• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Elinannamaria
    Skånetjej01 skrev 2016-01-02 00:59:30 följande:

Hur går det med alla nyfödda? Och för er som ännu inte har fått?

Har just sprutat halva sängen och lilla Elsa full med bröstmjölk, det underbara livet som småbarnsförälder :D. I övrigt går det fint, hon sover mycket och är väldigt uppskattad av storebror, 20 månader!
    Hur går det själv?
  • Skånetjej01
    Elinannamaria skrev 2016-01-02 03:44:00 följande:
    Har just sprutat halva sängen och lilla Elsa full med bröstmjölk, det underbara livet som småbarnsförälder :D. I övrigt går det fint, hon sover mycket och är väldigt uppskattad av storebror, 20 månader!
    Hur går det själv?
    Ja, det är smällar man får ta, bättre än kräk iallafall ;) Haha vad roligt, min flicka heter också Elsa. Storasyster har tittat för mkt på frost ;) jo, det går bra här med. Hon sover också mkt. Men storasyster har lite svårt för o låta henne va när hon sover. Men annars funkar allt bra.
  • Preggo151220

De funkar kanon! Amningen går perfekt. Hon sover för de mesta och man kan ligga och titta på henne i evigheter. Underbart att få uppleva denna känslan med första barnet!

• skruttan55
    Skånetjej01 skrev 2016-01-02 00:59:30 följande:

Hur går det med alla nyfödda? Och för er som ännu inte har fått?

Här är det BF + 7.Första barnet. Jag är mycket trött på att det gravid och har hamnat i ett tillstånd där jag tror att det aldrig kommer att gå över. Jag känner mig extremt framtung och har jobbigt med att både stå och vara i vila. Annars är ju inget som väntans tider ;)
  • Preggo151220
    skruttan55 skrev 2016-01-02 08:46:45 följande:
    Här är det BF + 7.Första barnet. Jag är mycket trött på att det gravid och har hamnat i ett tillstånd där jag tror att det aldrig kommer att gå över. Jag känner mig extremt framtung och har jobbigt med att både stå och vara i vila. Annars är ju inget som väntans tider ;)
    Sätter igång när du minst anar de. Min kom på bf +8
  • Skånetjej01
    skruttan55 skrev 2016-01-02 08:46:45 följande:
    Fy vad tråkigt. Jag har fått båda mina tidigare, väldigt skönt. Men det sätter nog snart igång.
  • Skånetjej01
    Preggo151220 skrev 2016-01-02 08:25:20 följande:

De funkar kanon! Amningen går perfekt. Hon sover för de mesta och man kan ligga och titta på henne i evigheter. Underbart att få uppleva denna känslan med första barnet!

Vad skönt, man kan ju njuta lite mer med första.
  • Elinannamaria
    Skånetjej01 skrev 2016-01-02 07:59:58 följande:
    Ja, det är smällar man får ta, bättre än kräk iallafall ;) Haha vad roligt, min flicka heter också Elsa. Storasyster har tittat för mkt på frost ;) jo, det går bra här med. Hon sover också mkt. Men storasyster har lite svårt för o låta henne va när hon sover. Men annars funkar allt bra.
    Ja, samma här., drar ut nappen eller ställer sig nära och ropar BAABIS!! Kanske pekar i ögat eller så...hur gammal är storasyster?
  • Skånetjej01
    Elinannamaria skrev 2016-01-02 19:02:33 följande:
    Ja, samma här., drar ut nappen eller ställer sig nära och ropar BAABIS!! Kanske pekar i ögat eller så...hur gammal är storasyster?
    Hon är nästan 3,5 så hon vill ju bara hjälpa till. Men blir lite för bra ibland.
Svar på tråden BF slutet av december :)