mirakelspektakel skrev 2016-01-25 15:14:51 följande:
Kan tänka mig att det måste vara super kul att få följa dem!!
Ja det är helt skevt med moralpredikan hur farligt det är att dricka alkohol och amma. De sa t.om. på förlossningskursen att man skulle pumpa och slänga mjölken efter att man druckit.... asså... jag fattar att jag inte ska ta hand om en nyfött barn om jag har 1.0 i blodet, men det är absurt att man fokuserar på att mjölken är skadlig för barnet istället för att fokusera på att man är riktigt dålig på omvårdnad när man är full (är ju självklart, man klarar ju knappt att ta hand om sig själv!) Att man sen inte har något som helst intresse att supa sig full när mna precis fått barn (eller hur sugna är ni som fått era små på att dra i er en pava eller två?!!), hör ju inte alls till saken.
Men VA?! På förlossningskursen?! Det är ju vansinne, att fara med osanning på det viset! Alltså sommaren efter att Axel föddes satt jag på mina föräldrars altan och drack vin och ammade SAMTIDIGT... Man ska inte hantera barn när man är påverkad förstås, men jag blir inte påverkad av ett glas vin (förutom kanske om jag skulle svepa det i ett drag men det gör jag oftast inte...). Jag är inte så sugen på att supa, haha, men jag är bra sugen på ett glas bubbel ibland. Men jag tror bara jag skulle somna av det i dagsläget.
Haha åh ja de här marsmammorna - vi var ett stort gäng i den tråden och när vi skapade en fb-grupp några månader efter att alla bebisar var födda blev vi runt 80 pers i gruppen! Ett 20-tal har jag fortfarande kontakt med och flera är nu väldigt nära vänner. Första sommaren hade vi en träff i Stockholm där vi var runt 25 st som lyckades träffas, det var riktigt häftigt.