• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Blomster84
    faith88 skrev 2015-05-13 10:48:35 följande:

Hej allesammans!

Hade återföringen i onsdags. Av 8 befruktade ägg hade bara ett fortsatt att dela sig. Kändes så tungt när dem sa det. Plus att skärmen inte funkade så vi kunde inte se själva isättningen av vårt embryo.

Detta var vårt sista "gratis" försök dessutom.

Känner att man vill skita i allt emellanåt.. men det är ganska svårt när man ser gravida lyckliga bekanta omkring sig hela tiden.. :(

Låter som ett jobbigt besked att få... Hoppas ert lilla embryo är en riktig liten dunderdelare som stannar kvar nu :) Än så länge finns det hopp. Stor kram
  • Bolih84

Här blev det inget FET den här månaden då äl-stickorna inte visat omslag än... ???? dag 21 idag.

• Mysan10
    Vincents mamma skrev 2015-05-13 14:04:30 följande:

Jag blöder fortfarande lite men fick detta igår på ruvar dag 4 så får väl se var detta slutar.

Grattis!
  • Bolih84

Här blev det inget FET den här månaden då äl-stickorna inte visat omslag än... ???? dag 21 idag.

• Gina43

Jag blöder fortfarande lite men fick detta igår på ruvar dag 4 så får väl se var detta slutar.

Oj oj!! Hoppas hoppas!! Nu håller vi tummarna! RD4 - tidigt!
  • iaeh
    Blomster84 skrev 2015-05-13 15:04:00 följande:

Usch ja! Ruvartiden är det värsta. Denna evighetslånga väntan! Hoppas du hittar på en massa kul som kan få tankarna på annat och få tiden att gå fortare. Kram

Ja, jag tycker jag känner stickingar och molnande värk hela tiden så är nästan hela tiden orolig över att förlora det. vilken stress detta är! Jag kan roa mig med att vi ska renovera nu med start nästa vecka så har lite annat att lägga fokus på.

Är du inne i behandligen nu? Vilket av alla moment är du i i så fall? :)
  • Vincents mamma

Fick tillbaka i fredags och eftersom den redan var på väg att kläckas så fäste det samma kväll ( har känt det alla 3 ggr jag blivit gravid) men trodde efter som jag blöder att det släppt men det verkar kanske stanna, var starkare idag än igår så det är bara vänta och hoppas!

• Gina43

Här är det förresten RD3 idag. Men..har känt mig så negativ denna runda. Har svårt att tro på att det blir något. Sämre hela vägen rätt igenom i detta försök. Segare respons från äggstockarna, färre ägg, sämre kvalitet på blastisen och inget till frysen. Ändå har jag hög äggreserv, typ 7+ i AMH (men har inte PCOS). Så jag borde ha fått loss fler ägg...

Men men.. det blev ju ändock en blastis! Alltid något!
  • Längta

Idag var de ultraljud:)

14äggblåsor som var över 10mm och en del strax under.

Nytt ultraljud på fredag och då bestäms det när plock blir.

Tidigast måndag. Så nu e de nära. :) :)

• iaeh
    Längta skrev 2015-05-13 19:37:42 följande:

Idag var de ultraljud:)

14äggblåsor som var över 10mm och en del strax under.

Nytt ultraljud på fredag och då bestäms det när plock blir.

Tidigast måndag. Så nu e de nära. :) :)

Grattis, det var många blåsor. Hoppas på många fina ägg :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj