• MiaMaa

omplaceringshundar

nån som har länkar till vart man kan hitta såna....

• Svar på tråden omplaceringshundar
  • Maria84

Skulle du kunna tänka dig att adoptera från utlandet så finns det en hel del sidor..

• Mirris

Åhhh, jag träffade en omplacering från Spanien igår.. han var hur go som helst.. han hade bott här i ett halvår och verkade helt OK med att bo i snön

• Mirris

Tror han hette Tino.. eller liknande.. en ljusbrun gatukorsning.. hur go o glad som helst!

• Heather KL

Jag har adopterat cockrar från Spanien 2 ggr o love it!

Heather
  • majzzan

Jag ringde på en igår... en Fawn färgad Briard... snart 3 år gammal... men jag har små barn så hon vågade inte släppa henne till mig.. men hon skulle behålla mitt nr, för hon sysslade lite med omplaceringar... har letat som en galning på nätet..
    http://www.sbc-beardedcollie.com/

här kan det finnas ett å annat smått å gott.....

• Flisan78

På blocket finns ju tyvärr hur mycket blivande omplaceringar som helst. Jag har en omlpacering från Spanien sedan 1,5 år tillbaka. Via organisation funkar det väldigt bra, jag har hund från sos, dom är seriösa och bra. Hundarna testas på diverse sjukdomar, är chipmärkta osv, och föreningen gör hembesök för att se vilken hund som kan vara lämplig. Fördelen med att adoptera från utlandet är att det finns flera olika hundtyper att välja på än om man tar en svensk omplacering. Här vill folk mest bli av med sina stora, krävande blandraser som kanske inte är förstagångshundar och kräver mycket jobb. Lycka till!

Svar på tråden omplaceringshundar