FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Skuggan80: hur går det för dig? Väntar du på sprutstart?
Här blev det inget FET den här månaden då äl-stickorna inte visat omslag än... ???? dag 21 idag.
Ja vad jag vet så. Men det förvånar mej inte om jag skippade det den här månaden bara för att man väntar på den. Hade en stor blåsa på dag 12. Och jag tyx ha känns att äl varit på G i dagarna. Så jag vet inte vad dom hänt?
Trist då det vart avblåst förra månaden oxå...
Här är det dags för ägglossningssprutan nu. Nu kör vi :) äggplock fredag. Känns bra att få det en klämdag med tanke på jobb mm.
Har en fråga till alla er som gjort flera IVF:er.
Har er äggkvalitet varierat mellan gångerna?
Har som tidigare sagts bara gjort ett försök, fick bara ut fem ägg av risig kvalitet. Fick en chock eftersom jag är relativt ung i sammanhanget (32) och har bra AMH och övriga värden är topp.
Har nu börjat äta Q10 då jag läst att det kan hjälpa, helt slutat med koffein, dragit ner ordentligt på alkohol samt äter så mycket ekologiskt som möjligt. Jag vet att läkarna säger att det inte går att påverka kvaliteten själv men jag vill känna att jag gjort allt som står i min makt i alla fall...
Har en fråga till alla er som gjort flera IVF:er.
Har er äggkvalitet varierat mellan gångerna?
Har som tidigare sagts bara gjort ett försök, fick bara ut fem ägg av risig kvalitet. Fick en chock eftersom jag är relativt ung i sammanhanget (32) och har bra AMH och övriga värden är topp.
Har nu börjat äta Q10 då jag läst att det kan hjälpa, helt slutat med koffein, dragit ner ordentligt på alkohol samt äter så mycket ekologiskt som möjligt. Jag vet att läkarna säger att det inte går att påverka kvaliteten själv men jag vill känna att jag gjort allt som står i min makt i alla fall...
Olika medicinering och val mellan långt/kort protokoll kan ha en inverkan på kvaliteten har jag förstått. Det gäller att hitta det som funkar bäst för dig/er. Hur högt AMH har du?
Mytime jag går i Malmö. Vi hör syskonförsök och detta är ivf 8 eller 9. Tappat räkningen. Det är iaf sista sen lägger vi detta bakom oss.
Har mått bra förutom att jag går upp mkt i vikt varje behandling. Ligger på +8 kg :( Men det får jag ta tag i sen....
Skuggan80: hur går det för dig? Väntar du på sprutstart?
Jag har 2,6 tror jag. Min läkare menar på att det är bra för min ålder, men det kanske det inte är?
Vi byter från Gonal f till Menopur inför nästa gång och höjer dosen lite. Hade 150 förra gången och nu blir det 225. Kort protokoll både då och inför kommande.