-
Aloe vera kommer hjälpa dig, helst direkt från växten, i annat fall från apoteket/hälsokost. Det är bara att kladda på, lovar att det funkar!Seven Costanza skrev 2015-08-25 04:52:22 följande:Usch va jobbigt, men skönt att operationen gick bra! Är själv inte på topp för jag somnade vid poolen och är nu så bränd på rumpan och baksidan av benen att om någon föreslagit amputation hade jag eventuellt övervägt det
Kan varken sitta eller gå ordentligt för det spänner så fruktansvärt i huden. Aldrig varit såhär bränd i hela mitt liv och vill helst bara ligga på mage i sängen hela dagen men måste ju fixa en massa med vår flytt. Jaja inte alls samma sak som för dig men ändå, hoppas du mår bättre snart! -
För mig sitter huvudvärken ihop med koffeinbrist. dricker jag 1,5 koppar kaffe per dag så håller jag huvudvärken borta.Eleonor01 skrev 2015-08-25 20:15:49 följande:Vill bara säga att panodil ska man inte äta när msn är gravid. Det är alvedon istället :) -
Tonfisk står ju listat som något man inte ska mer än någon gång per år. Tonfisk på burk är av en annan sort och därför okej, men det är ju inte den som ligger på sushibitarna.himw skrev 2015-08-31 18:44:01 följande:Men alla sushisorter? På vårt ställe har de rå bläckfisk på en och pilgrimsmussla på en annan- kan det verkligen vara ok? -
jag har inte det problemet nu när jag är gravid, men jag har haft problem med låga järnvärden förut. Fick äta järntabletter i det oändliga, blev helt galen på sjukvården som ex inte informerade om att kaffe hämar järnupptaget och därför inte ska intas i samband med mat, samt hur viktigt det är att få i sig c-vitamin för att ta upp järn. Jag hoppas att du fått den infon och att du kryar på dig !dinin skrev 2015-09-01 10:02:05 följande:Imorse var jag hos barnmorskan för att jag varit så extremt trött, haft huvudvärk varje dag och kräkningarna tillbaka. Trots att jag tagit Niferex sen v 15 hade mitt järnvärde sjunkit ytterligare till 98! Så nu blir det dubbel dos ett par veckor för att se om det hjälper. Någon annan som haft samma problem och kan berätta hur det gick? Verkar som att min kropp inte vill ta upp järnet, eller så tar bebisen allt.
-
Tack för bra input! JAg äter inte särskilt mkt från konserver, men jag ska absolut börja kolla burkarna framöver :)Blgebo skrev 2015-09-01 10:11:27 följande:Jag skulle inte äta tonfisk på burk, pga. just burken. Den innehåller BPA, och är ju hormonstörande och pojkbebisar är särskilt känsliga för störningar i hormoner. Finns andra förpackningsvarianter
Vi har helt slutat med konserver här hemma, förutom de som är BPA-fria. -
Grattis till att allt såg bra ut! Det är ju det absolut viktigaste, att veta vilket kön det är ju en bonus om man nu vill veta det i förväg!haannah skrev 2015-09-02 10:34:06 följande:Hej på er! :)
Idag var jag tillbaka för RUL, blev ju flyttad en vecka sist :) allt såg jättebra ut, fick 24/1 som nytt BF, en vecka senare alltså :) hon kunde tyvärr inte se kön på den lille, så vi får se om vi tar reda på det via privat BM eller om det får bli överraskning! :)
Jag har RUL om 1 vecka och jag längtar massor till dess! Hoppas innerligt att bebben har det bra där inne. -
jag hade det så också för nån vecka sedan, LÄNGTAR tillbaks till det! Nu är jag mest sjukligt irriterad, arg och har ett enormt bekräftelse behov. orkar knappt vara med mig själv!!!amalie79 skrev 2015-09-24 07:08:06 följande:Jag har upptäckt ett symtom som nog helt klart är hormonrelaterat. Jag är helt plötsligt vansinnigt kär i min sambo. Eller, jag älskar ju honom såklart vansinnigt annars med. Men att jag plötsligt tycker han luktar fruktansvärt gott bakom öronen eller att jag vaknar med näsan tryckt mot hans nacke och längtar efter honom hela dagarna måste nog vara delvis hormoner :D
Det gör ju inte sexlivet sämre precis :D
-
jag har oxå köpt en vagn i grått. Snyggaste färgen :) Super nöjd är jag än så länge, vi får väl se om jag är lika nöjd när lillan kommit och den börjar användas :)WiMe06 skrev 2015-10-06 20:45:17 följande:Seven costanza - Lindsey och Pascal var jättefina, lite opraktiskt kanske med ljus men Pascal är ju riktigt snygg och neutrala färg, har själv valt en grå vagn, älskar grått

-
Seven Costanza skrev 2015-10-07 02:08:22 följande:Ja, jag velar lite fram och tillbaka. Försäljaren sa att de allra flesta köper den här vagnen i svart, men det tycker min man är trist, så nu väljer vi mellan grå, beige eller gul om vi köper ny. Om det blir begagnad kanske det blir svart för det är ju mest det som säljs.
Vilken nyans av grått är der på er vagn? Vad är det för modell och färg så kan jag googla? Mycket roligare än förväntat att kolla på vagnar faktiskt tyckte jag
.

Vi har köpt en britax go. De rear ut dem just nu så vi passade på. Var också inne på att köpa begagnat men i och med rean så skilde priset med nån tusenlapp mellan nytt och begagnat.
-
haha, är fruktansvärt förolämpad ;) Jag tycker en röd vagn är supersnygg, men har själv svårt att tänka mig att somna i ett rum som är rött så därför går den färgen bort för mig.amalie79 skrev 2015-10-07 11:28:07 följande:Nu blir det ju att man går och tittar på barnvagnar på stan- vi ska bestämma oss till helgen o beställa.
Vi ska bara enas om färgen:)
Vi är överens om att alla nyanser av grått och helsvart går bort- inget illa ment mot er som valt dessa färger men fy så dystra de är.
Mannen är blå och jag är röd om man säger så:) jag kommer köpa en enda barnvagn i mitt liv och jag vill ha den röd. :) fånigt jag vet!