• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Euphemia
    anna060813 skrev 2015-05-25 14:16:23 följande:

Var och lämnade nytt blodprov på fm för att jämföra hcgnivån från i torsdags. Börjar bli ett nervöst vrak... de skulle ringa mellan 14-17 alt imorgon fm om de inte hann gå svaret idag. Alldeles för brett tidsspann om man frågar mig.

Förresten sa BM idag att Otrivin Comp och alvedon är helt ok vid manlig förkylning;)

Vad vill du konstatera med ett blodprov?
  • MsHera
    Euphemia skrev 2015-05-25 16:16:53 följande:
    Vad vill du konstatera med ett blodprov?
    Blodprovet lämnade jag för att jämföra hcg nivån från i torsdags. Har 2 MA i bagaget så för att minska oron kollar vi att hcg nivån ökar som det skall. Blir en liten lättnad om det hör så och om inte så slipper jag leva i ovishet i en "evighet" denna graviditet också. Gick 4 och 6 v de andra graviditeterna efter att tillväxten stannat av. Fick veta vid inskrivningssamtalen att det inte fanns levande foster.
  • MsHera

Provsvaren hade inte kommit idag:( Låååång väntan tills imorgon.

• Euphemia
    anna060813 skrev 2015-05-25 16:47:50 följande:
    Blodprovet lämnade jag för att jämföra hcg nivån från i torsdags. Har 2 MA i bagaget så för att minska oron kollar vi att hcg nivån ökar som det skall. Blir en liten lättnad om det hör så och om inte så slipper jag leva i ovishet i en "evighet" denna graviditet också. Gick 4 och 6 v de andra graviditeterna efter att tillväxten stannat av. Fick veta vid inskrivningssamtalen att det inte fanns levande foster.
    Åh, jag förstår verkligen att väntan är skitjobbig. Hoppas du får svar tidigt i morgon och att nivån ökat markant. Har du även möjlighet att göra tidigt vul eller får du vänta till rul?
  • 20110303

Åh idag fick jag se en liten böna där hjärtat pickade! 6.2 mm "stor" och hinnsäcken hade växt med det dubbla på en vecka:)6+5 är jag nu då enl. vul.

Förra veckan såg gyn bara hinnsäcken och sa att det va 50/50 att det avstannat eller va för tidigt för vul då. Va det senare alltså:)

Så kunde lita på mina symtom,har fått mer illamående och hunger under veckan samt fortsatt känning av foglossning.

• Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-05-25 17:28:30 följande:

Åh idag fick jag se en liten böna där hjärtat pickade! 6.2 mm "stor" och hinnsäcken hade växt med det dubbla på en vecka:)6+5 är jag nu då enl. vul.

Förra veckan såg gyn bara hinnsäcken och sa att det va 50/50 att det avstannat eller va för tidigt för vul då. Va det senare alltså:)

Så kunde lita på mina symtom,har fått mer illamående och hunger under veckan samt fortsatt känning av foglossning.

Stort grattis, så skönt! Jag har inte fått tummarna ur att boka VUL men ska försöka göra det de närmsta dagarna. Är i v 7+3 så redan gått några veckor men vill nog inte vänta ända till KUB för det är ca fem vckor kvar.
  • Svurk
    Kixpix skrev 2015-05-25 14:49:03 följande:
    Svarade du mig? Det är inte jag som behöver söka vård.
    Haha oj fel:)
  • 20110303
    Seven Costanza skrev 2015-05-25 17:31:01 följande:
    Stort grattis, så skönt! Jag har inte fått tummarna ur att boka VUL men ska försöka göra det de närmsta dagarna. Är i v 7+3 så redan gått några veckor men vill nog inte vänta ända till KUB för det är ca fem vckor kvar.
    Tack :)

Förstår att du inte vill vänta. Ring imorgon, kan ju va väntetid med!
  • Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-05-25 20:08:29 följande:

Tack :)

Förstår att du inte vill vänta. Ring imorgon, kan ju va väntetid med!

Svårt att ringa tyvärr för de öppnar inte förrän kl 8 och det är svårt att ringa diskret på jobbet, men ska försöka imorgon.
  • MeEmmA

I min förra grav så mådde jag riktigt illa och kräktes en hel del redan från vecka fem. Just nu känner jag inget illamående alls, bara en extrem trötthet, fryser lite och yrsel som kommer o går. Hoppas hoppas att jag slipper illamåendet, underbart i så fall :)

Hur är det för er andra med gravsymtomen?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)