• MiaMaa

omplaceringshundar

nån som har länkar till vart man kan hitta såna....

• Svar på tråden omplaceringshundar
  • kozzan

det finns hur många ställen som helst man kan ta ifrån. i mitt krypin under mina länkar har du en länk till min hemsida där jag har några länkar till olika föreningar man kan ta hundar ifrån... ta dig en titt där vetja... finns både svenska och utlänska... har själv tagit en hund från spanien...

• sarah

Vill bara påpeka att det finns hur många hundar som helst i SVERIGE som behöver nya hem och varje år avlivas många hundar för att ingen vill ha dem. Tänk på det innan ni börjar titta utomlands. Ta hand om de här hemma först!

• sarah

Vill bara påpeka att det finns hur många hundar som helst i SVERIGE som behöver nya hem och varje år avlivas många hundar för att ingen vill ha dem. Tänk på det innan ni börjar titta utomlands. Ta hand om de här hemma först!

• Flisan78

Det spelar väl ingen roll vilka hundar man hjälper först?? Huvudsaken är att man väljer att ta en omplacering framför en valp, om man nu vill göra något bra och hjälpa en utsatt hund. Blir otroligt trött på argument som dessa, varför är det viktigare att hjälpa svenska hundar, om du resonerade likadant med människor hade du kallats rasist... Om du vill klaga på de val man gör vid ett hundköp, tycker jag du kan ge dig på dom som köper från uppfödare och kennlar, de hjälper ju varken svenska eller utländska omplaceringar.

• Heather KL
    sarah skrev 2006-02-22 20:04:20 följande:
    Ok - så för mig, en AMERIKANSK kvinna som en SVENSK man har hittat och "importerat" (hahaha såklart skojar jag med det ord) till Sverige... jag är upprörd över ditt inlägg. Borde HAN skaffade en SVENSK kvinna istället för att hitta sitt livs kärlek utanför gränsen?!

Jag hittade mina två ögonstenar utomlands, och jag kommer att importera min nästa cocker antigen från Spanien eller USA! Gillar utseendet på cockern med kuperad svans (ok då, min Diesels svans är helt ok - men smaken är som baken!) och "it's a free world", eller? Man får importera ifrån där dom vill!
    Heather med Alexander 050512
  • Maria84

sarah:

Det är en jäkligt stor skillnad på hur de svenska omplaceringshundarna har det och de som är utomlands. I Sverige bor de oftast kvar i sina hem tills de hittar nya hem eller så tar en förening emot dem. På Irland eller i Spaninen dumpas de nånstans eller dödas eller så lämnas de in i en dog pound för avlivning.. Och det är inte lite hundar vi snackar om. Det är både valpar och vuxna, ibland är valparna som hittas bara nåt dygn gamla.

Läs på lite innan du säger nåt sånt

• Mr CarCare

Jag förstår inte varför man vill skaffa sig en hittehund från utlandet när det finns massor med hundar i Sverige som behöver nya hem ??????

• Heather KL

För det finns nästan aldrig vuxna cockrar ute för omplacering. I Spanien är cockrar en "novelty item" och när dom blir trötta av dom så skjuter dom hunden i huvudet eller dom skickar dom till omplaceringshemmet.

Heather med Alexander 050512
Svar på tråden omplaceringshundar