omplaceringshundar
nån som har länkar till vart man kan hitta såna....
nån som har länkar till vart man kan hitta såna....
mini97: Jag håller med dig.
Att man inte skulle hitta en hund i Sverige som passar dig/er utan man måste söka sig till utlandet för att köpa en hittehund, det tror inte jag på. Det föds flera flera tusen hundar i Sverige varje år, så det vore lite konstigt om man inte skulle hitta någon här.
Men vill ni köpa en hittehund så är det upp till er, men jag förstår det ändå inte.
Mr careare: Nej jag hittade faktiskt ingen hund som jag ville ha här i Sverige, hur otroligt det än må låta i dina öron. Eftersom jag ville hjälpa en hemlös hund så var det omplaceringar jag riktade in mig på, och efter flera månaders letande här utan att hitta rätt så riktade jag istället in mig på spanska omplaceringar.
Kenzie, jag håller med dig.
Mr Careare: Alla hundar utanför Amerika, för mig, är utländska
Jag vill adoptera hundar som har ingen ägare ifrån ECSCA Rescue i USA och ja, igen från Spanien, o jag ser INGA fel i det. Jag gillar KUPERAD cockrar... fast jag äger en som har svans och är NORSK/svensk.
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m6419471.html
lite tips på den tråden kanske?
Det finns även en sida som heter www.vovve.net där finns det dom som säljer o dom som söker hundar. Själv har jag en omplaseringshund. O hon trivs jätte bra i vår familj. Lycka till!
hoppsan där blev det en upprepning, sorry!
Rent allmänt förstår jag inte varför mn ska måsta bråka om det är vettigare att adoptera en svensk/utländsk hund.....det är väl att se till att en hund får ett bra hem som är själva grejjen? sen var den kommer i från spelar väl mindre roll.
Alla gör som dom vill.
Pjäsenshundhem, Rebeckah känd för Bigbrother har varit med och starta den med vänner, hjälper er gärna att få en ny vän...
Ta gärna en titt på:
www.pjasenshundhem.se
Har adopterat två hundar från Spanien av olika skäl:
1. Ville göra nytta.
2. Fick förtroende för organisationen som hade ett bra upplägg.
3. Ville etablera en kontakt med organisationen för framtida volontärarbete.
4. Ville ha en vuxen hund som bott i familj tidigare.
Hundarna var inte direkt unga och hade lite krämpor (ej sjukdomar), men de var de vänligaste hundar navi haft! Den ena fick vi ta bort i höstas och vi saknar honom så. Vi var väl införstådda med att de kanske inte skulle hålla ett helt hundliv, men vad gjorde det? Vi har haft det hur mysigt som helst. Nu har vi skaffat en svensk kompis till tiken och det har funkar jätte-bra.
Håller med flera medlemmar om att det faktiskt inte spelar roll hur man hjälper, bara man gör det.
Briard tiken finns kvar som jag ringde på på blocket. (skåne).. den kunde tyvärr inte få ett hem hos oss.... eftersom vi har små barn... å katter... men annars så lät hon helt underbar...
kanske finns här nån som är intresserad????
Här finns det fina vovvsar som behöver nytt hem...
www.hundis.nu/
Äsch.. o jag som tyckte jag läste igenom tråden för att se ifall nån hade länkat till hundis.. sorry 87an
håller med om Hundis.nu! Vi köpte vår hund av dom för 1 år sen och hon är kanon.