Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-05-15 05:33:56 följande:
    Jag har också ett tungt jobb inom vården och när jag avslutat ett arbetspass har jag ont i ryggen, i höfterna och ibland har jag känt av det ner i ljumskarna. Mott tredje barn och har aldrig haft foglossning tidigare så vet inte alls hur det känns att få det. Ska till bm den 3 juni så kommer prata med henne då.
    Nej, precis. Skulle det vara foglossning vet jag inte hur det känns. Hoppas jag ju självklart inte att det är det, men igår hade jag så ont så jag inte kunde sova :(
  • Kixpix
    20110303 skrev 2015-05-15 14:25:11 följande:
    Så känns det för mig nu redan och förra graviditeten började det i v10-. Var helt sjukskriven för foglossning fr v17.

Har ont i höfterna, ljumskarna men även i fogen fram:/ Så jag är säker på att det är foglossning igen. Hoppas inte det är det för er.

Viktigt att tänka på att inte sitta med korsade ben och göra alla rörelser med samlade ben om det ändå är foglossning.
    Jag ska nämna mitt onda för min BM den 29e maj.

Jag har någon brännande/molande värk som sitter som ett bälte och sen strålar det onda ner i låren/knäna.

Vad gör BM om det skulle vara foglossning?! Jag kommer aldrig klara av att arbeta om jag ska ha så här ont, arbetet i hemtjänsten där man springer fram och tillbaka och det ingår en del tunga lyft i arbetet.
  • Kixpix
    debbie85 skrev 2015-05-17 09:30:41 följande:

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster. smile2.gifphpV35vub59074.jpg

Så jag hänger gärna med här om jag får? smile1.gif

Är 30 år, bor i Bromölla (Skåne) med man, dotter och 2 katter i ett egenritat nybyggt hus. smile1.gif

Grattis! Kul med någon som bor liiiite närmre mig, än de andra som bor i sydskåne.
  • Kixpix
    debbie85 skrev 2015-05-17 14:02:29 följande:
    Tack! Var bor du? smile1.gif
    FrökenBlå skrev 2015-05-17 10:54:19 följande:

Grattis!!

Jag har oxå en dotter som är född i jan - 14, tycker att jag känner igen ditt nick från en tidigare tråd?

Tack! smile1.gif Jaha! Vad kul! Jag startade en tråd som hette typ "Första barnet BF januari 2014" eller liknande. Sen var jag med i en annan tråd som bara hette typ "BF januari 2014". Tjejen som startade den senare försvann mystiskt efter ett tag men tråden levde vidare och blev Facebookgruppen "Vinterbarn" (den är hemlig).
    Jag bor i en liten håla som heter Bjärnum ;)
  • Kixpix
    debbie85 skrev 2015-05-17 15:41:10 följande:
    Jaha. Ännu en som bor i Bjärnum. smile1.gif Var en annan tjej i en annan tråd som också är därifrån. Jag har en bekant där också. Är du med i Facebookgruppen?
    Jaså? Världen är allt bra liten:) nej, jag går inte med i den gruppen förrän det är officiellt för allt, kan ju alltid finns någon där som man känner :)
  • Kixpix
    Söndag skrev 2015-05-17 20:24:08 följande:

Jag tror jag vågar mig på att hoppa in här smile1.gif

Plus med digital idag efter ivf idag smile2.gif

Bör förhoppningsvis bli barn omkring 24/1!

Väljer att inte hoppa med i Facebook gruppen än då de är lite för offentligt för mig! Insåg att man kan se vilka som är med i gruppen utan att själv vara medlem och hittade en rättså nära bekant i listan smile1.gif

Ngn mer ivfare?

Upptäckte också en person i gruppen, dock ingen jag känner med är en gemensam vän.. Så jag väntar också med gruppen ;)
  • Kixpix
    Fundersamflicka21 skrev 2015-05-17 21:06:41 följande:

Vad heter Facebook gruppen ?

Gå längst upp på denna sidan så är där en länk :) annars heter den Janu tror jag :)
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-05-18 21:34:11 följande:

Hörrni tjejer! Hur tidigt kan man få foglossning?? Har aldrig haft foglossning under mina tidigare grav. Men nu känner jag av värk i svanken, värk över blygdbenet, i höfterna och ner i ljumskarna när jag går eller står mkt. Kan inte lägga benen i kors utan att det känns i ljumskarna. När jag lägger mig på kvällen kan jag även känna av vaderna. Kan man verkligen få foglossning såhär tidigt? Och är det tecken på foglossning jag känner av??

Hej! Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 6 idag.

Jag vet i fasen vad jag har för skit. Min första graviditet.

Ont i rygg, höfter, blygdbenet/livmodern (kan inte avgöra), smärtan bränner ner i låren till mina knän.

I lördags vaknade jag av att jag hade så ont vilket inte bör vara normalt eller att det "bara" är livmodern som växer.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-05-18 21:45:04 följande:
    Jag är också i v 6. 5+4. Usch vad jobbigt att vakna av att ha så ont. Jobbigt när man inte vet vad det kommer ifrån heller. Ska till bm den 3 juni så får prata med henne då. Är det foglossning får man kanske testa ett bälte eller nåt.

Har aldrig haft såhär innan när jag varit gravid. Har två barn sedan innan.
    Jag är i 5+0.

Jag ska till BM den 29 maj, alltså om 1,5 vecka så jag ska ta upp det med henne.

Tycker att det är lite läskigt att ha så ont.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)