• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hallå!

Jag har precis slutat med mina minipiller och började använda NC tidigsre i veckan i hoppet att bli gravid, är så otroligt taggad och längtar så mycket efter en liten bebis. Har läst mycket i tråden och tycker det är så kul att hänga med. Så nu hoppas jag och min sambo på det bästa! Kul att hänga med också för jag blir knäpp på alla förkortningar och symboler som jag inte alltid hajar så det kan vara bra med lite hjälp härifrån!

• Eloons

Jag har en fråga när det står LH i appen, har jag förstått rätt då att man ska ta ägglossningstest? Har beställt såna så det är pågång... Men om ett ägglossningstest visar positivt, innebär det att man har ägglossning just då eller att den är pågång? Någon som kan göra mig lite klokare? :)

• Eloons

Känner mig verkligen helt ny med det här, men nu när jag skulle på toa så var det bruna flytningar på pappret, inget vanligt blod om man säger så... Är mensen på gång eller är det äl? Tog ett äl test igår som var negativt men ska ta ett idag också.

• Eloons

Angående ägglossningstest, jag tog några förra veckan för att NC ville det, den här veckan har NC satt ut äl på fredag. De första proven jag tog så visades bara ett streck sig, men igår och idag så visas även det andra strecket, inte lika starkt så det är negativt.. Men är det någon slags indikation på att det börjar närma sig eftersom båda strecken visar sig?

• Eloons

Om tempen åker upp ännu mer imorgon, är det äl då? Första månaden jag tempar... Men min äl-tester visar bara ett svagt streck. Blir galen! Har läst att visa plussar trots negativt äl-test, så vi får väl se... Funderar på att bara tempa istället, kommer bli knäpp annars :(

• Eloons
    Redoförnytt skrev 2016-05-12 18:27:21 följande:

Kanske har du senare ägglossning? Fortsätt ta test och fortsätt tempa.

Jag har ägglossning på dag 16-18 (28d cykel) så ha tålamod ;)

Kan även vara lite speciellt i början om man nyss slutat med hormoner?

Vet du hur din cykel brukar se ut? :)

I vanliga fall så fick jag min mens varje månad, men jag höll inte koll på när! Nu ångrar jag att jag inte gjorde det haha... Ja, tålamod är väl allt som krävs, men det finns det inte mycket av ????
  • Eloons

Jag kom på en sak, jag mailade nämligen NC för lite svar när jag precis hade börjat tempa. Jag började tempa dagen efter jag slutade med minipiller, det vart ju då CD1 ungefär 28 april. Hon på NC sa då att det är bra att jag väntar en vecka för att få ut överflödiga hormoner. Så jag inaktiverade de och har låtit temperaturerna vara kvar efter detta. Nu skulle egentligen min äl vart igår, men den är borta nu på grafen. Jag kommer fortsätta testa på äl-tester, men om jag kanske tänker rätt, är det möjligt att äl kommer nästa vecka då?

• Eloons

Idag hittade NC min ägglossning! Så coolt hur allt fungerar, nu hoppas vi bara att det tar sig :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles