• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Starletz
    Cersei skrev 2016-09-28 20:05:57 följande:
    Åh så tråkigt. Men kan inte ägget fästa så sent som ÄL + 9 då? så att sänkningen kan varit det? så tidigt är det ju svårt att se på en graf vad som händer så mycket kan hända tills tisdag
    Hoppas verkligen det. Är jag inte gravid nu så kommer jag nog ta paus från NC ett tag..
  • Cersei
    Starletz skrev 2016-09-28 20:23:49 följande:
    Hoppas verkligen det. Är jag inte gravid nu så kommer jag nog ta paus från NC ett tag..
    Jag förstår det. Det är tufft att få negativt test efter negativt. Jag håller alla tummar och tår för dig
  • Starletz
    Cersei skrev 2016-09-28 20:32:58 följande:
    Jag förstår det. Det är tufft att få negativt test efter negativt. Jag håller alla tummar och tår för dig
    Tack! Hur går det för dig?
  • Cersei
    Starletz skrev 2016-09-28 21:09:46 följande:
    Tack! Hur går det för dig?
    Jag postade min kurva för äl + 9 lite högre upp på denna sida. Hoppas på det bästa men är beredd på det värsta
  • Starletz
    Cersei skrev 2016-09-28 21:46:32 följande:
    Jag postade min kurva för äl + 9 lite högre upp på denna sida. Hoppas på det bästa men är beredd på det värsta
    Håller tummarna för dig med!
  • Bell13
    Starletz skrev 2016-09-28 20:23:49 följande:
    Håller tummarna för dig.
  • Zora

Mensen kom idag, så Äl blev felaktigt utsatt av NC. Före uppdateringen var det rätt.

• Zora
    Starletz skrev 2016-09-29 07:02:20 följande:

Tempen steg idag igen. Finns det hopp tror ni?

Svarar samma sak här

Klart chansen finns! Ni har ju prickat Äl :) Men går tyvärr inte att utläsa något av grafen. Är ju först efter BIM man kan säga något genom att titta på den. Enstaka temperaturvariationer upp och ner är normalt och betyder varken gravid eller icke gravid

Temperaturmetoden är jättebra för att få veta med stor exakthet när Äl var och man kan även se en graviditet (om tempen är fortsatt hög ca 16-19 dagar efter Äl) Tyvärr kan den inte användas för att upptäcka en graviditet före BIM. Visst, tittar man på en kurva där tempen börjar dippa framåt Äl + 12-13 så kan man misstänka att mensen är på G, men det är absolut inte säkert. Precis som att en kurva med höga temperaturer fram till Äl + 12-13 kan betyda graviditet, men mensen kan precis lika gärna komma dagen efter och tempen sjunka.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles