Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-25 16:25:13 följande:

jag har ju typ hatat rosa sen jag var typ 6 år eller nåt, mamma fick inte med mig in i klädbutiker, för jag påstod att jag mådde illa av allt blommigt och rosa. 

Rosaavskyn börjar lätta nu, äger faktiskt en väldigt svagt ljusrosa alt aprikosfärgad sidenklänning (skulle aldrig köpt den om den inte var nersatt från 700 kr till 70 kr och jag skulle åka till ett väldigt varmt land) som jag dessutom använder lite då och då. Men stackars Lillut har inte ett enda rosa plagg inköpt till henne. Tur för det arma barnet så är jag helt säker på att någon annan kommer fylla rosakvoten åt henne. 

Haha ja de klarar sig nog bra utan rosa annars. Igår när vi var till farmor hade Sally grönt och blått på sig, Axel hade röda byxor och en t-shirt med rosa katter på. Stackars farmor kallade Sally för "han" flera gånger. Hehe.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 16:32:29 följande:

Fick du någon läkartid?

Nope, bara rekommendation om xyloproct, som jag redan fått från min kompis. Hehe.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 17:17:23 följande:

Är man galen eller nybliven mamma? lilla W gjorde The BIG igår och jag satt med mobilen för att fånga minen, bajsminer och amningshjärnor. Haha

Haha åh jag dör!! Så himla söt bajsmin! Sallys bajsmin gör henne till en miniversion av Claes Malmberg, precis som storebror. Hahaha!
    WiMe06 skrev 2016-01-25 17:21:34 följande:

Jädra FK, dem ringde upp när det var min tur och vad händer då, samtalet bryts, ringer dem upp?! Nej! Ringer igen för att ställa mig i ny kö, vad säger dem då. Jo att FK är högt belastad just nu var vänlig ring igen senare!! Jag blir TOKIG!!

Men vafaan! Fk i ett nötskal!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 05:12:24 följande:

Japp då var det väl konstaterat att det är magsjuka här också. Tömde hela systemet nu på morgon och så jätteont i magen. Visade sig Arvids gudfar som var här i söndags blivit sjuk från ingenstans igår också. Bara i en ände som tur är än så länge. Bara hoppas stygnen sitter där de sitter, ska duscha av mig och gå och sova lite, sambon tar Arvid så. Bläää.

Men nää vilken jäkla otur!!! Stackare, krya!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-26 07:29:30 följande:

Ja, det är skönt hon inte gråtit iallafall. Jag hoppas jag ska hinna sova en stund nu när jag lämnat barnen i skolan och innan jag ska till Amanda-bm. Kanske hinner med en lur innan barnen ska hem igen.

Hoppas det blir ett bra möte hos Amanda-bm!
  • qatteriin

Tusan, jag har så ont i huvudet hela tiden. Undrar om det är vätskebrist fast jag tycker att jag dricker som en svamp? Kanske borde vara redig med järntabletterna också som jag inte varit sen förlossningen, men jag är rädd för att bli hård i magen med tanke på mina rumpbekymmer... Fyfaan vad ont jag har. Hoppas behandlingen hjälper fort.

Vi har haft en helt ok natt och Sally har sovit flera pass i sitt nest, jag är så glad att jag sydde det! Visst, hon är bara en vecka, det lär hinna ändras tusen gånger om. Men bara att ha en sån modell som går att lägga ner emellanåt är helt fantastiskt.

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 10:41:45 följande:

Sitter upp och mår visserligen inte bra men febern är lägre. Fy vilken natt... Nu sover Arvid så ska försöka äta lite rostat bröd och Coca-Cola...

I natt har han sovit lös mellan oss, kändes inte bra men det bara blev så.

Men vi har fått problemet att Arvid flyttar sig i sömnen. Hittar honom på tvären i spjälsängen och han rullar även från ryggen till sidan och det känns inte bra. Tänk om han får ner näsan i madrassen eller kudden?

Ska man rulla något runt honom, tror ni det är bättre han sover i nästet?

Hoppas du får behålla frukosten!!

Vilken liten lurifax som rör sig så mycket! Jag hade nog använt nästet i det läget, fördelen med det är ju att man kan samsova säkert med det.
  • qatteriin
    Nettiis skrev 2016-01-26 11:23:24 följande:

Har under natten vaknat av "ägglossningssmärta" några enstaka gånger. Jag har alltid känt av när jag har ägglossning men förvärkar känns väl mer som mensvärk?

Är detta något jag bör kolla upp?!

Det hade jag nån vecka innan bebis kom! Frågade bm om det och det var tydligen helt normalt.
  • qatteriin

Jag var ju så nöjd med systemet de har här att mbc lämnar över till bvc som sen ska kontakta oss, så man slipper ringa och böka själv... Men min bm skickade över oss i fredags och än har vi inte hört nåt från bvc. Enligt programmet ska man ha första träffen med bvc 1-7 dagar efter förlossningen, det blir ju svårt att få till eftersom Sally är 8 dagar nu... :-P Så vi ringde bvc för vi har lite funderingar kring hennes navel som luktar och som börjat kladda, men alla telefontider idag var slut... Bara att hoppas att de ringer upp oss snart ändå...

• qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 11:40:57 följande:

Vi ringde själva trots att de lämnar över. Vi har tele tid mellan 8-10 men sen fick vi ett annat nummer som vi kunde ringa på m saker som inte kan vänta till dagen efter om tele tiderna e slut! Riktigt smart tyckte jag iaf trots att jag aldrig använt Bvc till annat än att väga mäta å vaccinera. Hoppas det blir likadant m tjejen också :))

Jösses vad tiden går fort! Imorgon e Lily en vecka!!! Måste medge att Jag sörjer att aldrig bära en graviditet eller föda fler ggr. Vi ska inte ha fler biologisks barn men planerar att hjälpa andra å kanske stå som fosterfamilj eller akutboende. Någon annan som är det?

Ja det är bra att ha ett sånt "nödnummer" faktiskt! Hade behövt det nu, framförallt är det maken som behöver lugnas om naveln tror jag. Vi har inte heller behövt bvc mer än för rutinkontrollerna men det är ju skönt att veta att man KAN nå dem iaf. Här verkar det ju vara som med vc att man måste ringa vid 7 för att ha en chans...

Jag sörjer inte att jag aldrig mer ska vara gravid, däremot att jag aldrig mer kommer få föda, jag tycker det är så sjukt häftigt och ännu mer så efter Sallys förlossning, jag har fortfarande svårt att fatta att jag fixade den i princip själv och helt utan smärtlindring... Jag skulle kunna föda 50 gånger till om jag fick! Men så blir det inte. Japp, vi har pratat om att bli familjehem av något slag men det får vänta tills barnen är större och vi har fasta jobb att vara hemma ifrån, hehe.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)