Hur gå ner i vikt om jag missbrukar alkohol?
Jag har ca 30 kg som jag vill gå ner.
Jag har varit överviktig sen min son föddes för 8 år sen och vikten har bara ökat.
Jag vet exakt vad jag gör för fel men jag klarar inte av att bryta mönstret mer än en kort period.
Jag har inga problem med att träna, tycker det är ganska kul faktiskt.
Mitt problem är att jag inte tycker om att laga mat och därför äter vi för mycket onyttig mat (med tanke på viktnedgång, inte onyttig annars).
Mitt andra stora problem är att jag vill dricka vin, lite för mycket och för ofta för att det ska vara bra för mig.
Jag dricker aldrig så jag blir berusad, men jag vill njuta av vin på kvällarna.
Min man är likadan, tyvärr.
Jag är kluven till om jag missbrukar detta eller ej. Jag kan ju låta bli att dricka och gör det emellanåt när jag försöker bruka allvar med att gå ner i vikt. Men så kommer helgen och då vill man ju ta ett glas vin och slappna av lite.
Jag vet ju att detta inte är hälsosamt och ändå slutar jag inte, är det att vara missbrukare?
Hur ska jag ta mig i kragen för att gå ner i vikt? Jag vill ju verkligen det, men jag har ingen som helst karaktär!
Jag har ont i kroppen, mår inte bra och detta bidrar säkert till att jag "deppar ihop" istället och ger upp och tar ett glas vin som tröst....
Observera att min son inte far illa på nåt sätt i världen, han märker inte att vi dricker då vi gör det när han lagt sig.