• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jenno0 skrev 2016-06-27 14:39:06 följande:

Eloons:

Ja jag tycker att det är supersvårt med färgen. Linjen ska ju vara lika stark eller starkare. Känns som jag bli knäpp när jag tittar på stickorna och inte kan avgöra en så enkel sak:o

Jag tycker det där ser väldigt positivt ut! Gör ett test ikväll kanske och ett imorgon och jämför styrkan på det, men som sagt så tycker jag det set positivt ut! ;D
  • Eloons
    Saran9 skrev 2016-06-27 15:45:04 följande:

Plussade med clearblue digitaltest igår! Vart verkligen förvånad, inte känt nånting så när mensen var sen testade jag! :D

Stort grattis!
  • Eloons
    josefinenyberg skrev 2016-06-27 20:02:33 följande:

Njae det har jag visserligen inte gjort. Haft abonnemanget i ett år nu o inte förrän förra månaden började jag tempa ordentligt o hade då också sent positivt ältest (dag 19) o sen mens för första gången sen vet inte när :P men förra veckan var där iaf två synliga streck fast inte lika starka o imorse syntes bara kontrollstrecket. Känns inte som det kommer ske nåmer denna cykeln? Om inte jag börjar få oregelbunden mens nu dvs :O

Jag skulle nog säga att fortsätt tempa och ta tester om du kan, jag tar ett test varje dag fram till jag ser en ökning på testerna. Jag har tagit nu i typ 4 dagar och en dag så var det andra strecket så himla svagt! Men jag läste på en annan tråd att det är jättevanligt att strecken minskar fram och tillbaka fram till äl för att nivåerna stiger och minskar hela tiden :) jag vet ju inte riktigt hur lång min cykel är för att förra var typ 50 dagar men jag hoppas den blir mer normal den här månaden och att äl kommer nu i helgen eller början av nästa vecka :)
  • Eloons
    Teres85 skrev 2016-06-28 05:47:38 följande:

Jag är gravid, CB digitala visar 1-2v, ÄL +13 !!! BF 8/3. Är så himla glad, första barnet, första försöket. Vi är 31 och 35 år.

Fick symtom ca ÄL +8/9 med lågt blodtryck/yr vid snabb uppresning sen trött och andfådd när jag gick i backar. Sen lite ömmande bröst, molvärk, svullen nedre delen av magen, massa små knottriga finnar, fett hår. Igår på ÄL +12 även känsliga bröstvårtor, varm och kall om vartannat. Mm, kände verkligen att kroppen kändes annorlunda

Va kul! Stort grattis :)
  • Eloons
    Jenno0 skrev 2016-06-28 06:55:49 följande:

Tack för svaren, jag kände också att det testet borde vara positivt. Då undrar jag om någon som kan svara på detta:

Testet var alltså pos i söndags, fick info om ägglossn på måndag, då var LH neg. Idag tisdag fortfarande LH neg och så har ägget försvunnit helt från NC! Har lägre temp idag än igår och har förstått att det krävs temphöjning för att ägglossning ska "gälla". Är det alltså så att jag inte haft ägglossning nu denna månaden iaf?? Vad tror ni som har använt NC ett tag?

Jag tror NC sätter ut äl efter 3-4 dagar efter tempökning, så det är bara fortsätta tempa och vänta ut :) sist försvann ägg-symbolen och 4 dagar efter äl så sattes det ut igen :)
  • Eloons
    Emhjarta skrev 2016-06-28 10:04:05 följande:

Teres85: grattis! Vad härligt för dig!

Jenno0: vänta ska du se, kanske blir det en höjning imorgon istället! :)

Eller så hoppar äl över denna månad, kan ju ske :/

Någon som kan berätta hur man kommenterar andras inlägg ?! Hehe jag är sämst på detta :/ är det någon knapp man trycket på?

Tryck på "kugghjulet" uppe i det högra hörnet och tryck på citera :)
  • Eloons
    Emhjarta skrev 2016-06-28 10:05:47 följande:

Eloons: nu har jag tagit detta! Men alltså är kontrollsystemet godkänt tycker du? Så svårt att se på dessa äl tester. Vad gör jag? Ska jag ta ett ikväll också? :)

Ja jag tycker det kontrollstrecket ser bra ut :) vilken cd ligger du på? Jag ligger på cd 11 och tar hittills 1 gång om dagen, jag börjar göra 2 gånger om dagen när jag ser ett starkare streck :)
  • Eloons
    Emhjarta skrev 2016-06-28 10:46:07 följande:

Jag ligger på cd35! Slutade med p-piller nu i juni så den verkar lite oregelbunden. Men jag fortsätter tempa ikväll :) hoppas hoppas verkligen det kan vara äl på g! Så hoppas jag på Temp ökning imorgon eller om någon dag iaf:)

Har Du fått regelbunden mens ? Vet du när din äl är?

Den kommer tillslut! Bara att ha tålamod, så gott det går haha, det är i princip omöjligt! Men som sagt, första cykeln vart över 50 dagar, nu efter mensen så hoppas jag min kropp går tillbaka till regelbundna cyklar som jag hade förut! Så vi får se, hoppas på äl i slutet av veckan/början av nästa :)
    Jenno0 skrev 2016-06-28 10:58:36 följande:

Åhh då hoppas jag det är så och håller tummarna!:)

Tålamod tålamod, inte den starkaste sidan:o

Nej... Om man bara kunde få lite av den egenskapen så vore jag tacksam haha! Så otroligt jobbigt att vänta hela tiden :)
  • Eloons

[quote=76748765][quote-nick]Emhjarta skrev 2016-06-28 21:22:26 följande:[/quote-nick]Hehe ja jag ska inte klaga, bara cd35! Skönt att den kommer tillslut! mitt äl test i eftermiddags blev starkare och ska ta ett snart igen så hoppas jag på super starkt! :)

Och att tempen går upp typ imorgon ? Eller det vara över morgon? Jaja någon dag iaf så man vet att ägget släpper också :)

[/

Vad jag har förstått det som så kan antingen tempen sjunka en dag och dagen därpå höjas... eller så höjs den från den tempen du har just nu och sen upp cirka 0.5 grader? Va kul att du fick en stegring på ditt test! Mina har sett typ likadana ut varje dag men det är typ en vecka kvar, håller tummarna att äl kommer nu och att den blir mer regelbunden... Eller att jag blir gravid den här gången vore ju också trevligt :D

• Eloons
    Emhjarta skrev 2016-06-28 22:09:13 följande:

Okej får se imorgon hur tempen är:)

Men nu när jag tog ä testl så blev det jätte svagt :( fattar ingenting.

Det i EM såg ut som detta:

Är det positivt äl test?

Det är starkt! Men inte positivt. När man gör äl-test så ska man typ göra dom mellan 10-20? Då fungerar det som bäst, så testa imorgon igen :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles