• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Zora
    Starletz skrev 2016-09-30 06:59:37 följande:

Så här ser strecket ut idag. Tycker det känns lite mer rött än igår, men fortfarande supersvagt. Ska testa mes ett CB digitalt imorn tänkte jag. Eller borde man vänta längre med det?

Det där ser ut som ett solklart + Grattis!!! Jag tror du kan ta ett digitalt imorgon :)
  • Starletz
    Zora skrev 2016-09-30 07:28:41 följande:
    Det där ser ut som ett solklart + Grattis!!! Jag tror du kan ta ett digitalt imorgon :)
    Tack! Mejlade bilden till NC och frågade innan jag loggar det som positivt i appen. Hoppas verkligen det stannar kvar.
  • Bell13

Det är ju fortfarande tidigt. Du borde kunna ta ett digitalt imorgon. Det är ju ingen tvekan att du är gravid. Så oerhört roligt, hur länge har ni försökt?

Starletz skrev 2016-09-30 06:59:37 följande:

Så här ser strecket ut idag. Tycker det känns lite mer rött än igår, men fortfarande supersvagt. Ska testa mes ett CB digitalt imorn tänkte jag. Eller borde man vänta längre med det?

• Starletz
    Bell13 skrev 2016-09-30 08:56:59 följande:

Det är ju fortfarande tidigt. Du borde kunna ta ett digitalt imorgon. Det är ju ingen tvekan att du är gravid. Så oerhört roligt, hur länge har ni försökt?

Jag hoppas det! Vi har försökt sen i februari i år. Så typ 7månader. Haft oregelbunden mens sen dess och nu först när jag började med rosenrot fick jag en normal cykel.
  • Bell13
    Starletz skrev 2016-09-30 09:01:13 följande:
    Jag hoppas det! Vi har försökt sen i februari i år. Så typ 7månader. Haft oregelbunden mens sen dess och nu först när jag började med rosenrot fick jag en normal cykel.
    Rosenrot är bra om man har så som du, oregelbunden cykel verkar som många blivit gravida genom att ta den stort grattis igen. Blir det bebis i juni?
  • Emsaflisaan

3 dagen med RR nu. Dags att köpa äl tester. Vilka rekommenderar ni. Har clearblue digital men behöver nya stickor kan man köpa det löst? Tänkte testa med andra oxå och sen säkra upp med CB. Har ni några favoriter som ni tycker ger tillförlitliga resultat?

• Starletz
    Bell13 skrev 2016-09-30 09:07:46 följande:
    Rosenrot är bra om man har så som du, oregelbunden cykel verkar som många blivit gravida genom att ta den stort grattis igen. Blir det bebis i juni?
    Ja BF 12 juni om allt går som det ska
  • Starletz
    Emsaflisaan skrev 2016-09-30 10:54:24 följande:

3 dagen med RR nu. Dags att köpa äl tester. Vilka rekommenderar ni. Har clearblue digital men behöver nya stickor kan man köpa det löst? Tänkte testa med andra oxå och sen säkra upp med CB. Har ni några favoriter som ni tycker ger tillförlitliga resultat?

Jag rekommenderar graviditetskollens egna. För mig funkar det jätte bra
  • Emmissara
    Bell13 skrev 2016-09-30 06:33:01 följande:

Emmissara hur går det för dig? Kommer du att få göra nåt tidigt vul eller så? Tänkte på din bakgrund

det går bra, gick in i v7 idag så de går framåt iaf även fast jag fortfarande inte förstår att jag är gravid. har varit på 2 VUL, ett förra onsdagen men då va det för litet för att se något så var även nu i onsdags och såg då ett litet hjärta slå. Ska få UL när vi ska på inskrivning den 24 oktober, kommer då vara i v.9+3 och fostret dog ju förra gången runt 9+1 så hoppas på att jag får bra besked då :) 

jättesnällt att du tänkt på mig iaf :) blir så rörd 

hur går de för dig? 

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles