BF Januari 2016 :)
Ursäkta dubbelposten. Min dator verkar göra så på alla sidor just nu
Ursäkta dubbelposten. Min dator verkar göra så på alla sidor just nu
Första gången jag var gravid fick jag missfall i vecka 20. På rul upptäckte man att hon var som storlek för vecka 15 och jag var då i vecka 19. De gjorde fostervattenprov och kikade massor på bebis. Veckan efter var jag hos barnmorskan och då hittade vi inga hjärtljud längre så då fick jag åka till akuten och sent missfall konstaterades.
Hur såg ditt flöde ut?
Jag antar att de hade velat göra tester den här gången också om något skulle sett avvikande ut. Det var ju min Bm som ville göra flödesultraljud.
Jag går in i v 19 imorgon och har inte känt något än som jag med säkerhet vet är bebisen... Har RUL imorgon och börjar bli lite nervös. Hur har ni andra det med rörelser? Jag vet inte hur min moderkaka ligger, fick inte veta det på kub.
Panodil är ok har min bm sagt, likaså alvedon... Men inte Ipren & ibumetin! Har även haft två migränanfall, så jäkla jobbigt eftersom jag inte kan ta migrän medicin! Ska till bm om tre veckor, får väll se hur järnet är då. Behövde inget järn vid förra grav, hade jättebra järnvärde hela tiden då!
Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka ![]()
Har en liten undran om mitt rul. Tänkt på det sen ultraljudet. När hon mätte lårbenet så tog hon en vy underifrån bebisens rumpa. Som man skulle ta ett kort inne i från toaletten när man sitter där. Jag såg lårben sen tre små vita streck å sen det andra lårbenet. Typ så här fast lårbenen var längre
| ||| |
Alla strecken var lika vita.
Någon som vet vad de tre strecken är för något?
Eftersom jag älskar att shoppa så har jag redan handlat lite inför vintern. Har garderat mig för olika temperaturer
har köpt overall med uppvik för händer och fötter, en lite tunnare jacka i lurvigt material, tossor. Ska även köpa mössa och vantar och tänker köpa åkpåse till vagnen. Har säkert köpt för mycket och dessutom i st 56 så det kanske inte räcker hela vintern, men sån är jag ![]()
Rs oroar jag mig oxå för. Är svårt när man har äldre barn i skolan, de måste ju dit. Är även nervös för att rodda magsjuketider med en bebis. Men det löser sig säkert.