Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-16 23:22:36 följande:
Fråga dig själv. Klarar du av att ta hand om ett barn HELT själv utan hjälp från pappan till barnet eller dina föräldrar. För du måste tänka så. Du kan INTE förvänta dig att dina föräldrar ska ta hand om DITT barn när du vill göra annat. Eller att pappan inte vill ha barn och inte kommer ta något som helst ansvar. Eller tvärt om. Han vill senare ha barnet varannan vecka. Är du redo att ta detta ansvaret själv. Det är du som ska ge mat med tre timmars mellanrum de första fyra månaderna dygnet runt. Vissa bebisar äter hela tiden. Är du beredd på att det är du ensam som ska ta alla vaken nätterna när bebisen inte kan sova utan skriker i flera timmar. Det är en människa med behov som alltid ska gå före dina egna under småbarnsåren. Man är mogen att skaffa barn när man vet att ansvaret bara ligger på mig själv och ingen annan.
Tänker du att det löser sig, mamma och pappa hjälper mig osv är du helt fel ute. De har inga som helst ansvar och du kan inte lägga det ansvaret på dom.
Är väldigt medveten om att det är ett heltidsjobb att ta hand om ett barn. Jag förstår att det kommer att innebära lite sömn och att alltid sätta barnets behov före sina egna! Samtidigt som detta är jobbigt tror jag också att det kommer ge mig så otroligt mycket. Jag känner ändå att jag är beredd att offra det liv jag lever idag för att ta hand om mitt barn!
Jag förväntar mig varken ekonomiskt stöd eller annan hjälp av varken mina föräldrar eller pappan till barnet. Nu är mina föräldrar så underbara att de vill stötta mig på båda sätt ändå men det är absolut inget jag tar för givet!