Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-25 15:09:43 följande:

Tack vad snäll du är <3 fick väl 2 timmars sömn till så det känns jättebra. Försöker köra varannat mål amning ungefär, men jag ammade henne i 1 1/5 timme efter jag lämnat grabbarna i skolan och ändå är hon inte nöjd, så det känns som hon behöver ersättningen.

Lite ork till shopping fick jag allt

Hittade ett sött set på hm liknande det som hon säkert kommer växa i först i stlk 50 och med lite bonus på Lindex fick jag en ursöt byxdress, velade länge mellan stlk 50 och 56 men det fick faktiskt bli 50 allt i rosa såklart, hihi.

Åh jag som har så svårt för de stora kedjorna, men de där kläderna var ju to die for!! Jag får nog kolla runt lite mer, behöver mer i stl 50, hehe.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 15:14:51 följande:

Kan tänka mig att det måste vara super kul att få följa dem!! 

Ja det är helt skevt med moralpredikan hur farligt det är att dricka alkohol och amma. De sa t.om. på förlossningskursen att man skulle pumpa och slänga mjölken efter att man druckit.... asså... jag fattar att jag inte ska ta hand om en nyfött barn om jag har 1.0 i blodet, men det är absurt att man fokuserar på att mjölken är skadlig för barnet istället för att fokusera på att man är riktigt dålig på omvårdnad när man är full (är ju självklart, man klarar ju knappt att ta hand om sig själv!) Att man sen inte har något som helst intresse att supa sig full när mna precis fått barn (eller hur sugna är ni som fått era små på att dra i er en pava eller två?!!), hör ju inte alls till saken. 

Men VA?! På förlossningskursen?! Det är ju vansinne, att fara med osanning på det viset! Alltså sommaren efter att Axel föddes satt jag på mina föräldrars altan och drack vin och ammade SAMTIDIGT... Man ska inte hantera barn när man är påverkad förstås, men jag blir inte påverkad av ett glas vin (förutom kanske om jag skulle svepa det i ett drag men det gör jag oftast inte...). Jag är inte så sugen på att supa, haha, men jag är bra sugen på ett glas bubbel ibland. Men jag tror bara jag skulle somna av det i dagsläget.

Haha åh ja de här marsmammorna - vi var ett stort gäng i den tråden och när vi skapade en fb-grupp några månader efter att alla bebisar var födda blev vi runt 80 pers i gruppen! Ett 20-tal har jag fortfarande kontakt med och flera är nu väldigt nära vänner. Första sommaren hade vi en träff i Stockholm där vi var runt 25 st som lyckades träffas, det var riktigt häftigt.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 15:36:31 följande:

ja på förlossningskursen, hon sa iof för att vara på den säkra sidan. Men det känns allmänt som folk tror att det är lika skadligt för barnet om mamman dricker när hon är gravid, som om hon gör det och ammar.

Det låter hur häftigt som helst att få träffa alla!! Och att ni fortfarande har så bra kontakt 4 år senare!!! :)

Ja det verkar vanligt att folk resonerar så, sen sitter man där som det svarta fåret, med sitt glas vin!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 15:38:00 följande:

Ja, är inte så mkt för dem heller annars men gillade dem här också

Du får ta en kik

Jag får göra det! Har kollat på nätet men allt ser så blekt ut, är nog bättre i verkligheten!

Åh hoppas fk skärper sig, varför ska de bråka så?!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 15:52:01 följande:

Jag skriver under på den att det känns overkligare ju närmre man kommer. Jag var helberedd i v 30 kändes det som, men när W väl kom så kände jag mig så inne i graviditeten man kunde, var inställd på att det kunde bli tidigt denna ggn med men när vi passerade v 35 och andra sonens nedkomst så var jag sååå säker att denna ggn går vi full tid.

Angående alkohol så dricker jag typ aldrig, några glas vin på sin höjd per år så nej, känner inte för en fylla såhär 4 veckor efter förlossning å allt.

Känns så konstigt att hon redan varit här i 4 veckor. Blir precis 4 veckor ikväll.

Jag hade inte tänkt på att det blev precis tre veckor mellan tjejerna! En vecka sen nu som jag började känna av lite "förvärkar" då och då. Haha!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 16:01:47 följande:

var inne i villervallas fysiska butik i fredags, de hade höjt rean till 50% och dessutom fått in dessa:

www.villervalla.se/vara-klader/body/lang-arm/omlottbody-newborn-giraffe

Jag tror jag fick en sötchock men det kanske fortfarande är för blekt för dig? 

Appropå giraffer såg jag även denna på HM:

www.hm.com/se/product/39566

Hehe ja de är lite för mesiga för mig. Jag tycker det är synd att de inte kör sina vanliga prints från stöl44 eller åtminstone 50...

Åh jag lyckas inte följa länkar i mobilen. Måste kolla på datorn sen.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 16:08:17 följande:

Haha, näe, det har jag inte heller tänkt på

Och fyra veckor sedan jag fick andra dosen cytotec på förlossningen

Flashbacks!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 16:09:51 följande:

hahaha... om ett år eller två så kan vi låsa in oss...

Haha, ett eller två? Jag får inte låsa in mig än...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 16:11:43 följande:

Det är nog mkt pastellfärger och vill man rosa så är det nog mkt gammelrosa eller lite puderrosa som är nu. Haha, det är jag som är helt galen i att få köpa rosa.

Jag älskar också rosa och särskilt nu! På sommaren fixar jag lite mer pasteller men nu när allt annat är så blekt så vill jag ha massor av färg.
  • qatteriin

Ok, varning för psykhumor!

Sally i sina Freudian slippers.

Var det nån som sa "amningshjärna"?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)