BF Januari 2016 :)
Mvc idag. Sf32 i 37+0. Bra blodtryck, huvudet fortfarande högt och rörligt. Känner ingenting i kroppen som kan tyda på att det är på g... Inga förvärkar, ingenting. Hoppas på att klara julafton.
Mvc idag. Sf32 i 37+0. Bra blodtryck, huvudet fortfarande högt och rörligt. Känner ingenting i kroppen som kan tyda på att det är på g... Inga förvärkar, ingenting. Hoppas på att klara julafton.
Herregud...vaknade precis. Råkade somna om efter frukosten...tur att barnen varit snälla och lekt fint för en gångs skull.
Inte helt vanligt...
Nu måste jag skynda att göra mig i ordning, ska "modella" lite för en fotograf. Hon har fotat mig under en av mina andra graviditeter också, så det är kul
Gäller att passa på innan magen är borta!
Ni med två barn eller fler!
Enligt min bm brukar förlossningen inte starta "pang boom" med andra barnet, utan man brukar ha lite förvärkar/sova dåligt etc i ca 1-2 veckor innan. Stämmer det på er?
Med min första sov jag ganska dåligt, men det gjorde jag i princip hela grav pga att vi hade en värdelös säng, plus att jag vaknade flera gånger om natten med kramp i vaderna.
Nu denna gången sover jag jättebra på nätterna, (förutom halsbränna) har inte haft ont/förvärkar. Förutom igår, då hade jag lite onda sammandragningar. Hade också väldigt ont i ryggen igårkväll, men vet ju inte om det berodde på att man satt på matsalsstolar typ hela kvällen, eller attnågot är på g.
Enligt min bm brukar bebisen i magen också lugna ner sig lite innan FL. Både igår och idag tycker jag att det har varit ganska lugnt i magen. Känner bebisen med jämna mellanrum, men det är i gen boxningsmatch där inne som det varit innan. Har ni också upplevt en lugnare bebis innan det varit dags?
Vill ju hålla mig till efter nyår, men är samtidigt såå trött på denna mage nu, så visst letar man lite tecken :)
Hoppas alla är nöjda med julen. Jag är verkligen nöjd, jag fick ett paket själv och två gemensamt med maken. Men barnen fick så mycket och de är så nöjda. Jag har suttit och byggt lego hela dagen känns det som. Efter att i ett dygn också, till och från, burit på min systers son som väger ca 6,5kg så har jag nu helt sjukt ont i ryggen.
Men jag är så nöjd! Nu känner jag mig redo att få en bebis
även om jag gärna väntar till efter nyåret.
Har ni andra fått mycket till bebisarna i julklapp? Vi fick inget, precis som jag hade hoppats och vi är nöjda med det. Jag vill gärna överösas med söta kläder och fina saker när vi väl vet vem som har bott i magen hela tiden ![]()
Sådär, nu har jag varit på mitt antagligen sista besök hos bm :)
Det mesta var bra, men precis som förra gången jag var gravid har inte sf-måttet växt de sista veckorna och jag har gått ner i vikt. Storebror föddes ju normalviktig så hon var inte så orolig, vikten tror jag beror på att jag varit sjuk så mycket. Vikten +6 kilo och sf 34, exakt som förra gången :) Bokade i vilket fall en ny tid 5/1 så jag är bf+7, får se om den blir av haha!
Ser att många skriver om att de vill ha sina egna kläder och att de vill undvika kladd, jag är precis likadan. Jag hade i min journal både denna och förra gången att jag vill att alla som kommer och går på både förlossning och BB ska knacka osv och inte bara braka in. Det är så många som antar så mycket, "när du väl är där bryr du dig inte" men det är faktiskt långt ifrån alla som känner så.
Nu har jag legat på soffan sedan julafton. Sover på soffan, äter på soffan...försöker sova bort tiden fram till tolvslaget. Fått ångest för att föda före nyår, bröt ihop inför maken och tyckte att jag var en dålig mamma och kvinna om jag inte fixar att hålla igen till januari. Min man tycker att jag är knäpp...med all rätt. Efter nyår får det bara slut med det här tjafset tycker han...jupp. Absolut. Jag ligger inte för att det är roligt utan för att jag är sjukt stressad. Hög puls och minsta lilla tecken på sammandragning ger nästan panik
helt sjukt. Jag har ju aldrig fött såhär tidigt förut, så logiskt sett borde jag inte göra det nu heller. Mycket är för alla kommentarer från omgivningen, ffa kollegor... Mina gravida kollegor födde prematurt kring Lucia.