BF Januari 2016 :)
Hej alla glada mammor.
Jag har några funderingar och hoppas på att ni kan hjälpa mig,
Vilken försäkring har ni oh varför valde ni just den?
Hej alla glada mammor.
Jag har några funderingar och hoppas på att ni kan hjälpa mig,
Vilken försäkring har ni oh varför valde ni just den?
Ni som inte varit gravida förut och inte tänkt söka grav penning, gör de ändå om ni har möjlighet! Jag gjorde inte de förens vecka 33 förra gången för att jag prompt bestämt mig för att jag skulle må prima och orka! Men när efter vecka 33 blev de för mkt sammandragningar vid lyften, svullnader och dålig sömn för att jag skulle orka med mitt ofta hysteriska stressiga jobb! Hade sån tur att jag fick beviljat i sista sekund och fick gå hem i vecka 35 i alla fall! Men sök oavsett för de var sån otrolig lättnad att jag hade möjligheten! :)
Jag får mitt första besök efter inskrivning i vecka 24+1! Känns skönt den här gången att de är sällan eftersom jag måste ta med en liten som är och drar i allt i rummet haha. Men förra gången tyckte jag de var så jobbigt att de var så långt mellan gångerna
Går in i vecka 25 på torsdag, jag har haft som mensvärk över magen i två dagar. Inte hela dagar men ändå ganska långa stunder på ca 30-60 min. Är det att bebisen växer som man har så? Någon mer som känner?
Jag har haft så känsligt tandkött och nu tror jag att det har blivit nån inflammation under en tand, gör skitont så det blir tandläkaren imorgon :( har varit väldigt känslig under varje grav men ändå klarat mig bra, får se hur detta slutar. Konstigt hur verkligen hela kroppen påverkas av att vara gravid!
Har fått riktigt ont i underlivet också, i själva blygdbenen, känns som att jag har fått några rejäla sparkar där o blivit gul o blå. Blir värst när jag har promenerat för mycket.
Haha ligger och ojar mig på soffan just nu, är så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Till råga på det är min sambo bortrest igen och jag måste ta tag i mig själv snart för att få ordning middag till barnen.
Jag har upptäckt ett symtom som nog helt klart är hormonrelaterat. Jag är helt plötsligt vansinnigt kär i min sambo. Eller, jag älskar ju honom såklart vansinnigt annars med. Men att jag plötsligt tycker han luktar fruktansvärt gott bakom öronen eller att jag vaknar med näsan tryckt mot hans nacke och längtar efter honom hela dagarna måste nog vara delvis hormoner :D
Det gör ju inte sexlivet sämre precis :D