• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • längtan 89

Tack så mycket! En fråga: hade ni som mensvärk i början av graviditeten? ( är i v.4+5) har haft svagt molande innan men idag känns det mer, tror ni det är normalt?

Grattis till alla som plussat!

• Caisas
    längtan 89 skrev 2015-05-26 13:33:19 följande:

Tack så mycket! En fråga: hade ni som mensvärk i början av graviditeten? ( är i v.4+5) har haft svagt molande innan men idag känns det mer, tror ni det är normalt?

Ja jag hade lite till och från, ibland rejält :) Det är helt normalt!
  • WiMe06
    längtan 89 skrev 2015-05-26 13:33:19 följande:

Tack så mycket! smile1.gif En fråga: hade ni som mensvärk i början av graviditeten? ( är i v.4+5) har haft svagt molande innan men idag känns det mer, tror ni det är normalt?

Hade också. Det är väldigt vanligt, det är livmodern som redan börjar växa
  • längtan 89
    WiMe06 skrev 2015-05-26 14:30:56 följande:
    Hade också. Det är väldigt vanligt, det är livmodern som redan börjar växa smile1.gif
    Ok så att det är som mensvärk är helt normalt? Känns precis likadant som min mens gör första dagen. Åh tack för era svar så skönt att höra att det verkar normalt, blir så nojig!
  • debbie85
    Hame skrev 2015-05-26 10:42:51 följande:

7+5 idag :) Tiden har gått ganska fort nu ett tag vilket känns skönt! En vecka till min första tid hos BM, Konstigt att längta men det känns som att det börjar på riktigt då. Får verkligen hålla mig ifrån att inte berätta för allt och alla! 

Jag är en sådan som älskar att planera och fixa inför grejer, så nu börjar jag redan fundera på vad som ska köpas till pyret. Har ju det mesta sedan förra barnet men tänker köpa en riktigt bra bärsjal eller sele eftersom vi bar mycket sist. Då fick vi låna en gammal sele av vänner, det var ju billigt och snällt men nu ska jag ha en som är bra! Någon som har tips?

Manduca! Bär fortfarande vår 17-månaders i den utan problem. Helt klart värd sina pengar!
  • Grus grus
    evigalängtan89 skrev 2015-05-26 17:32:53 följande:

Blod nyss då jag var på toan! Hur vanligt är det ? Skar jag förbereda mig på ett missfall?????

Väldigt vanligt, men om det är större mängd och klarrött, skulle jag ringt in för att höra mig för om jag fick komma in och kolla. Om det fortsätter och du får smärta, ja då finns stor risk...

Men som sagt, väldigt vanligt med en liten blödning någon gång.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Ziluxie

Hej! Jag är 23 år, bor i Blekinge och är gravid med mitt första barn. Jag trodde att jag var i v 6+5 idag, men det blev framflyttat idag så jag är alltså i ca 5+4 bara. Anledningen till ultraljudet idag var för att jag har blödigt igår och idag och haft väldigt ont. Så jag åkte efter rådgivning till akuten. De konstaterade att allt såg bra ut i livmodern, det lilla hjärtat tickade på så fint!???? Jag hade en liten blodansamling utanför livmodern bara, som skulle vara ofarlig, och den var anledningen till att jag blödde. Min oro var givetvis att det var missfall på g, men livmoderväggen var tjock och fin och därför inget missfall som verkar vara på väg. Skönt!:) Skumt att få bf- datum flyttat såhär tidigt, men huvudsaken är ju att liten mår bra!:D Så nu har jag BF ca 21/1!:)

• Noelle86

Hallå! Här är ännu en Januarimamma om allt går som det ska!???? är det någon som vet hur tidigt man kan göra ett VUL och se om det är tvillingar? Är bara i v 5 men har så otroligt stor mage redan nu, men det kanske kan vara så att magen växer fortare när man är gravid med nr 2? Någon som har erfarenhet av det?????

• Grus grus

Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Mvh admins Grus grus, Caisas och Lanylena

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)