Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

20110303 skrev 2015-05-06 09:41:33 följande:
    Jobbigt! Hur känns det nu?

Har inte haft riktigt så men hade oerhört stark "mensvärk" i går kväll nästan så jag blev lite orolig. Det strålade ner i ljumskarna o ut i höfterna. Idag bättre men molar i höfterna o bäckenet så det är väl lite Foglossningskänning.
    Nu känns det bättre. Är lite kass i magen och mår riktigt illa. Blä!

Fast foglossning i vecka 4? :)
  • Kixpix
    MalinS skrev 2015-05-06 09:55:49 följande:

Jag fick ett plus idag!! :D BF 12 januari :)

Stort grattis! :)
  • Kixpix

Jag plussade svagt på BIM -7 och gjorde ett nytt idag där det visar ett starkt plus.

Någon som känner ett tryck i underlivet? Precis som om när mensen kommer och skiten släpper. Är det för att livmodern ska börja växa? Fruktansvärt ont i ryggen med molvärk, yr, trött och illamående. Blä!

• Kixpix
    Linnea1986 skrev 2015-05-06 19:45:37 följande:
    Har ett tryck i underlivet, känns som jag ska spricka sönder de gör så ont ibland :(
    Jag vaknade inatt av detta! Antagligen är det säkert för att kroppen måste ställa om sig, men sjukt obehagligt.
  • Kixpix
    20110303 skrev 2015-05-06 21:22:31 följande:
    Är i v 6. nä alltså jag har känningar som är lika foglossningen förra gången. Strålar i höfter, blygdbenet, rygg, ljumskar till och från samma smärta på samma ställen som sist fast svagare. Började v 10 sist och var helt sjukskriven fr v17 så det hoppas jag verkligen inte på igen!
    Åh fy fan! Min fasa är ju att drabbas av något sånt, så man inte direkt kan njuta av det..

Jag ringde min mvc idag, jag var välkommen att ringa igen en vecka efter beräknad mens :( vafan är det liksom...
  • Kixpix

Jag arbetar som undersköterska i hemtjänsten. När är lämpligt att berätta? Vi har också en del tunga lyft och det är ju inte direkt bra om man är gravid.

För mina föräldrar ska vi berätta tidigt typ denna veckan, eftersom jag helt plötsligt slutat röka! Så det går inte att dölja ;)

• Kixpix
    A--Sthlm skrev 2015-05-07 09:29:23 följande:

Tjejer, är det någon mer än jag som tar antidepressiva? Kommer ni att sluta med dessa?

Jag äter effexor/venlafaxin 150mg/dag och hoppas verkligen kunna fortsätta med det. Förra graviditeten hade jag en dos på bara 25mg/dag och detta var ingen fara att fortsätta med under såväl graviditet som amning. Nu är ju dock dosen rätt ökad.

Tänkte ringa bm imorgon för att få träffa läkare angående detta samt prata om de migränmediciner som jag också använder regelbundet. Minns fan inte om jag fick ha dem sist :/

Hej! Förra veckan var jag hos läkaren för att prata om mina mediciner, jag åt lyrica mot generaliserat ångestsyndrom. Hon bad mig tvärt att sluta, för att äta mediciner under en graviditet skulle man undvika så långt som det var möjligt. Det är bättre du pratar med din läkare som gett dig antidepp och hur ni ska göra :)
  • Kixpix
    A--Sthlm skrev 2015-05-07 09:47:27 följande:

Kixpix - jag kommer förstås att prata med min vanliga läkare också. Dock känner min bm mig väl eftersom jag hade henne förra gången med. Usch jag har verkligen ingen lust att sluta, speciellt inte tvärt. Eller, det är snarare omöjligt att sluta tvärt pga vidriga utsättningssymptom som omöjligen kan vara bra för bebis heller. Får se vad de säger helt enkelt. Har det inte varit jobbigt för dig att sluta med dina lyrica?

Aha okej :) det är ju skönt. Symtomen vid utsättning kan självklart vara vidriga, så förstår hur du tänker & känner.

Jag åt en väldigt liten dos på 50 mg, jag behövde inte mer, men jag har inte känner ett skit av att sluta med den tvärt och det är lite lustigt. Haha. Ändå en vecka sen nu..
  • Kixpix
    Serendipitet skrev 2015-05-07 20:25:50 följande:

Nu i kväll började jag blöda och med tanke på att graviditetstesten inte blivit starkare så kan jag inte annat än tro att jag håller på att få ett missfall. Först MA och nu missfall. Känns skit nu. 

Men jag håller tummarna för alla er andra. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
    Men vad tråkigt att läsa!

Är det inte bäst att du åker in och kollar detta? :(
  • Kixpix

Går in i vecka 5 imorgon. Magen står rätt ut och kan knappt ha byxorna knäppta. Någob som har samma sak?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)