• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Liil
    Bolih84 skrev 2015-05-13 16:07:07 följande:

Här blev det inget FET den här månaden då äl-stickorna inte visat omslag än... ???? dag 21 idag.

På vilken dag började du testa?
  • EricaSE83
    Bolih84 skrev 2015-05-13 23:35:42 följande:

Ja vad jag vet så. Men det förvånar mej inte om jag skippade det den här månaden bara för att man väntar på den. Hade en stor blåsa på dag 12. Och jag tyx ha känns att äl varit på G i dagarna. Så jag vet inte vad dom hänt?

Trist då det vart avblåst förra månaden oxå...

Vad frustrerande!!

För mig funkar inte ÄL-stickor så bra. I början när vi försökte på vanligt sätt försökte jag hitta ägglossningen med stickor och det var ofta det inte visade nåt trots att jag kände ägglossningen och jag fick mens exakt 14 dagar efter att jag känt den. Läkaren sa att vissa har väldigt kort fönster av Lh-stegring som testet indikerar på och att det därför kan vara svårt att lita på testerna för vissa.

Nu kanske äl-tester alltid funkat för dig men ville bara dela med mig av min erfarenhet i alla fall.

I den värld alla i den här tråden befinner sig är en månads väntan längre än för folk i den "normala" världen så jag känner med dig!! Hoppas det går vägen nästa månad istället, finns säkerligen någon mening i det!

Kram
  • Mytime
    mom2012 skrev 2015-05-13 20:17:10 följande:

Här är det dags för ägglossningssprutan nu. Nu kör vi :) äggplock fredag. Känns bra att få det en klämdag med tanke på jobb mm.

Hej, du verkar va precis på samma steg som mig!

Tog pregnyl kl 21 igår kväll (onsdag) o har plock planerat på fredag.

Vilken klinik tillhör du?

Hur har din resa sett ut o hur har du mått/mår?
  • EricaSE83

Har en fråga till alla er som gjort flera IVF:er.

Har er äggkvalitet varierat mellan gångerna?

Har som tidigare sagts bara gjort ett försök, fick bara ut fem ägg av risig kvalitet. Fick en chock eftersom jag är relativt ung i sammanhanget (32) och har bra AMH och övriga värden är topp.

Har nu börjat äta Q10 då jag läst att det kan hjälpa, helt slutat med koffein, dragit ner ordentligt på alkohol samt äter så mycket ekologiskt som möjligt. Jag vet att läkarna säger att det inte går att påverka kvaliteten själv men jag vill känna att jag gjort allt som står i min makt i alla fall...

• Gina43
    EricaSE83 skrev 2015-05-14 08:25:17 följande:

Har en fråga till alla er som gjort flera IVF:er.

Har er äggkvalitet varierat mellan gångerna?

Har som tidigare sagts bara gjort ett försök, fick bara ut fem ägg av risig kvalitet. Fick en chock eftersom jag är relativt ung i sammanhanget (32) och har bra AMH och övriga värden är topp.

Har nu börjat äta Q10 då jag läst att det kan hjälpa, helt slutat med koffein, dragit ner ordentligt på alkohol samt äter så mycket ekologiskt som möjligt. Jag vet att läkarna säger att det inte går att påverka kvaliteten själv men jag vill känna att jag gjort allt som står i min makt i alla fall...

Olika medicinering och val mellan långt/kort protokoll kan ha en inverkan på kvaliteten har jag förstått. Det gäller att hitta det som funkar bäst för dig/er. Hur högt AMH har du?
  • EricaSE83
    Gina43 skrev 2015-05-14 09:14:05 följande:

Olika medicinering och val mellan långt/kort protokoll kan ha en inverkan på kvaliteten har jag förstått. Det gäller att hitta det som funkar bäst för dig/er. Hur högt AMH har du?

Jag har 2,6 tror jag. Min läkare menar på att det är bra för min ålder, men det kanske det inte är?

Vi byter från Gonal f till Menopur inför nästa gång och höjer dosen lite. Hade 150 förra gången och nu blir det 225. Kort protokoll både då och inför kommande.
  • mom2012

Mytime jag går i Malmö. Vi hör syskonförsök och detta är ivf 8 eller 9. Tappat räkningen. Det är iaf sista sen lägger vi detta bakom oss.

Har mått bra förutom att jag går upp mkt i vikt varje behandling. Ligger på +8 kg :( Men det får jag ta tag i sen....

• Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-14 05:40:35 följande:

Skuggan80: hur går det för dig? Väntar du på sprutstart?

Ja, jag måste ju byta klinik eftersom det var sista gången på Huddinge. Så har bokat samtal där 25/5.
    EricaSE83 skrev 2015-05-14 11:17:40 följande:
    Jag har 2,6 tror jag. Min läkare menar på att det är bra för min ålder, men det kanske det inte är?

Vi byter från Gonal f till Menopur inför nästa gång och höjer dosen lite. Hade 150 förra gången och nu blir det 225. Kort protokoll både då och inför kommande.
    Jag tror att Menopur sägs vara lite bättre, hade själv det men blev lätt överstimulerad vilket resulterade i många äggblåsor men inte alla ägg var så bra...

• Gina43
    EricaSE83 skrev 2015-05-14 11:17:40 följande:

Det låter som om man tar helt nya grepp med Menopur då! Folk reagerar så olika på Gonal F/Puregon och Menopur. Du ska se att man hittar rätt inställning för dig så att det blir bättre resultat. Din läkare kan det med AMH bättre än jag såklart! Jag håller med henne/honom.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj