• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • kindofnothing
    mirakelspektakel skrev 2016-01-30 13:00:27 följande:

Vi gör ett försök till flytt då :)

Här är den nya slutna gruppen:

www.familjeliv.se/forum/group/123803

Om inte länken funkar så heter gruppen Januaribebisar 2016. Man måste bli godkänd för att gå med och alla inlägg kan endast läsas av godkända medlemmar.

Tror jag har ansökt nu :)
  • Loppan156

Jag har följt tråden i princip sedan start. Men inte skrivit då jag velat vara anonym. Pratar däremot gärna i en sluten grupp. Fick mitt andra barn en son den 22/1. Har ansökt och hoppas på att få vara med i gruppen.

• Honsomvill

Min son verkar "rosslig" i halsen eller täppt i näsan när han sover på natten. På dagen låter det inte alls så här.. Har varit så här i över en vecka. Vad kan man göra? Låter ju så läskigt..?

• Lotta30

Jag skulle också gärna vara med i en sluten grupp. Jag har läst här sen starten men inte skaffat konto förrän nu. Alla i tråden verkar så vettiga och jag har lärt mig så mycket och fått många tankeställare av att följa er!

I onsdags den 27e födde jag mitt första barn, en pojke.

• Majsan79

Hej! Jag skulle också gärna vara med i den slutna gruppen :) har, som ett par andra också skriver, följt tråden länge men inte varit medlem och därför inte kunnat skriva själv. Såg nu att ni flyttar till en sluten grupp och vill ju inte "tappa" er goa kloka mammor så nu har jag fixat ett eget login :) hoppas att man får vara med, har ansökt.

• FrökenC

Jag var beräknad 28/1 och har nu då gått 5 dagar över tiden. Jag vet att man säger att det är vanligt, passa på att njuta, vila och sånt. Men jag orkar inte mer! Jag bara gråter och gråter och gråter. Min sambo är helt knäckt för han inte vet hur han ska hantera mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är snart inte mycket människa kvar av mig känns det som. Min bm vet att jag har det tungt. Vad ska jag ta mig till?! Det händer ingenting i min kropp, och jag har provat allt. Ingenting händer.

Finns det någon mer här som gått över tiden nu och som kanske känner igen sig?

• Majsan79

Stackare :( det låter jättejobbigt! Jag gick inte över tiden men tyckte ändå att det var såå jobbigt i slutet, kan bara föreställa mig hur det är när bf är passerat. Nu säger du ju att du har testat allt, hoppas att du inte blir irriterad att jag delar med mig av ett tips. Gick hos en massör i slutet av grav och hon berättade att hon undviker vissa punkter eftersom de kan sätta igång fl. Då hon berättade vilka punkterna var så bad jag min man att massera dem helgen innan vår bebis kom (han kom på en måndag). Vill du testa så massera, massera, massera - då frigörs oxytocin som iaf förbereder kroppen inför fl. En punkt på höger sida mellan axel och hals strax under muskeln som går däremellan. En punkt längst upp på höger vad, strax under knävecket. Och så punkterna längst ut på lilltårna precis vid nageln, nästan lite bakom, tryck som akupunktur med en fingernagel. Håller tummarna att bebis tittar ut snart!

• mirakelspektakel

Angående den slutna gruppen:

Det är jätte roligt att så många vill vara med i den slutna gruppen, dock har vi som har vart aktiva i denna tråd under de senaste månaderna beslutat att vi endast kommer godkänna personer som skrivit aktiv i denna tråd de senaste 2 månaderna. Vi ber om ursäkt för att vi utesluter en del av er som har läst tråden under lång tid, men själva inte har bidragit, men vi ser inte att vi kan uppfylla syftet med en sluten grupp om vi godkänner alla som ansöker. 

Ni är hittills över 10 personer som inte vart aktiva och därför inte blivit godkända, och en lösning kanske kan vara att ni skapar en egen sluten grupp för att få ett snarlikt utbyte?

• FrökenC

Åh tack snälla! Förlorar ju inget på att prova.

Majsan79 skrev 2016-02-02 12:28:11 följande:

Stackare :( det låter jättejobbigt! Jag gick inte över tiden men tyckte ändå att det var såå jobbigt i slutet, kan bara föreställa mig hur det är när bf är passerat. Nu säger du ju att du har testat allt, hoppas att du inte blir irriterad att jag delar med mig av ett tips. Gick hos en massör i slutet av grav och hon berättade att hon undviker vissa punkter eftersom de kan sätta igång fl. Då hon berättade vilka punkterna var så bad jag min man att massera dem helgen innan vår bebis kom (han kom på en måndag). Vill du testa så massera, massera, massera - då frigörs oxytocin som iaf förbereder kroppen inför fl. En punkt på höger sida mellan axel och hals strax under muskeln som går däremellan. En punkt längst upp på höger vad, strax under knävecket. Och så punkterna längst ut på lilltårna precis vid nageln, nästan lite bakom, tryck som akupunktur med en fingernagel. Håller tummarna att bebis tittar ut snart!

• Majsan79

Ok...vad trist...men förstår er! Härligt att ni fått så bra kontakt och hittat en så fin grupp. Önskar er all lycka till med era bebisar :)