Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

Är det nån av er som har några tips på snygga skötväska? Jag hade helt fastnat för denna: 

Men den känns stor och klumpig efter att jag tittat på den. Är mer inne på den här nu:

Som är mer som en maskerad handväska, men ändå har alla funktioner som man vill ha (tror jag iaf?! hahah)

• mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-11-16 06:34:16 följande:

Nu har vi äntligen beställt barnvagn! Det blev en sådan här:

Har även beställt ett svart babyskydd som kan fästas i barnvagschassit. Vi är nöjda 

Vilken fin vagn och fin färg! Vad är det för märke? Får ni för er att ni vill bli mer färgglada så går den ju att pimpa upp med färgglada tillbehör. Det är så vi tänkt i vart fall när vi köpte en grå vagn.
    amalie79 skrev 2015-11-16 07:48:13 följande:
    Vi är inte riktigt överens ännu:) men lutar åt röd/ svart med röd liggdel eller typ ocean blue/ svart. 

Kompromissen är ev brun :)
    Jag tycker alla färgval du nämt kommer bli superfina!
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-11-16 12:12:26 följande:

Jag älskar den skötväskan! Har den på Blocketbevakning. Har du sett att den finns i modell mindre- ser lite annorlunda ut men superfin!

Jag tycker oxå den är supersnygg! Men hur blir den att hänga på vagnen?
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-11-16 12:34:59 följande:

Jag var också funderat på det- har inte sett någon som haft den på vagnen- kanske är tanken att man ska ha den under?

Man blir himla glad av den iallafall :)

Kollade hemsidan nu, man får ju inte med sig några "barnvagnsringar" som man får på den andra modellen, så jag tror inte att den är tänkt att den ska hänga på vagnen, synd. Jag blir oxå jätteglad av att se den, men att ha den liggande under vagnen känns inte riktigt som ett praktiskt alternativ för mig.
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-16 12:16:40 följande:

Använder inte skötväska. Har en Nike axelväska som skolväska. Funkar utmärkt. Förra gången hade jag en ryggsäck istället för att köpa en dyr väska. Skönt dessutom att ha armarna lediga

Jag håller med om att de flesta axelväskor i typ messenger stilen borde funka utmärkt att använda som skötväska även fast de inte är tänkta som det. Jag är helt öppen för att köpa en "vanlig väska" som fyller samma funktion, men jag vill gärna att den ska kunna extra knäcka som handväska med så jag har lite krav på hur den ser ut estetiskt. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-15 18:16:03 följande:
    Nice å ha så nära till såna där outlets

Jag kommer att ha fårskinn i vagnen och kommer att bädda ett lakan över madrassen. Det är ju alltid fräschast så känner jag.

I sängen kommer jag att bädda ett madrasskydd. Det man ska tänka på med madrasskydd är att aldrig bädda så det kommer under huvudet på bebis så det inte andas om det är plastat. Kommer köpa på ikea om jag inte hittar billigare i ullared när vi åker dit.
    Jag misstänker att det inte ens är i närheten av Gekås utbud, jag skulle inte åka dit med en lista och förvänta mig att jag kan checka av den, utan det är mer att man stoppar in huvudet och kollar vad de har. Sortimentet är mkt begränsat och gissningsvis så består det av utgående varor samt returer där förpackningarna inte längre är i fint skick. 

Hur mår du? Är det första dagen på gravidpenning idag?
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-13 21:37:31 följande:
    Jo det kan man ju tycka. Läkaren menade dock att det var helt ofarligt att vara igång och jobba. Men logiken säger mig att det är väl självklart att bebis vill stanna längre om man tar det lugnt. Har sjukskrivit mig nästa vecka iallafall, sen får jag se...
    Hur mår du efter helgen? Har du fått vila och har det hjälpt något?
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-16 12:55:21 följande:

Vi hade en messengerbag från Stadium med sonen men nu blir det nog ingen. Kanske nån ryggsäck, sonens Mini-Kånken är superpraktisk men den får jag nog inte ta för honom, haha, så vi får väl köpa en till bebis (eller önska i doppresent och klara oss utan så länge). Vi har iofs kvar den vi hade till sonen men det blev så otympligt... kanske berodde på att jag överpackade den iofs.

Är det en tankevurpa att tänka att man ska väskan hängandes på vagnen alt över axeln? Eftersom både du och Elenore01 förespråkar ryggsäck?
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-11-16 13:00:16 följande:
    Jag fick denna väskan i våras- från Lindex, tänkte prova att ha den som skötväska men hade gärna haft den från Littlephant bara för att den är så snygg och livar upp :)
    Snygg! det är nåt i den stilen jag tänkt mig, med ordentligt blixtlås så att den klarar en regnskur, 
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-16 14:26:09 följande:
    Ryggsäck är mycket lättare att bära oavsett om du bär ett babyskydd eller de ligger i vagnen. Dessutom har man alltid händerna lediga. Jag la min väska under vagnen om jag inte ville bära den. Gillar inte att ha den hängande på handtaget. Bara i vägen tyckte jag så den jag köpte bytes ut väldigt fort. Sen när barnet går själv är det smidigt att ha ryggsäck istället för en skötväska. Dumt att behövs köpa två olika. Det är så jag resonerar iaf. Tycker det finns många onödiga prylar på marknaden
    JAg håller med om att det finns ett hav av saker man bara MÅSTE ha annars typ dör bebis, hahah. Det är därför det är så värdefullt att kunna bolla tankar med folk som har barn sedan innan. Jag gillar inte att ha ryggsäck på mig, hur praktiskt det än må vara... låter dock som jag ska leta rätt på en snygg typ shoppingväska som får extra knäcka som skötväska ist.

Håller precis på att tvätta upp och sorterar alla bebiskläder som vi fått ärva. Finns typ inget i stl 50-56, antar att man bör ha lite kläder i vart fall stl 56? och nåt plagg i stl 50? Man vet ju inte vilket format bebis kommer ut i, men det skulle vara skönt att ha nåt som passar med sig till bb?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)