• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2016-01-29 19:14:03 följande:

Ammar era små typ konstant? Lillebror är 10 dagar och vill helst suga HELA tiden. Vill ammas till sömns och ammas hela natten. Börjar bli slitsamt att knappt sovit på snart två veckor, dessutom med min trotsiga 2 åring som kräver sitt och en sambo som jobbar... Det är tufft! Lillebror äter inte ens effektivt varje gång, utan ligger bara och småsnuttar. Har kört lite med napp och det funkar sådär, ibland går det en stund. Han verkar ha stort sugbehov. Provade att ge ersättning efter en amning, gick 30 min sen ville han ändå ligga vid bröstet, så det är inte hunger iallafall...

Hur mycket gick era små upp första veckan? BVC var här igår på första besöket och han hade gått upp 600g! Vägde 4150g vid födsel, 3840g när vi lämnade bb förra torsdagen, och igår 4250!

Wendela ammade typ konstant 3 första veckorna, men hon skrek mer av hunger, blev inte mätt på mig och vi har inte riktigt fått amningen att fungera så nu kör vi ungefär varannat mål men hon är mkt nöjdare nu sen hon fick ersättning. Ammar bara det högra bröstet sen typ 2 dagar tillbaka, vänster funkar inte riktigt. Har också ett stort sugbehov, så hon har napp ibland.

Wendela har gått upp totalt på 1 månad 832 gr. Hon gick ner som lägst till 2100 gr, men då sondades ju hon från början.
  • WiMe06

Berättade för bvc-sköterskan idag om min upplevelse härom kvällen när jag plötsligt insåg att Wendela faktiskt är vår, hon blev alldeles tårögd och fick torka sig i ögat. Önskar att alla kunde få en lika bra bvc-sköterska som vi fått. Hoppas hon fortsätter vara lika bra hela tiden. Hon stöttade oss fullt ut med att vi trappat ner på amningen och ger mer ersättning, "ni delammar (hobbyammar, som hon kallade det) så länge ni känner det fungerar och sen slutar ni"
    Jag gillade tanken med att hobbyamma, det passar in på mig just nu.

• qatteriin
    Mallis87 skrev 2016-01-29 19:14:03 följande:

Ammar era små typ konstant? Lillebror är 10 dagar och vill helst suga HELA tiden. Vill ammas till sömns och ammas hela natten. Börjar bli slitsamt att knappt sovit på snart två veckor, dessutom med min trotsiga 2 åring som kräver sitt och en sambo som jobbar... Det är tufft! Lillebror äter inte ens effektivt varje gång, utan ligger bara och småsnuttar. Har kört lite med napp och det funkar sådär, ibland går det en stund. Han verkar ha stort sugbehov. Provade att ge ersättning efter en amning, gick 30 min sen ville han ändå ligga vid bröstet, så det är inte hunger iallafall...

Hur mycket gick era små upp första veckan? BVC var här igår på första besöket och han hade gått upp 600g! Vägde 4150g vid födsel, 3840g när vi lämnade bb förra torsdagen, och igår 4250!

Nä Sally är inte riktigt lika tuttig som storebror - han åt konstant, hon äter med 2-3 timmars mellanrum, ibland längre mellan på natten och ibland oftare på kvällen. Helt hanterbart än så länge!

Sally gick ner från 3070 till 2830 på två dygn, sen upp 400 g veckan som följde!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-29 19:44:10 följande:

Berättade för bvc-sköterskan idag om min upplevelse härom kvällen när jag plötsligt insåg att Wendela faktiskt är vår, hon blev alldeles tårögd och fick torka sig i ögat. Önskar att alla kunde få en lika bra bvc-sköterska som vi fått. Hoppas hon fortsätter vara lika bra hela tiden. Hon stöttade oss fullt ut med att vi trappat ner på amningen och ger mer ersättning, "ni delammar (hobbyammar, som hon kallade det) så länge ni känner det fungerar och sen slutar ni"

Jag gillade tanken med att hobbyamma, det passar in på mig just nu.

Gud vad skönt att ni fick en så bra ssk!! <3 Och begreppet hobbyamma gillar jag, det passar med min tanke att man ammar främst för sin egen skull. Skönt att hon stöttar så!!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-29 12:41:25 följande:

Nyss hemkomna från bvc, fisan väger nu 2980gr :-O

och mäter 47 cm.

Eleonor - tyvärr hade W redan vuxit ur dressen, så synd, för den var så söt. Men det är ju positivt i sig att hon växer.

Meeeeeen så söt!!! Stora tjejen nu ju!
  • Seven Costanza

Åh jag måste bara få dela med mig av något jätteroligt!! Jag har ju redan funderat så mycket på syskon till vår lilla C och känner att jag nog inte kommer orka försöka få ett barn till så tätt som vi hade tänkt (dvs 1-1,5 år) så nu blir det nog snarare 3-5 år emellan. Utesluter inte helt att jag ändrar mig men tror inte det - men i alla fall så nyheten är att min bror och hans sambo väntar barn så vårt barn ska få en kusin i augusti! En jämngammal kusin hörni, är så himla glad

Två nära vänpar väntar också barn i år, en i juni och en i juli! Aslycklig nu för det känns som att det minskar trycket lite på mig att skaffa syskon snabbt som "lekkamrat". Vi är först ut i släkten att få barn och näst först i vänkretsen så jag har tänkt SÅ mycket på detta redan under graviditeten.

• Seven Costanza

Måste bara säga att era småttingar är så fina allihop! Min man vill inte att jag lägger upp bilder så kan tyvärr inte visa vår gosse men han är förstås supersöt haha lilla prinskorven <3

• qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-29 19:59:00 följande:

Åh jag måste bara få dela med mig av något jätteroligt!! Jag har ju redan funderat så mycket på syskon till vår lilla C och känner att jag nog inte kommer orka försöka få ett barn till så tätt som vi hade tänkt (dvs 1-1,5 år) så nu blir det nog snarare 3-5 år emellan. Utesluter inte helt att jag ändrar mig men tror inte det - men i alla fall så nyheten är att min bror och hans sambo väntar barn så vårt barn ska få en kusin i augusti! En jämngammal kusin hörni, är så himla glad

Två nära vänpar väntar också barn i år, en i juni och en i juli! Aslycklig nu för det känns som att det minskar trycket lite på mig att skaffa syskon snabbt som "lekkamrat". Vi är först ut i släkten att få barn och näst först i vänkretsen så jag har tänkt SÅ mycket på detta redan under graviditeten.

Men ååååååååh vad underbart!!! Grattis grattis grattis! Så himla roligt med kusiner och lekkamrater! <3
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-29 20:12:48 följande:

Men ååååååååh vad underbart!!! Grattis grattis grattis! Så himla roligt med kusiner och lekkamrater! <3

Tack, vi är så glada! Jag har flyttat ca 12 mil ifrån min bror men jag tänker ändå att detta förhppningsvis kan få oss närmre varann igen om barnen kan leka ihop och sådär. Det tar knappt 1,5 timme att åka dit så det är inte SÅ långt. Vännerna bor närmare, knappt en halvtimme bort så det känns jättekul!
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2016-01-29 19:59:00 följande:

Men åh, vad roligt för er