Inlägg från: Blgebo |Visa alla inlägg
  • Blgebo

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-08 09:09:28 följande:
    Ja precis...

Jag kan alltid kissa, även annars, men jag kan ha svårt att kissa på kommando. Jag har faktiskt inte lämnat urinprov sedan inskrivningen kom jag på, hur ofta får ni andra med normala graviditeter göra det? Sista gångerna har det bara varit blodtryck socker och hjärtljud. Får väl se om det är mer i nästa vecka, 35. Nu är det varannan vecka fr.o.m. nästa vecka men det gör Ju inget för tänkte sluta jobba nästa fredag om jag hinner klart
    Jag har inte lämnat sedan inskrivningen. Men tror det ska vara ngn koll till, kommer inte ihåg vad som står i PM för normal graviditet. Jag har bara kollat blodtryck och fosterljud, bad bm att kolla hb och socker sist (bara blodprov), det var inget hon tänkt göra, men jag vill ändå veta hur det ligger. 
    35+0 idag, ska till MVC om en liten stund. Förra gången var jag dit i 32+6 så då såg sf-kurvan hoppig ut, iom. att den inte tar hänsyn till antal dagar, bara hela veckor. 
  • Blgebo
    WiMe06 skrev 2015-12-09 06:00:22 följande:
    Håller med dig precis, hade också gärna fått ngn förvarning, haha. Iofs var ju min förra förlossning som dem som är med i en film, haha. Man står mitt uppe i ngt och så plötsligt så säger det bara splash på golvet, oupps vattnet gick visst. Och sen några timmar senare var allt igång och ytterligare 2 timmar senare var han ute.
    Hoppas på liknande denna ggn. Men så blir jag lite orolig för alla säger typ att nr tre är den som ska trilskas lite mer.

Ni som fött 3 eller fler barn, var tredje förlossningen den värsta?
    Nej, trean var bäst.  
    Tre timmar från första känningen, hon bara gled ut utan att jag behövde krysta, och ingen bristning. Kanon. 
    Trean brukar inte vara värst, men annorlunda.  
  • Blgebo
    Hame skrev 2015-12-09 11:29:57 följande:

Var hos mvc igår och allt såg bra ut. Jag är 37+0 och har gått upp 6 kg, sf-måttet var 33 cm. Mitt blodsocker har legat runt 5-5,5 tidigare men var nu uppe i 7, troligtvis för att jag precis fikat.. Vad har ni andra för sf-mått? Jag tycker inte magen behöver växa mer nu, den är stor så det räcker Tungan ute

sf var 31 i v. 35+0. Känns lagom tycker jag. Fast den lär väl bli större. 
  • Blgebo
    Zandiii skrev 2015-12-10 16:15:14 följande:

Är det bra om det är blodblandat tro?

När livmodertappen börjar påverkas, så blöder det ofta lite. Så att slemproppen är blodblandad/brun är normalt och helt ofarligt. 
  • Blgebo

Haft och har två hemska veckor. Förra v hemsk hosta m tjockt, grönt slem, och var utslagen av det.

Barnen fick vara hemma från dagis för jag orkade inte dit med dem. I söndags bröt femåringen stortån, så hon har varit hemma den här v. I tisdags orkade jag åka till dagis m tvååringen. Kände mig riktigt bra och på banan igen.

Tisdag kväll ser jag mail om magsjuka på dagis...så dottern är hemma på onsdagen. Tror vi klarat oss...men nej, strax före midnatt kaskadkräks hon..totalt insmetad, och hela dubbelsängen med...duschar henne och upptäcker...LÖSS! En som satt i luggen. Har nu kammat igenom familjen, och hittar inga fler. Måste ha varit en bra tisdag på dagis...

Nåja, nu mår hon bra. Men... I morse drog min man igång m magsjuka, har servat honom hela dagen. Sonen kommer hem från skolan, kaskadkräks och skiter ner sig - jag får sanera, min man är ju däckad... Sedan femåringen...blev sjuk på kvällen igår, kräkts ner sängen två ggr....jag bäddar, tvättar o tömmer hinkar. Och nyss....happ, min tur. Tack, tack... Blir en trevlig helg...

Känner dessutom mindre rörelser sedan ett dygn, fast jag är ju så fokuserad på alla andra så kanske har missat att känna. Magsjuka på jobbet är inte populärt, så vill inte åka in heller. Känner honom, han sparkar o rör sig, men mindre än vanligt.

Blä. Tyck synd om mig...

• Blgebo

Nu har jag varit frisk i över två dygn...bara ett av barnen som fortfarande är lite hängigt.
    Och i morgon är det dags för julbord med jobbet. Hade sett fram emot att träffa ngn av de andra gravida kollegorna som skulle ha i januari, men de har passat på att föda lite tidigare båda två, så det är bara jag kvar som är höggravid. 36+0 idag  

Jag har fått en känsla av att jag egentligen inte vill lämna hemmet. 
    Och jag vill inte vara från min man. I vanliga fall är jag absolut inte sån, men nu känner jag mig nedstämd när han är borta. Känns knasigt. Och så knäppa drömmar som jag har nu har jag aldrig haft tidigare.
    Men han har lovat hämta mig från julbordet om jag vill därifrån - känns skönt att han säger så. 

• Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-12-15 00:59:34 följande:
    Oj, fick båda kollegorna tidigare? Vet du i vilken vecka de fick? Hur vanligt är det egentligen att föda 2-3 veckor före BF?

Jag känner som du, tycker det är så skönt nu den här veckan för förra veckan var sista veckan som jag hade salstenta (äntligen!) samt sista träffarna före jul med min kör och min språkkurs. Tycker det är jättekul vanligtvis men nu är jag mätt på det. Har några inlämningar kvar men kan vara hemma åtminstone. Skönt att din man kan hämta dig om det blir för mycket!

Ikväll ska vi ut och äta med ett annat par som vi träffade på föräldrakursen. Gillar ju att skrota hemma men behöver ju samtidigt försöka odla nya vänskaper här och jag gillar henne så det ska bli trevligt faktiskt .
    Båda fick i v.36+1. Det är inte vanligt, men det händer ju ibland. Kan inga exakta siffror, tror det är relativt få, typ 5% som föder före v 38. Det vanligaste är väl att föda i v39 el 40.

Jag var på läkarbesök idag, och hon gjorde gynundersökning. Och hennes bedömning var att jag inte kommer föda barn på ett bra tag. Lång, bakåtriktad livmodertapp som inte går att nå. Det låter bra tycker jag. Dessutom står huvudet högt över bäckenet och har inte börjat sjunka ner något. 
  • Blgebo
    himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Stort grattis!! Skönt att det går åt rätt håll, och hoppas ni får komma hem snart Njut av bebis!!  
  • Blgebo
    qatteriin skrev 2015-12-18 18:39:27 följande:
    Ja croc-pot är nog bra mycket smidigare! Det är sånt där som gör att jag önskar att vi hade julklappar till de vuxna, haha! Men jag fyller snart år, du får utvärdera och återkomma så jag vet om jag ska önska mig!
    Har en. Har använt den ett par ggr, haft den i tre år. Tycker inte att det blir lika bra som i riktig gryta tyvärr, och ffa barnen tyckte inte det blev lika bra/gott och bad mig sluta med den... Testat flera olika maträtter. Så nu står den nerpackad. Använder den emaljerade gjutjärnsgrytan desto mer  
  • Blgebo
    qatteriin skrev 2015-12-21 12:12:06 följande:
    Haha! Jag tänkte faktiskt på tandkräm till bb-väskan igår! Nä viktigare saker kan ju finnas att ta med, haha, och tandkräm finns ju tack och lov på sjukhusapoteket om det krisar!
    Här finns det minituber med tandkräm och tandborstar att få både på förlossningen och bb om man glömt. Tror inte vi är ensamma om det  
Svar på tråden BF Januari 2016 :)