• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

dreamz-omtänksamt att du frågar om livet efter bebis väl är född.
    Det går bra men visst är det extremt full rulle med två tvillingpar efter varandra och lille minstingen som är stora gossen redan 7 kg tung inte ens 3 månader än men han var ju "stor" redan vid RUL konstaterade man vilket ju stämde!Njuter av siste bebisen kommer antagligen amma honom tills han börjar skolan nä då men han är urcharmig precis som sina unika syskon!

• Redan47

Supertjej: sorgligt smärtsamt är det att fått se hoppet och sedan borta. Visst är det så, att processen att hjärta startar igång är en milstolpe/riskfas. Sedan är fler på vägen. Så först är plusset, sedan vul se embryo, därefter runt V8 hjärtat, sista v12. Fram hit avtar procenten radikalt för missfall.
    Det är ändå hoppfullt att du fått ett embryo att fästa! Samla er för ett nytt försök och kanske ta lite extra IL denna gång. Det kommer gå! Bara en tidsfråga. Vi stöttar dig i tråden.
    Vi ska oxå komma ihåg att en stor procent "naturliga "plus avslutas oxå.

• Sthlmsthlm
    supertjejen skrev 2017-03-01 13:17:52 följande:

Äggdonation med ganska standard tror jag hos Serum. Väldigt nöjd eg utom med det sista så klart. Fattar inte, hört att när man väl sett hjärtat... men det är väl inte så, dessutom är det ju klart många som stannar av ändå, även om de flesta klarar sig. Detta är enda gången som det gått till hjärtslag utom vår dotter, men haft minst fyra plus.

Kan rekommendera att göra PGS. Vi hade fem fina blastocyster vid ÄD, men PGS visade att endast tre av dem hade normal kromosomuppsättning. Hade vi satt in någon av de två hade de sannolikt inte klarat sig.

Stor kram till dig och lycka till med nya tag
  • UndrandeSökare
    Sthlmsthlm skrev 2017-03-05 18:04:02 följande:
    Kan rekommendera att göra PGS. Vi hade fem fina blastocyster vid ÄD, men PGS visade att endast tre av dem hade normal kromosomuppsättning. Hade vi satt in någon av de två hade de sannolikt inte klarat sig.

Stor kram till dig och lycka till med nya tag
    Jag håller verkligen med dig SthlmSthlm !  
    Vi kommer också göra PGS på våra embryon i Riga. Så bra att den urvalsmetoden finns, så man slipper få embryon med fel kromosomuppsättning insatta. De onormala resulterar ändå oftast bara i missfall.  

Men jag vet inte om Serum gör PGS ? Nån som vet?
  • supertjejen

Tack för fint stöd i tråden! Intressant m pgs, det kom aldrig upp på Serum om jag minns rätt. Nu har vi två kvar och jag tror att det är våra sista. Har kämpat som en tiger för att få göra denna äggdonation min sambo har varit mycket tveksam och jag måste medge att han har starka skäl. Men jag har heller inte tidigare funderat på dessa resultat som bollas kring doktor D SM många skriver om. Tänkte inte ta några prover, det verkar typ omöjligt norrut där inte werlab finns, men skulle det vara nåt tror ni att göra enkla "ofarliga grejer" typ tomatjuice som skulle påverka tnf? Eller bättre låta bli? Vad tror ni?
    Jag har mejlat Peny idag och frågat om jag kan optimera. Det värsta är väl att jag har fallit in i dålig cirkel då det gäller onyttigheter och borde väl börja där.
    Tack igen för stöd, det värmer och behövs!

• supertjejen

Ok, jag visste inte det. Det är såna enorma kostnader för allt i detta så i nuläget känns det inte så. Men bra att veta iaf.

• UndrandeSökare
    supertjejen skrev 2017-03-06 13:24:10 följande:

Ok, jag visste inte det. Det är såna enorma kostnader för allt i detta så i nuläget känns det inte så. Men bra att veta iaf.

Werlabs öppnar hela tiden på allt fler ställen i Sverige, om du kollar länken jag skickade så hittar du på vilka fler orter de finns.

Om du ändå bestämmer dig för att ta prover hos Werlabs så är det paketet som heter Blodstatus plus B-celler som Dr D vill att hans patienter ska ta.
    Det kostar 295kr per gång men om du använder en rabattkod som "fertilitetsguiden" eller "LCHF" så blir det billigare.

Blodstatus + B-celler paketet innehåller följande tester:
    Blodstatus
    Hemoglobin (Hb)  |   Leukocyter (LPK)  |   Trombocyter (TPK)  |   MCH  |   Erytrocyter (EPK)  |   Hematokrit (EVF)
    B-celler
    B-Basofila granulo  |  B-Eosinofila granulo  |  B-Leukocyter  |  B-Lymfocyter  |  B-Monocyter  |  B-Neutrofila granulo

werlabs.se/vara-tester/blodstatus-b-celler

Hoppas det går bättre för dig vid nästa försök !
  • UndrandeSökare

Om man gör behandling hos Dr D så blir det många dropp och ännu fler blodprover. Man tar detta paket Blodstatus och b-celler (Fbc som han kallar det) flera gånger i månaden. Han styr sen hur ofta man ska ta dropp utifrån blodprovsresultaten som man mailar till honom. Så det blir en ganska stor kostnad i slutändan, iallafall om man inte hittar en Vc där man får ta proven på högkostnadskortet utan måste betala själv hos Werlabs.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus