• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • emelieen
    Skånetjej01 skrev 2016-01-10 13:59:51 följande:

Jag skrev i mitt förlossningsbrev att jag ville ha det för jag va rädd för smärtan men de sa inget om det sen när jag sa att jag ville ha det så va det för sent. Jo, det finns ju skräck exempel men jag ville verkligen ha den.

Tråkigt att dem inte lyssnade :(
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2016-01-10 15:46:14 följande:
    Tack! Ja jag blev sydd, står typ att jag blev sydd 'fortlöpande i mellangården' så kanske därför. Börjar bli lite bättre nu, men fortfarande jobbigt framförallt på kvällarna. Nej har inte fått något för magen :/ ..

Jag har alvedon och naproxen hemma som jag tar, men tycker knappt att det hjälper om jag ska va ärlig.
    När vårt första barn föddes sprack jag och fick en så kallad sfinkterruptur och opererades omgående efteråt. Jag fick rådet av Bm att köpa lactulose för att magen skulle komma igång samt att jag inte skulle behöva krysta i början utan att det mer skulle "glida ut" eller hur man förklarar det på ett bra sätt.

Har kört det även denna gången efter kejsarsnittet bara för att det gjort ont vid snittet när jag tagit i. Tycker det fungerar jättebra :)
  • Skånetjej01

Idag fick jag åka till doktorn med min lilla, både jag o storasyster har nästan 40 i feber o imorse hade den lilla 38,1 så trist.

• emelieen
    Skånetjej01 skrev 2016-01-14 15:38:54 följande:

Idag fick jag åka till doktorn med min lilla, både jag o storasyster har nästan 40 i feber o imorse hade den lilla 38,1 så trist.

Usch vad tråkigt. Hur mår ni nu?
  • Skånetjej01
    emelieen skrev 2016-01-14 22:49:44 följande:
    Usch vad tråkigt. Hur mår ni nu?
    Lillan är feberfri nu som tur är, men förkyld. Min och den stora tjejens feber har äntligen gått ner lite. Men man blir ju så orolig när de små får feber. Min stora va 7 månader när hon fick feber första gången.
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2016-01-15 21:16:03 följande:

Hur klär ni era små nu när ni är ute?

Jag har en tjock fleece overall o sen bäddar jag ner henne i en vinter åkpåse. Hon är alltid varm när jag tar upp henne.
  • emelieen
    Skånetjej01 skrev 2016-01-15 05:25:49 följande:

Lillan är feberfri nu som tur är, men förkyld. Min och den stora tjejens feber har äntligen gått ner lite. Men man blir ju så orolig när de små får feber. Min stora va 7 månader när hon fick feber första gången.

Vad skönt att höra. Det är min största rädsla, att min dotter ska bli sjuk. Helnojjig när folk ska hälsa på om dem tex är snuviga eller så. Men då får dem bli väck. :P
  • emelieen
    Mallanmillis skrev 2016-01-15 21:16:03 följande:

Hur klär ni era små nu när ni är ute?

Overall, stickad eller fleece och filt.
  • Skånetjej01
    emelieen skrev 2016-01-15 23:47:21 följande:
    Vad skönt att höra. Det är min största rädsla, att min dotter ska bli sjuk. Helnojjig när folk ska hälsa på om dem tex är snuviga eller så. Men då får dem bli väck. :P
    Jo, det är ju inte så roligt när de blir sjuka men det tog inte så lång tid för henne o bli av med den.
Svar på tråden BF slutet av december :)