• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Emhjarta skrev 2016-06-29 12:05:03 följande:

Ska testa snart! :) har fått så fruktansvärt smärta i tjejmagen. Hoppas det är äl på g. Brukar inte känna av äl när jag åt p piller men kanske blir mer nu när man slutat precis :)

Jag kände också min ägglossning fruktansvärt mycket första gången! Det var dock skönt att känna av den så att man visste :) jag hoppas jag känner den nästa gång också :)
  • Eloons
    Emhjarta skrev 2016-06-29 17:22:14 följande:

Svagt idag med :( hmm. Får se vad tempen säger. Den ändå man kan lita på!

så sexar vi på regelbunden så hoppas jag det går :)

Men hur känner du nu? Är din äl på gång?

Hur lång tid tog det till din mens blev regelbunden, Efter de där 50 dagarna?

Ja precis! Tempen är bäst :)

Just nu känner jag ingenting faktiskt.. Glömde ta äl-test idag så får ta det imorgon :) jag har faktiskt bara fått en ordentlig mens efter mitt pillerstop och den cykeln vart totalt 51 dagar... Nu ligger jag på cd 12 så jag hoppas den kommer snart :)
  • Eloons
    Jenno0 skrev 2016-06-29 18:27:11 följande:

Verkar inte som det vart nån ägglossning denna månaden.. Så trist. Då får man vänta tills nästa månad då. Man borde kanske inte ha så bråttom, slutade ju med piller ganska nyss och det tar säkert ett tag innan kroppen kommer i balans.

Den kommer säkert lite senare bara om du nyss slutade med piller! Försök att hålla ut så kommer den snart :)
  • Eloons
    Falskt alarm skrev 2016-06-30 21:32:20 följande:

Jag är ny på det här med NC, och undrar hur mycket längden på lutealfasen varierar hos er - om alls!? Jag har haft oregelbunden längd på cykeln de månader jag mätt (från 27-37 dagar), men lutealfasen där den "ska vara" på 12-15 dagar. Men nu är det 16 dagar sedan ägglossning, och ingen tempsänkning. Har ni vart med om att NC "tagit fel" på ägglossningsdag?

Som jag förstått det så ändras lutealfasen väldigt sällan, den är ungefär lika lång varje cykel! Har du gjort ett gravtest? :)

Jag har fått att NC har tagit fel på ägglossning en gång, första cykeln jag använde den. Men den hittade ägglossningen senare :)
  • Eloons
    Jenno0 skrev 2016-07-01 15:07:39 följande:

Nu har jag fått hjälp av supporten på NC, fantastiskt trevlig tjej där som hjälpte mig att tolka mina data och korrigerade så att deras algoritm fungerar bättre och nu visar det sig att jag haft äl på CD 14 som jag hade hoppats på, så nu börjar väntan på BIM och fortsättning med tempmätningar:)

Härligt! Tycker att dom är så otroligt trevliga på NC :)
  • Eloons
    LilyJ skrev 2016-07-02 05:44:16 följande:

Jag hoppar in här, blev spontant gravid i november slutade tyvärr i missfall :( Då set var tredje missfallet har vi gjort en utredning som inte visade på något som kunde förklara missfallen. Vi har en dotter sen tidigare, har alltid blivit gravida på första försöket men bara lyckats behålla en graviditet. Nu har vi försökt i fyra månader, månadens graf såg väldigt underlig ut och jag hade tappat hoppet. Men gjorde ändå ett test på BIM som visade "gravid 1-2". Nu håller jag tummarna!

Hoppas det går vägen! Stort grattis :)
  • Eloons
    Emhjarta skrev 2016-07-02 07:58:02 följande:

Wohoooooo! Är så glad! Imorse så var Det yttligare en stegring över medelstreckey så nc satte ut äl! Var två dagar efter jag fått det där "nästan" positiva äl testet och smärta i tjejmagen!

Så nu är det bara att gå och hoppas att det tar sig!

Äl på cd37! Hehe Den som väntar på något gott :)

Härligt!! :D
  • Eloons

Jag väntar på äl... Tog ett test nu och det andra strecket syntes knappt :( ingen regelbunden cykel här inte... Iallafall inte än. Hoppas den kommer den här veckan :(

• Eloons
    lila9 skrev 2016-07-05 12:36:07 följande:

Ta ett test varje dag då så kommer det synas till sist. det betyder bara att du inte har äl idag ju..

Jag tog 2-3 per dag för att få reda på vilken är min test tid osv.. Svårt i know haha.

Har du haft NC länge?

Jo det är det jag gör, men det har bara blivit svagare och svagare. Jag har haft min första ordentliga mens efter pillerstop i slutet av april och min första cykel låg runt 50 dagar, så jag hade hoppats på att efter den kraftiga mensen jag hade att kroppen hade satts igång ordentligt och att cykeln skulle bli mer regelbunden. Och när NC också sätter ut äl-symbolen idag (cd18) och att äl-testet är så svagt så känner man sig ganska nedslagen.
  • Eloons
    lila9 skrev 2016-07-05 19:25:27 följande:

Jaha okej nä men då förstår jag det är svårt.

Fick också olika på mina äl tester, skrev till NC som sa att jag ej har haft min äl än fast att de vissa symbolen. Och fick inte heller helt starkt på den dagen. Så får se nu ifall den kommer.

Jag som sexa så mycket dessa dagar hahah.

Har du haft NC länge? Jag började förra månaden annars innan dess så hade jag en gratis app som är lika bra som NC så har fortfarande kvar den. De säger ju ändå samma sak så..

Det är så svårt att ha tålamod, vet ju att den kommer så småningom men men...

Jag har haft NC sen slutet av april, så cirka 2,5 månad? Älskar den! Man lär verkligen känna kroppen. Jag har sett att det finns typ fertility friend men jag gillar NC's layout :) vi kör på varannan dag under de fertila dagarna, de funkar jättebra :)

Hur länge har du haft NC? :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles