FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Varit på första ultraljudet idag att kolla äggtillväxten, har bara två äggblåsor som var 13 resp 14 mm. Dem vill ju få fram många fler så ska därför höja dosen. På tisdag är det nästa ultraljud och om det inte finns fler äggblåsor så avbryter man detta försök för att inte utnyttja ett försök o få ut så få ägg. Några fler som varit med om att det varit så få äggblåsor efter första försöket men att det sedan ökat på sig till andra ultraljudet? Vill ha lite hopp!!
Rd 9 idag och igår började lite brunt komma på lutinuspinnen och lite i trosskyddet (ursäkta detaljerna) tankarna blir många.. mensen som är på g eller lutinus biverkning som spökar? Det är så lite, lite men man kan ju inte låta bli att fundera ändå. Ska nog tjuvtesta imorn få se om jag få stilla min oro :)
Fick mens igår så nu tar vi en paus fram till i höst.
Jag önskar er andra all lycka till med hela mitt hjärta!
Svårt att säga, men fick du höra av läkarna om det finns risk för....
Ja, just det. Din fråga ja. Kvaliteten på äggen diskuteras när eller om man har dåligt eller oväntat resultat efter en behandling. Jag tror inte att du behöver oroa dig om din läkare inte tagit upp det med dig. Jag förstår din oro. Det hör till att man nojjar när man går igenom IVF!
Äntligen börjar FET närma sig
Började med proggisarna idag, insättning på tisdag. Dagarna har gått så långsamt denna gång, och ännu långsammare går de ju efter insättning fram till test. Det är det värsta med ivf, all väntan. Fungerar lnte så bra när man är en otålig person där allt borde ske typ i förrgår
Äntligen verkar mensen ha kommit igång från att ha spotting i en vecka, drygt.......
Så idag börjar jag med mina progynon tabletter.
Kram alla kämpare ????
Äntligen börjar FET närma sig Började med proggisarna idag, insättning på tisdag. Dagarna har gått så långsamt denna gång, och ännu långsammare går de ju efter insättning fram till test. Det är det värsta med ivf, all väntan. Fungerar lnte så bra när man är en otålig person där allt borde ske typ i förrgår