Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-27 23:04:27 följande:

Måste bara berätta för er alla att jag fick världens MÄKTIGASTE känsla idag. Jag har ju efter förlossningen haft lite svårt att förstå att Lilla W faktiskt är här och att hon är vår.

Ikväll när jag satt och gav W flaskan tittade jag på henne och hon tittar upp på mig med sina stora fina ögon och plötsligt blir jag alldeles varm i hela kroppen och hjärtat slog liksom ett extra slag och det går upp för mig att denna lilla vackra fina bebis är MIN och JAG ska få följa henne genom livet. Hon är inget lån, hon är inte på låtsas. Denna graviditet som jag så länge har längtat och väntat på gav oss detta fina lilla under. Jag känner mig så otroligt tacksam för att vi fått en frisk och fin flicka. Att man kunde få 3 friska barn känns så otroligt fantastiskt.

så fina de är dina barn!! Och alla 3 är dina! skönt att det börjar sjunka in nu :)

Lillut har ju fått samma set (av en av mina vänner) som lilla W har på sig, så otroligt sött (fast det är rosa)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-27 22:50:25 följande:
    Haha, det tyder på äkta kärlek det när man även kan tillåta sig känna så ibland med, haha.

Sant om pengarna, jag och min man gifte oss på Mallorca under en resa vi blev bjudna på. Vi valde att lägga pengarna på oss själva och barnen istället för på vänner som bara ville ha en gratis fylla

Det är väl jätteskönt att du känner dig trygg i grunden, och jag tror bara du kan bli än tryggare när du gått igenom dessa tankar och funderingar också.
    Vi har också planer på att smita i väg och gifta oss utomlands, jag vill ha ett bröllop som handlar om vår kärlek och inte att göra ett framträdande framför en massa människor.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-27 23:19:45 följande:
    Tack ja, tänk, alla 3 är mina, helt otroligt
    Fasen vad känslofylld man kan bli ibland. Ja, men tänk att det har tagit en hel månad nästan, om lite mindre än 1 dygn blir W en månad redan.

Ja, visst är det sött (trots färgen, hihi).
    Det viktigaste är ju att du är på rätt väg, att rädslan och overklighetskänslan börjar släppa :) även fast det tog en månad att landa i det hela, egentligen så hade du ju rent teoretiskt fortfarande kunnat vara gravid nu ju (eller räknar jag fel?).
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-28 01:10:31 följande:

Arvid äter nattamat, var jätteledsen för en stund sen så nu får han ligga där lite, försöker stt inte somna med honom i sängen som vanligt.

Var ute en stund idag, kroppen piggare men fy så fort jag blir trött. Måste komma igång- hsr insett att när jag inte jobbar måste jag hinna träna. Min träning annars kommer gratis på jobbet. Nu känns det som kroppen börjar förtvina typ. Musklerna rinner av mig, jag har tappat 16 kilo sen dagen innan Arvid kom, en del ör ju han, vätska, mm, men man har Ju varit dålig sedan förlossningen och mest skrotat omkring hemma. Nu gör axlarna ont, någon nerv är i kläm i ena armen, ryggen ömmar av felbelastade muskler när man haft svårt att sitta.

Jag är inte van vid en svag kropp som inte orkar så mycket jag vill. Nu måste jag komma tillbaks bit för bit. Början är en promenad varje dag, sen i vår hoppas hag kunna börja träna lite, zumba igen hoppas jag .

Välkommen till mitt liv, jag var välmusklad innan jag blev gravid. Men nu har typ allt förtvivnat. Så fort jag har läkt ska jag sätta igång med träningen, men det kommer bli babystep, så promenader är ju en väldigt bra början. Om du har ett gummiband så är ju det ett väldigt användbart och skonsamt träningsredskap...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-28 11:45:12 följande:
    Jag beklagar att du har huvudvärk du med, men skönt att jag inte är ensam. Ja jag tycker jag dricker bra också... Kanske skulle jag behöva käka järntabletter men vågar inte riktigt än pga hemorrojderna, men å andra sidan förlorade jag ju inte direkt så mycket blod...
    Stackars er som har huvudvärk. Jag får huvudvärk så fort jag drar ner för mkt på kaffet. Om ni misstänker vätskebrist så test vätskeersättning. En lång hårtvätt funkar ibland för mig med (lycka till med det.. haha) jag kanske ska gå och tvätta håret nu på en gång, eller ta ett bad med hårinpackning och bodyscrubb, ni vet när man tänder doftljus i badrummet och stannar där inne i en dryg timma utan att något stör :D

Ang dåligt blodvärde, jag är blodgivare och fick alltid höra att jag låg på gränsen för att ge blod, fick alltid de där hemska järntabletterna som totalt sabbar magen. De gav tips på järnrik mat osv. Det de glömde att säga var att det fasen inte spelar någon roll vad man äter om man dricker kaffe på maten eftersom det gör att kroppen inte tar upp järnet. När jag slutade med det fick jag bra nivåer och under min graviditet så har BM knappt kunnat fatta att man kan ha så bra blodvärden som jag har.
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-28 06:57:01 följande:
    Musklerna kommer nog snart tillbaka när du kan röra dig mer! Finns säkert en del tips på nätet med övningar man kan göra hemma.

Jag ska kolla min garderob lite mer seriöst, men jag vet att jag bara har fyra skjortor och två linnen som funkar för amning. Mamma har dock köpt med sig två amningslinnen och två amningst-shirtar till mig för jag har ännu inte orkat gå i affärer, så jag hoppas de är fina och att de passar

Ja sista veckan som gottegris, sedan ska jag skärpa mig. Tackade faktiskt nej till allt mamma erbjöd sig att ta med, förutom läkerol. Känner mig så duktig
    Måste bara tipsa om dessa amningstoppar och klänningar:

www.colonelle.se/index.asp&kategoriid=23

De är väldigt snygga på och sjukt sköna! Dessutom finns de i tighta modeller.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-28 12:21:35 följande:
    Jag har precis börjat dricka kaffe igen, kke är det som är problemet. Jag kan inte dricka det när jag är gravid. Järntabletterna har jag tagit med c-vitaminbrus under graviditeten så jag har nog aldrig haft så bra hb, haha! Har också legat på gränsen som blodgivare. Jag ska nog börja med mina vitaminer iaf så jag fyller på med lite extra av allt...
    haha du tog inte betet om att ha hemma spa, själv...

Jag är så sjukt sugen på bebis nu... men det känns inte som det är alls på gång, inga flytningar, slemklump eller mensvärk idag.... Bara en jäkla massa sparkar i revbenen. 

Har inte hört från Nettis på länge, undra om hon ligger på BB och krystar fram en BF-bebis!?
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-28 12:43:43 följande:
    Haha nä alltså jag är nog rätt störd för att vara kvinna, jag fixar inte sånt där hemmaspa, jag blir för rastlös! Har aldrig varit på riktigt spa - gillar tanken men undrar om jag skulle fixa att uppskatta det! En massagetimme kan det bli för att använda friskvårdskupongerna från jobbet men även då har jag svårt att känna ro. Haha! Jag kan tycka att det är jobbigt att duscha för att det tar så lång tid.

Förstår att det känns långsamt nu!! Men en del får ju inga känningar alls innan (som jag med Axel), plötsligt händer det!!
    Jag älskar vatten, så bara jag får ligga i badkaret så kan jag göra det länge...

Nä jag får hoppas på att det blir ett plötsligt splash här snart! Vila har jag ju gjort i ett halvår så jag tror inte mer av den varan kommer sätta igång förlossningen! ska ta och mörbulta lilltån en vända till... ska ju till BM imorgon, tänker att det får bli hinnsvepning då om det går... 

Jag är så sjukt nyfiken på hur hon kommer se ut och vara.
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-28 14:33:40 följande:

Nu idag på denna bf dag har jag storstädat hela hemmet.. Har bara badrummet kvar.. Men det får vänta till efter en liten vila..

Har inga känningar.. Bara världens tryck neråt.. Kissnödig jämt och inget kommer när jag springer i panik dit.

Tänkte även bjuda på en bild på min mage såhär samma dag som lillan är beräknad.. Men lägger in via appen så de kanske inte funkar..

men va fasen, jag trodde du hade dissat vår deal om 1 feb och låg som bäst och krysta fram en BF-bebis! 

Skönt att få hela huset städat, ska se om jag får samma ork på BF imorgon :)

Vilken fin mage du har!!! 
  • mirakelspektakel
    elinville skrev 2016-01-28 20:55:11 följande:

27/1 kl 7:43 föddes så vår Vidar <3

Så fin! stort grattis, skönt att det gick bra till sist!!

Ä det bara jag eller är det väldigt många bebisar som har bajsat i vattnet i denna tråd? trodde inte att det var så vanligt?
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-28 19:50:07 följande:
    Om det ändå vore så :) än så länge är jag med på den 1 feb.. Under vårat VUL i vecka 7 sa vår gynekolog på skämt att den lilla kommer den 3 februari.. Så kanske.. Sen på KUB fick vi inget datum då dom satte datumen på RUL sa dom.. Hur mår du? Känner du av något?

Jätte skönt med städat hem om det skulle dra igång snart. Då har vi ett rent hem att komma hem till.. Sambon har lovat att hjälpa till att hålla det såhär nu tills lillan kommit, hunden hårar så mycket att dammsugaren går en gång om dagen..
    skumt att de inte satte datum vid kub, har hört att det brukar vara tvärt om att de inte ändrar datumet vid Rul om man gjort kub. Vid VUL sa ju vår gyn 1 feb på efm, så man kan ju alltid hoppas på att hon ivart fall inte kommer senare än så. 

Nej, idag har jag inte ens känt några sammandragningar. Ska vi ses och gå i trappor och dricka skumpa (hört att det tydligen ska sätta igång förlossningen, känns dock lite olämpligt, men hur roligt hade det inte vart om vi båda får värkar och är helt tipsy när vi kommer till förlossningen!?) i helgen?
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-29 21:35:18 följande:

Mirakel- vad händer?! Inte sett till dig på hela dagen? Är det du som bryter vår pakt? :)

Kommer det en liten bebis på bf dagen eller lurad du bara?! Tänker på er!

Nejdå... här händer ingenting.

Var hos BM idag, frågade om hinnsvepning men hon sa att det inte var någon idé, att hon inte gjorde det på förstföderskor. Idag kunde hon rucka på lillan och hon har fortfarande inte sjunkit ner i bäckenet. Känns som jag kommer bli igång satt om 2 veckor....
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-29 22:40:31 följande:
    Jag håller egentligen med din man, haha, men jag lyckas aldrig efterleva det. :-P Särskilt som jag har ett onlinealias som är så lätt att härleda till mitt riktiga namn. Men det namnet har jag haft i nästan 20 år så det får stanna. Iofs, om jag hade varit alltför hemlig online så hade jag aldrig träffat min man (vi möttes på Lunarstorm) eller några av de bästa vänner jag har idag (som jag träffade här på FL) så jag är väl rätt glad att jag är såpass öppen som jag är. Jag är relativt privat på fb och instagram så egentligen är det lustigt att jag postar så mycket här. Jag är helt enkelt inte särskilt konsekvent.
    Hm... jag kan hålla med er om detta. det vi skulle kunna göra är ju att skapa en sluten grupp... det går ju att göra här på FL med ju... Tänker att det knappast kommer hoppa in någon nu och säga att de har bf idag och vill vara med? 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-30 12:52:12 följande:

Jag hade glömt det här med sympatiläckande bröst... haha! Tusan vad det läcker nu! På måndag ringer jag sjukhuset om donation!

har du såna där mjölkuppsamlingskoppar?
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-30 13:05:32 följande:
    Jag har "bröstvårtsformare" som är samma princip, men med lufthål på ovansidan... Har använt dem för att lufta bröstvårtorna. Men så glömmer jag att de sitter där och att de har hål, och böjer mig framåt... eeeh... haha! Men det hjälper mig att trycka på bröstvårtan på det lediga bröstet medans utdrivningen sätter igång, ska bara komma ihåg att göra det också!
    Finns det bröstvårtsformare!? Alltid lär man sig något ny om denna galna bebisvärld. Vad är de bra för?
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2016-01-30 12:47:45 följande:
    Tycker en sluten grupp låt som en utmärkt ide! Men jag har för mig att inte alla har Facebook i gruppen????

Ni som fick tidigt i gruppen, hur länge varade era avslag??
    Denna grupp är skapad här på FL och inte på FB just för att alla som vart aktiva i denna tråd ska kunna vara med :)
  • mirakelspektakel

Angående den slutna gruppen:

Det är jätte roligt att så många vill vara med i den slutna gruppen, dock har vi som har vart aktiva i denna tråd under de senaste månaderna beslutat att vi endast kommer godkänna personer som skrivit aktiv i denna tråd de senaste 2 månaderna. Vi ber om ursäkt för att vi utesluter en del av er som har läst tråden under lång tid, men själva inte har bidragit, men vi ser inte att vi kan uppfylla syftet med en sluten grupp om vi godkänner alla som ansöker. 

Ni är hittills över 10 personer som inte vart aktiva och därför inte blivit godkända, och en lösning kanske kan vara att ni skapar en egen sluten grupp för att få ett snarlikt utbyte?

• mirakelspektakel
    Charlie16 skrev 2016-02-03 22:00:17 följande:

[quote=76293990][quote-nick]FrökenC skrev 2016-02-02 08:17:23 följande:[/quote-nick]Jag var beräknad 28/1 och har nu då gått 5 dagar över tiden. Jag vet att man säger att det är vanligt, passa på att njuta, vila och sånt. Men jag orkar inte mer! Jag bara gråter och gråter och gråter. Min sambo är helt knäckt för han inte vet hur han ska hantera mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är snart inte mycket människa kvar av mig känns det som. Min bm vet att jag har det tungt. Vad ska jag ta mig till?! Det händer ingenting i min kropp, och jag har provat allt. Ingenting händer.

Finns det någon mer här som gått över tiden nu och som kanske känner igen sig?[/

Hur har det gått för dig? Fortfarande inga känningar? :/

Jag känner igen mig mycket i det du säger, hade bf 29/1 och fortfarande har inget hänt.. Har också försökt allt ! Fick en hinnsvepning igår men har inte hänt något än.

Har du fått hinnsvepning?

Vet att det är jobbigt nu i slutet men försöker tänka att har man fixat 9 månader så ska de här sista dagarna också gå och försöka ha i bakhuvudet att inom 2 veckor kommer vi få träffa våra underverk :)

jag känner igen mig massor, hade bf 29/1, händer inte så mkt alls här.
    har ni testat detta? får iaf igång sammandragningar på mig.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)