• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • anlibabe

Blgebo!

Såg att du jobbar på förlossningen! Det ska jag också göra under 10 veckor i sommar och har fått reda på att jag är gravid och är i vecka 7 från imorgon. Kan man inte jobba där som gravid? Har några tjejer hos mig som är BM och gravida men som jobbar kvar på förlossningen. Vill du berätta vad du vet om detta? Helt rädd att jag inte ska kunna jobba där nu ju...

• Grus grus
    FruGru skrev 2015-05-26 20:30:12 följande:

Ja men hur vet jag att inte någon jag känner är med i gruppen. Eller en bekant? Har tyvärr erfarenhet från två graviditeter att det skvallrat.

Varför stänger ni den nu?

Vi stänger den just för att vara mer hemliga eftersom många inte vill vara offentliga med det än. Man skulle ju kunna öppna den igen när det börjar bli offentligt för många kanske? Tycker inte att någon ska känna sig utanför utan att alla som vill ska kunna vara välkomna. Men många i gruppen tänker precis som ni, att de inte vill vara offentliga (även om det inte finns något på sidan som avslöjar dess syfte och innehåll), och många har önskemål om att göra den hemlig.

skulle ni tycka att det vore en bra idé? Att vi öppnar den sen när ni vill vara offentliga med det?
    Kixpix skrev 2015-05-26 21:12:51 följande:

Håller tyst? Nej nej, det gör de inte.

Alla ni andra - jag tycker vi skapar en egen grupp när det är dags att tillkännage våra graviditeter för familj, vänner osv :)

Bubblor skrev 2015-05-26 20:50:05 följande:

Jag känner samma sak, att det är tråkigt att ni stänger den nu, men har ni bestämt er för det så kommer ni nog inte ändra er, så då kan vi andra skapa en grupp lite senare när man har blivit officiell liksom :)

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Söndag
    Grus grus skrev 2015-05-26 19:05:38 följande:
    Det är just det du kan då gruppen blir hemlig! Inga av dina vänner på fb kan se att du är med i en grupp som heter Janu. Medlemmar i gruppen har önskat att vi ska stänga och tanken var från början att stänga när en februari-tråd kommit upp på fl.
    Fast som för mig som vet att det finns folk där som känner igen mig så är jag ju inte hemlig längre..... Vill inte att hon berättar för sin sambo att vi ska ha barn...
  • Grus grus
    Söndag skrev 2015-05-26 21:41:03 följande:

Fast som för mig som vet att det finns folk där som känner igen mig så är jag ju inte hemlig längre..... Vill inte att hon berättar för sin sambo att vi ska ha barn...

kolla mitt senaste inlägg. Kanske är en idé att göra?
  • Kixpix
    Söndag skrev 2015-05-26 21:41:03 följande:
    Håller med, såg en del bekanta och bekantas bekanta i gruppen och vissa av dem är glappkäftar. (Ursäkta mig :) men så är sanningen.

Jag får i så fall snällt vänta tills gruppen öppnar igen eller alternativt skapa en egen :)
  • Grus grus
    Kixpix skrev 2015-05-26 21:46:56 följande:

Håller med, såg en del bekanta och bekantas bekanta i gruppen och vissa av dem är glappkäftar. (Ursäkta mig :) men så är sanningen.

Jag får i så fall snällt vänta tills gruppen öppnar igen eller alternativt skapa en egen :)

Så ni känner att det är en okej idé? Svårt att göra alla nöjda...

Men säg till här i tråden när ni börjar bli redo, så ska vi se till att lösa det.

Vi har valt att inte berätta för någon. Alls. Folk får säga nåt om de misstänker. Till och med för våra föräldrar. Vi vill ha det för oss själva. Måste dela graviditet och bebis sen med resten av världen i hela livet, men denna första tid är bara min och min mans.

Så tro mig, jag förstår er som vill hålla det hemligt. Vi löser det så att alla som vill, ska kunna vara med. Visst, vi kan ju inte öppna och stänga var och varannan dag, men när ni är ett gäng här som känner att ni är redo, skriv här! Vi kollar ju lite här också, även om gruppen är mest aktiv.
  • WiMe06

Känslig fråga igen!!!!

Kan ni få ont, precis som att det "trycker" på när ni ska göra nr 2. Jag få jätteont och både baktill och att det gör ont i magen. Kan det bero på att man är så hård i magen eller vad kan det vara?

• Inte bara att skaffa
    Grus grus skrev 2015-05-26 18:30:24 följande:

Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Mvh admins Grus grus, Caisas och Lanylena

Ehm... känner mig lite trög här men hur gör jag för att skriva in mig i bf-listan? ????
  • glaesir

Här är en till :)
    BF 3/1 första barnet.
    Vart fick missfall 24/3 i vecka 6+4 och hann nu inte få en mens emellan ens före pyret vart till Är nu i vecka 9 (8+1) och såg igår ett tickande hjärta på VUL så börjar nog tro att detta kommer att gå bra :)

• Grus grus
    Inte bara att skaffa skrev 2015-05-26 22:07:16 följande:

Ehm... känner mig lite trög här men hur gör jag för att skriva in mig i bf-listan? ????

Menar du den i fb-gruppen så klickar du på gruppinfo och sedan filer och väljer filen som heter BF. För att kunna skriva i filen måste du sitta vid dator, men i kommentarerna under filen kan du lägga in dina uppgifter om du bara använder mobil. Då för någon av oss andra in dig.

Om du menar bf-listan till denna tråd så klickar du på länk nr 2 i ts.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)