Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2016-01-26 12:05:10 följande:

Föda skulle jag kunna göra hur många ggr som helst! Det är sååååå sjukt häftigt! Efter två raket förlossningar som gått otroligt bra blir man taggade :) å så e det slut :(

Våra barn måste vara tre för att man ska få bli fosterhemsfamilj. Bra tycker jag!!

Apropå naveln så kan den bli lite kladdig å vätska sig när den trillar av å även lukta illa. Så länge det inte är rött så är det lugnt har jsg fått lära mig iaf :)

Jag tänker nog att våra ungar ska få vara större än så, så de kan vara med och bestämma om det lite mer, det måste ju vara ok för alla i familjen tänker jag. Men det finns ju gott om tid till det.

Ja jag säger det till maken, hehe. Det var samma med Axels navel. Men mannen är hönsmamman i vår familj.
  • qatteriin

Jag tror nån var lite extra hungrig i förmiddags. Hon låg och sov på mitt bröst efter maten men började klättra, haha!

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-26 16:08:34 följande:

Haha, så söt! Näsan är väl perfekt att suga tag i.

Vi har en liten katt här idag!

Men söööötnos!!! Och de där ögonen alltså, my god! <3
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 16:40:30 följande:

Idag ligger vi bara eftersom jag är sjuk... Sambon är ju hemma så han har tagit honom men jag sa ok till stt han jobbar imorgon för jag är bättre.

Känner mig som en tråkig mamma, tur han är så liten än!

Han är nöjd bara han har er nära. Men gud så fin han är!! Den där gosiga munnen alltså! Påminner massor om min yngsta systerson som bebis, man vill bara äta upp honom!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 17:14:56 följande:

Fick en sådan där total attack av negativitet och vill bara gråta. Vet att det bara är småsaker att vara förkyld o magsjuk men nu vill jag vara frisk, att vi alla ska vara friska. Känns inte som man någonsin kommer få in några sorters rutiner osv. Jag vet att den lille bara är tre veckor men jag har så svårt att se en dag då livet kommer kännas normalt igen. Att det är normalt att han finns, att han kommer vara en naturlig del av vårt liv.

Funderar mycket kring amningen, tror jag kommer ge det de första månaderna och sedan sluta. Ska fundera men har så svårt att vänja mig vid det.

Idag är jag bara glad att han sovit nästan hela dagen och att sambon varit hemma.

I hear ya! Här har vi ju inga sjukor men jag bryter ihop flera gånger per dag över min trasiga kropp; jag trodde ju inte den skulle bli hel direkt efter förlossningen men jag trodde INTE att jag skulle få en massa annat skit (tuttarna, rumpan, och huvudvärken)... Och panik över att jag inte kommer fixa att rodda livet här när maken börjar jobba igen... Jag slapp ju din situation, maken var arbetslös när Axel kom, så vi var hemma båda två.

Med amningen; ta det en dag i taget. Det är ju inget man behöver bestämma i förväg, förutom kanske viss planering när man ska sluta/övergå till ersättning.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-26 18:16:37 följande:

Jag har vart ett monster senaste 24 h. Har inget tålamod, är arg, ledsen, irriterad och ser allt svart om vart annat. Känns helt sinnes att jag ska klara av en förlossning och sen ta hand om en nyfödd baby på detta. Klarar ju knappt att ta mig ur huset som det är just nu.

Kanske hyresgästen fattar hinten och inser att det är dags att flytta ut? Det är inte roligt att känna sig som ett monster, jag vet hur det är, men man fixar det som kommer ändå.

Om det är till nån tröst så fick vi höra här hemma ikväll "NI FÖRSTÖR MITT LIIIIIIV!!" för att vi inte ville att fyraåringen skulle se på tv om han inte åt kvällsmat först. Hehe. Tio år för tidigt för såna uttryck tycker jag, hehe. Men små monster finns det överallt, på nåt vis överlever man. :-P
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 20:07:11 följande:

Tack:) ja han är så himla söt, måste tagit 100 bilder när han ligger sådär. Hans favoritställning stt sova, fast helst vill han ha mitt bröst som huvudkudde :)

Det är ju så gosigt!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 20:08:44 följande:

Sant. Ska göra det.

Nej kroppen också. Alla sjukor gör ju att man inte återhämtar sig heller. Ont i ryggen för att man suttit på ena skinkan för att inte belasta såren osv.

Nä precis. Man har precis genomgått den påfrestning som en förlossning innebär och sen får man krämpa efter krämpa så kroppen inte hinner ikapp...
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 20:27:35 följande:

Ja jag är ju tacksam att inte magsjukan kom för 1 1/2-2 veckor sedan... Nu kan jag ju iaf sitta riktigt och har lite koll på musklerna där. Men nog sved det ändå

Ja fy, jag är inte avundsjuk! Jag är livrädd att vi ska få hem det nu med mina rumpbekymmer... Man får väl vara tacksam för det lilla. :-P
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-26 22:37:11 följande:

Idag var jag hos Amanda-bm. Det gick väl rätt så bra, bm tyckte det var helt normala tankar jag hade efter en sådan oväntad igångsättning, störtförlossning och neo-tid.

Vi pratade även lite amning och hon berättade att det oftast var svårare att få igång en etablerad helamning när man fått ett litet barn som sondmatats, visste faktiskt inte det, så den biten kändes ju bra ändå att man lyckats kämpa på. Tack alla som puschat mig att ändå prata med ngn. Kommer få en ny tid om 2-3 veckor där vi går igenom min journal och om mina känslor lagts sig eller hur det känns då.

Så bra! Och bra att du fick en ny tid senare, skönt med uppföljning!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)