BF Januari 2016 :)
BÄsta nyheterna!! SÅ skönt att Sally slipper skenor.
Gud så skönt. Ja, det var dålig stil av läkaren måste jag säga.
BÄsta nyheterna!! SÅ skönt att Sally slipper skenor.
Gud så skönt. Ja, det var dålig stil av läkaren måste jag säga.
Alltså jag blir såååå trött... Som tur är så mår jag rätt bra idag. Mvc skickade mig till östra sjukhuset för att en läkare borde kolla på mitt klipp. Jag kanske behöver antibiotika. Blä, jag som funderade på att avboka tiden idag för att det känns bättre för varje dag.
Sist jag satt här blödde jag i v 17 efter rul och trodde Arvid skulle dö för att jag inte varit säker på att jag ville ha honom. Nu sitter jag här med honom. Klar förbättring :)
Vad skönt att ni kan få lite extra uppföljning med ögonen med. Du får passa på att vila nu om du kan, kroppen är inte helt i form så snabbt efter förlossningen.
Det var vilket som sa läkaren. Jag kunde få antibiotika om jag ville, men kunde också avvakta och hålla koll under några dagar till. Ingen feber och i stort sett normal siffra när de kollade efter infektion.
Så jag valde att vänta, brukar reagera med dålig mage osv.
Wohoo! Nu börjar det hända NÅT iaf även om det kan dröja länge till. Hade svag mensvärk i ryggen imorse som försvann innan lunch, men nu börjar slemproppen släppa och det känns mer i ryggen. Fick jubhinnsvepning för 2 dagar sedan så liiite nytta kanske den gjorde ändå :) BF +3 idag, kanske slipper gå till BF+14 då iaf ;) Med dottern släppte slemproppen 6 dagar innan hon är född.
Härligt! Skönt med lite hjälp, vi fick en storhandling levererad idag. Sitter just nu och ammar samtidigt som jag själv försöker få i mig mat.
Men jag har så sjuuukt ont i mitt högra bröst, känns som att det bara finns mat i det. Det är som ömma punkter i det medan det andra känns helt tomt. När hon ätit på höger sida har W alltid hela munnen full med mjölk och hela amningsnappen är full men på vänster sida så syns det aldrig nåt. Kan man ha mer mjölk i det ena bröstet?
Sally har sovit enda sen sjukhuset, förutom pauser för att äta... Jag får ångest vid tanken att hon laddar upp och tänker vara vaken hela natten! Jag vet tusan inte vad jag gör om det blir lika lite sömn inatt!
Det känns faktiskt inte så farligt! Inte kontra hur hon skulle må utan den i framtiden :)
Har inte hunnit läsa ikapp allt som skrivits, men hejja er som är på G och grattis till er som fått!
Idag åkte vi hem från bb, lilleman (namnlös än) blir tre dygn inatt. En fråga till er som fått; hur mycket sover era små, samt hur lång tid tog det innan amningen kom igång?
Första dygnet sov bebisen konstant. Sen började han suga sönder mig... andra natten sög han konstant från 1-4.30, sen ungefär var tredje timme fram till kvällen, då det blev mellan 16-18.30, och sen igen från 22-24. AJ AJ! Knappt små droppar som kom ut, och jag har såå ont! Imorse bönade jag om amningsnapp, så det kör jag på och nu verkar det ha kommit lite att äta, syns i nappen när han ammat.
Idag var han vaken 6.30-10, en liten vända vid 12, en vid 15, lite småvaken vid 17-18 men mest sovit. Så knappt vaken alls om man ser hur mycket han varit vaken innan. Kan det vara för att han faktiskt får idog något nu och blir lite mätt?
Och en fråga till, hur mycket kissar/kissade era små första dygnen? Liten har kissar två gånger bara sen han föddes, bajsade ut mycket svart andra dygnet, men inte gjort något alls idag.
Har ju en tvååring, men eftersom hon föddes för tidigt inöva började tilläggsmatas på kopp direkt o sen var tredje timme, så är allt det här med amning och kissande nytt för mig!
Haha jag visste inte att det var på riktigt! Inte förrän jag i princip var helt öppen utifrån vad jag förstått nu. Klarade mig med att andas genom hela öppningsskedet. Helt otroligt! Hade jag inte haft en utdragen första förlossning med meningslösa pinvärkar första dygnet så hade jag nog fattat det bättre dock.