Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-27 11:31:49 följande:

Jag visste väl att legotrollstavar är magiska!! ska genast gå och leta rätt på en!! :)

I det här fallet bör vi båda visa tacksamhet, att han vill skaffa barn med någon igen efter det han gått igenom med sitt ex är nog bland den största kärleksgåva någon kan få,

Så fint! <3 Ni har tur som har varandra då! Ja lego-trollstavar är fantastiska, Axel har två så säg till om jag ska skicka en! Funkar nog bra med tandpetare annars, hehe.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-27 11:56:52 följande:

Det låter dåligt. Vi träffade vår BVC sköterska redan i december, hon kom på min tid på Mvc. Sedan ringde vi när vi kommit hem från BB och hon kom redan dagen därpå hem till oss. Sedan har vi varit två gånger hos henne och nästa torsdag är det läkarundersökning

Ja det är nackdelen med mvc på andra sidan stan, annars hade vi nog också fått träffa vår tidigare, iaf lite snabbt. Eftersom det verkar omöjligt att komma fram till dem på telefon så är det väl lika bra att det inte var vi som skulle ringa men nånting har ju uppenbarligen blivit knas. Åh tänk att det redan börjar bli dags för fyraveckorskontroll för er!!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 12:02:49 följande:

Vi har nog mängder, eller i vart fall legovapen. Killarna är galna i ninjago och chima lego :) Tack ändå för omtanken!

Det enda som hände efter allt tryckande var att jag fick gå upp och kissa 4 gånger i natt (om det kom faktiskt mer än ett par droppar) istället för 1 gång som jag brukar. JAg hade nog tänkt att jag skulle förlora vätska på något annat sätt :)

Hur är det med rumpan idag? har den blivit något bättre? Kanske finns punkter att trycka på för de besvären med?

Haha bra med sånt lego med säkert! Vad trist att det inte hände mer bara.

Du, bra idé! Borde finnas punkter för allt, ska googla på det. Det känns faktiskt lite bättre, iaf än så länge. Tror bedövningsmedlet i medicinerna äntligen börjar verka. Thank god!
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2016-01-27 13:19:20 följande:

Men åk dit bara och haffa någon för att väga henne. Jag har aldrig åkt till BVC utan avtalad tid, men varje gång jag har varit där så sitter det folk och väntar utan någon tid och hjälp får dom. Vet också att man kan be dem inne på öppna förskolan på familjecentralen så säger de till sköterskan omgående så att man får komma in. Jag avskyr alla telefonsvarare och telefontider! Som tex försäkringskassan går det snabbare för mig att åka in till kontoret än att vänta i telefonen och tappa tålamodet.

När min största grabb var liten hade jag ett direktnummer till BVC-sköterskan, synd att det inte fungerar så längre.

Ja i Gbg hade vi direktnummer, det var väldigt bra. Får se om de ringer idag, annars går vi dit i morgon. Då är det en vecka sen återbesöket på hemvårdsavdelningen på bb så det kan ju vara dags då.
  • qatteriin

NU ringde en tjej från bvc! Inte trodde jag de jobbade så sent, hon lät bra stressad alltså! Vi fick tid kl. 10 i morgon så det var ju fint. Ska frågai morgon varför det dröjt så...

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:03:04 följande:

Men så bra, bara såhär 1 1/5 dygn efter ni ringt. Herregud. Men det var ju bra ni fick tid imorgon. Hoppas allt ser bra ut

Ja jösses, haha! Jag undrar om de missat vilken dag hon är född. :-P
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:06:20 följande:

Lilla W är så himla torr om kroppen, vad är bäst mot torr babyhud? Vet att en del märken har ju lotion för baby men är dem bra att använda?? Har aldrig haft det bekymret med grabbarna?

Sally är också väldigt torr. Vi har kokosolja hemma som jag smörjer mig själv och A med, luktlös för jag är inte så sugen på att lukta kokos, hehe. Hittills har vi bara smörjt hennes händer och fötter och då har vi använt Locobase repair, som vi fick ordinerat av barnläkare när Axel hade hudproblem som bebis. Den är verkligen gudomlig! Babyoljorna innehåller ju mineralolja som jag inte vet varför det inte är bra, haha, men jag undviker det sen A var liten.
  • qatteriin
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 19:18:40 följande:

Nu värkar med tio min mellanrum och vi är på väg till bb eftersom min förra fl gick på 4 timmar och nu är jag redan öppen 4 cm så dom ville ha lite extra koll på oss. Hoppas på att få föda inatt eller imorgon!

Oooh lycka till!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:46:39 följande:

Haha, ja, nånting är det de missat helt klart,

:-P

Aha, okej kokosolja. Tack för tips Tänker du på typ dem här badoljorna för bebisar som det är mineralolja i?

Har en tub med locobase men gillar inte den men det är väl för att jag själv inte kan använda den. Har själv en olivlotion till mig med svag doft men vågar inte ha den på W, men decubal kanske funkar? Tror jag fick en sån tub i nån babybag från bb.

Ja precis såna babyoljor. Haha! Oj kan du inte använda den? Är det repair du har? Ja decubal går säkert bra! Jag älskar kokosoljan, det är dessutom det enda vi får smörja Axel med numera. Han tycker allt smörj svider (antagligen för att han är så torr) men kokosolja hoppar han på med glädje och smörjer gärna sig själv, hehe. Så den svider antagligen inte!
  • qatteriin
    kindofnothing skrev 2016-01-27 22:35:52 följande:

Visst menar du mediciner mot hemorrojder? Hatar ordet... Jag har också fått det efter förlossningen. Gjorde en koll av klippet innan vi lämnade bb o då såg jag en kula som BM sa var det. Vilka mediciner har du fåty rekomenderade? Ska till apoteket imon tänkte jag.

Yep! Fy faan, jag hade inre under graviditeten men nu yttre, så jädra hemskt! Jag använder xyloproct, både suppar och kräm. Och det hjälper faktiskt, wohoo! Lycka till med skiten, fy vad jobbigt det är!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-27 22:43:44 följande:

Haha, kan kan jag väl men jag har nog fått psykiska men sen jag använde den när jag fick mina "årstids"-eksem, jag led varje gång jag skulle smörja med den, så det sitter nog i hjärnan att det ska svida lika mkt på W.

Men kokosolja ska jag kika om, vart köper du det? Annars ska jag testa decubalen.

Skönt att ni hittat ett alternativ för A så han slipper svidet, inte roligt när det gör det.

Aaah! Mitt ex hade hemska eksem och jag tror han skulle känna samma som du. Kokosoljan köper vi på Maxi, hos oss har de Urtekrams utan lult och smak. Jag vet att Kung Markatta har en utan lukt och smak också för maken har jobbat för dem, men den fanns inte på vårt Maxi.

Jag tror han gillar att det är hårt när man tar det ur burken och blir flytande i handen, det är rätt coolt! Det går tyvärr inte in i huden så fort men det gör kanske ingen olja. .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)