• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Ia84

Varit på första ultraljudet idag att kolla äggtillväxten, har bara två äggblåsor som var 13 resp 14 mm. Dem vill ju få fram många fler så ska därför höja dosen. På tisdag är det nästa ultraljud och om det inte finns fler äggblåsor så avbryter man detta försök för att inte utnyttja ett försök o få ut så få ägg. Några fler som varit med om att det varit så få äggblåsor efter första försöket men att det sedan ökat på sig till andra ultraljudet? Vill ha lite hopp!!

• väntar2015

Rd 9 idag och igår började lite brunt komma på lutinuspinnen och lite i trosskyddet (ursäkta detaljerna) tankarna blir många.. mensen som är på g eller lutinus biverkning som spökar? Det är så lite, lite men man kan ju inte låta bli att fundera ändå. Ska nog tjuvtesta imorn få se om jag få stilla min oro :)

• Sjöblomman

Fick mens igår så nu tar vi en paus fram till i höst.

Jag önskar er andra all lycka till med hela mitt hjärta!

• Liil
    Sjöblomman skrev 2015-05-15 17:46:45 följande:

Kram till dig! Samla krafter till hösten! Hjärta
  • EricaSE83
    Sjöblomman skrev 2015-05-15 17:46:45 följande:

Känner med dig. Hoppas ni får en jätteskön sommar och en chans till avkoppling från allt detta så mycket det är möjligt, och stort lycka till med nya försöken längre fram.
  • elisabeth1973
    iaeh skrev 2015-05-15 11:28:13 följande:
    Skuggan80 skrev 2015-05-14 21:20:14 följande:

Svårt att säga, men fick du höra av läkarna om det finns risk för....

Tack för svar! Ska avvakta lite och se om det blir bättre. Känner mig allmänpåverkad och blir lätt andfådd. Får kontakta dom under dagen. Dom sa att det fanns risk för överstimulering utifrån blodprov och att det fanns så många ägg och äggblåsor. Hoppas att det inte är det som spökar!
    Om du lätt blir andfådd kan det bero på att du binder vatten i buken. Det är ett överstimuleringssymptom. Ofta går det över av sig själv men i värsta fall kan man behöver sjukhusvård. Hoppas det gett med sig nu!
  • elisabeth1973
    Gina43 skrev 2015-05-14 21:49:09 följande:

Ja, just det. Din fråga ja. Kvaliteten på äggen diskuteras när eller om man har dåligt eller oväntat resultat efter en behandling. Jag tror inte att du behöver oroa dig om din läkare inte tagit upp det med dig. Jag förstår din oro. Det hör till att man nojjar när man går igenom IVF!

Tack för svar jag förstår lite bättre nu. Då var det här 1:2 hon skrev säkert att det delat sig som det ska eftersom 1:3 var dåligt. Ja man nojar över alt men jag får väl försöka tänka att eftersom de inte sa nåt så är allt bra.
  • En PantherTant

Äntligen börjar FET närma sig Började med proggisarna idag, insättning på tisdag. Dagarna har gått så långsamt denna gång, och ännu långsammare går de ju efter insättning fram till test. Det är det värsta med ivf, all väntan. Fungerar lnte så bra när man är en otålig person där allt borde ske typ i förrgår

• JMD

Äntligen verkar mensen ha kommit igång från att ha spotting i en vecka, drygt.......

Så idag börjar jag med mina progynon tabletter.

Kram alla kämpare ????

• Gina43
    En PantherTant skrev 2015-05-16 09:25:53 följande:

Äntligen börjar FET närma sig Började med proggisarna idag, insättning på tisdag. Dagarna har gått så långsamt denna gång, och ännu långsammare går de ju efter insättning fram till test. Det är det värsta med ivf, all väntan. Fungerar lnte så bra när man är en otålig person där allt borde ske typ i förrgår

Härligt! Snart är du där!

Instämmer att allt går lååångsamt. Är också otålig! På tisdag har jag RD9 (och BIM om jag har räknat rätt). Det var då jag plussade med sonen, om än svagt. Testade imorse, minus. Å andra sidan är det bara RD6. Blir nog mer negativ om det fortfarande är minus på RD9.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj