liinaH skrev 2016-01-09 07:56:57 följande:
Tack så mycket! Ja, vi stannade en natt på patienthotellet med sen valde Vi att åka hem. Förlossningen gick väl bra, gick ganska snabbt. Tog lång tid innan jag fick eda. Hadf krystvärkar i 1 timme och 20 minuter. Visst va det magiskt när han väl kom ut. Men innan dess..fyfan.
En fråga, hur länge efter är det normalt att ha besvär 'där nere' jag är inne på dag 5 och kan fortfarande knappt sitta. Tar alvedon varje dag, och jag drar mig verkligen från att gå på toa. Självklart förstår jag att det ska/kommer kännas, men detta söker mig väldigt mycket då jag känner att det begränsar mig. Kram på er.
Grattis!
Blev du sydd? Min dotter föddes 25/12, jag blev sydd och det är först nu som jag helt smärtfritt kan sätta mig ner, gå längre promenader osv. Även svullnaden och stygnen är borta nu.
Fick du inget pulver för magen på hotellet? Det fick jag och det underlättade något enormt och kändes inget alls. Fast det kanske beror på var man är sydd om dem delar ut det eller ej. Fick även tipset att ta två alvedon och en naproxen var 6e timme för smärtan där nere.