/mest ikonisk? Omgång 1-1
Jag sitter och pillar på filmlistor och kom på tanken - Vilken film från 2005 är egentligen bäst ELLER mest ikonisk. Vilken film pratas det fortfarande om? Vilken film pratades det mest om då?
Jag bestämde mig för att göra en bracket-style omröstning här på FL.
Jag har en lista på 77 filmer från 2005 (roughly, listan är enligt när de kom på bio i USA, så en del utländska filmer är från tidigare år). Det är filmer som fått bra betyg, eller som jag själv kommer ihåg som bra eller omtalade (av någon anledning). eller på annat sätt ikoniska. Jag delar listan så det blir 10 st "mot varandra" i taget (utom en, som blir 7). När en omröstningstråd är stängd så flyttar jag de 1-4 filmerna som fått flest röster till omgång 2, osv. Vilket gör att vissa omröstningar säkert blir jättelätta att välja i och några blir svåra.
Ordningen/valet av filmer varje omgång är i den ordning de gick upp på bio.
Det här är omgång 1-1, och här är filmerna (länkarna går till IMDb)
White Noise
Appleseed
Elektra
Pooh's heffalump movie
Hitch
Constantine
Robots
Steamboy
Ice Princess
The Ballad of Jack and Rose
Lämna gärna en rad om varför ni röstar som ni röstar. Själv röstar jag i den här omgången på Robots, eftersom jag är barnsligt förtjust i den, även om det inte är världens bästa film.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-24 18:19
Länk till 1-2: www.familjeliv.se/forum/thread/75110932-film-for-10-ar-sedan-omgang-1-2
Länk till 1-3: www.familjeliv.se/forum/thread/75207057-film-for-10-ar-sedan-omgang-1-3