BF Januari 2016 :)
Quatterin - åh, jag förstår verkligen din ångest. Äldsta sonen kom igår och bebisade sig och då frågade jag om det var jobbigt med lillasyster, det tyckte dem båda för hon tar så mkt tid tyckte dem. Sen frågade yngsta sonen om vi inte tyckte om dem lika mkt längre sen lillasyster kom. Det skar i mammahjärtat att höra att de funderar på det.
Förstår din ångest med amningen också, jag känner precis som du. Hoppas verkligen dina sår får möjlighet att läka. Kan du inte vända dig till bb om det är så att det inte blir bättre. Jag tror inte vi har ngn speciell amningsmottagning här heller, men bvc sköterska sa ju jag skulle vända mig till bb.
Du är superstark som kämpar på så trots dina sår. Men glöm inte bort dig själv i det hela heller. Gör det mindre ont att pumpa? Isåfall kanske du kan pumpa och ge henne på flaska några mål så dina bröst får chans att vila och läka lite? Förstår om det tar emot att göra det men jag tänker på dig, det ger ju maken möjlighet att ge maten och du får samtidigt vila lite med. Du är en kämpe och det kommer bli bra ska du se vilket du än bestämmer dig för. Och det kommer lösa sig med sonen också, Sally är knappt en vecka gammal, ni måste få landa och så småningom hittar ni era rutiner, jag tror att Axel förstår också, fast de kanske inte säger det bara. Kramar på dig <3
Jag skulle vilja prova att pumpa men hade lånat ut flaskorna som hör till pumpen och har inte fått tillbaka dem fastän jag frågat efter dem...
Jo blir det inte bättre så kontaktar jag bb, men det var ju den personalen som sa att allt såg bra ut när vi var där (samma avdelning som hemvårdsavdelningen) så det känns ju inte så förtroendeingivande. Men det SKA ju ändå vara de som har bäst koll... Till råga på allt känner jag mig småfebrig men det är ju vanligt när mjölken rinner till så jag hoppas inte det är mer än så, men det blir liksom en sak till att oroa sig för...
Nu sitter jag och funderar på om jag ska väcka Sally för amning för brösten börjar spänna så hemskt, samtidigt vill man ju inte väcka det barn som sover. :-P Men hon var på väg att vakna förut och då skyndade jag mig att få dit nappen, så nu sitter jag med bröstet i vädret med amningsnapp på... suck. Men hon vaknar nog snart. Och är vrålhungrig och ilsken och risken är att hon vägrar nappen då. Äsch.