• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Sannatakpanna
    boniish skrev 2015-05-27 18:26:31 följande:
    Ja fick de idag idag också varför vet ja inte men grät floder av tårar på jobbet men sen lugnade ja ner mig till slut. Var så himla rädd men sen kom de inget mer
    Samma här, tokgrät igår och gick hem från jobbet idag. Men det verkar ha avtagit...? Håller tummarna på det iaf! Usch, man blir ju helt galen.

Hoppas det inte är någon fara för dig! Vilken vecka är du i?
  • boniish
    Sannatakpanna skrev 2015-05-27 18:29:28 följande:
    Samma här, tokgrät igår och gick hem från jobbet idag. Men det verkar ha avtagit...? Håller tummarna på det iaf! Usch, man blir ju helt galen.

Hoppas det inte är någon fara för dig! Vilken vecka är du i?
    Vad skönt de har avtagit för mig med. Hört att de är normalt och att en del kan få så. Ja ska på inskrivning imån ingen aning vilken vecka. Men enligt sista mens ska ja va på vecka 7 men jag var på vaginalt ul för 2veckor sen för ja fick en liten blödning så bokade privat och var totalt tokig. Men då sa han du kan Max vara i vecka 4 för de var så litet så man såg knappt så sa han återkom om 2veckor men inte varit där ännu men ringde idag igen pågrund av rädslan och fick tid på fredag morgon. Så otroligt nervös då ja och mannen försökt i 2år och så plussade ja nu. Så vågar inte ens känna den glädje ännu. Magen har växt lite,ömma bröst , hård mage ibland och blivit tröttare men inget annat känner ja.

Hur långt har du kommit ?
  • Sannatakpanna
    boniish skrev 2015-05-27 18:36:05 följande:
    Vad skönt de har avtagit för mig med. Hört att de är normalt och att en del kan få så. Ja ska på inskrivning imån ingen aning vilken vecka. Men enligt sista mens ska ja va på vecka 7 men jag var på vaginalt ul för 2veckor sen för ja fick en liten blödning så bokade privat och var totalt tokig. Men då sa han du kan Max vara i vecka 4 för de var så litet så man såg knappt så sa han återkom om 2veckor men inte varit där ännu men ringde idag igen pågrund av rädslan och fick tid på fredag morgon. Så otroligt nervös då ja och mannen försökt i 2år och så plussade ja nu. Så vågar inte ens känna den glädje ännu. Magen har växt lite,ömma bröst , hård mage ibland och blivit tröttare men inget annat känner ja.

Hur långt har du kommit ?
    Är i vecka 7, ska försöka boka vul imorgon, skönt att du har tid på fredag redan!

Grattis till plusset, klart det här ska gå bra!
  • boniish
    Sannatakpanna skrev 2015-05-27 19:11:20 följande:
    Är i vecka 7, ska försöka boka vul imorgon, skönt att du har tid på fredag redan!

Grattis till plusset, klart det här ska gå bra!
    Lycka till :) tack ja hoppas det verkligen.. & detsamma till dig
  • Tamses

Är det någon här som haft MA, tror det heter så, när fostret dör men kroppen har inte riktigt fattat det.. ? Hade ni massor med symptom då efter fostret ska ha slutat växa?

• pheew

Jag tycker det är jobbigt att inte kunna ha några vanliga kläder och att man vara ser tjock ut. Är ju ingen bebismage än utan tarmarna som svullnat upp ;) jag har svullnat mycket mer den här gången än förra. .

• Blgebo

Tycker att jag börjar bli mindre svullen över magen mot vad jag varit. 
    Inte gått upp ngt i vikt än iaf, har iofs lagt om kosten lite också. 
    Men trött...och varje gång jag ätit blir jag skakig och _måste_ vila. Bara måste. Särskilt efter middagen. 
    Många veckor kvar innan jag får se den lill*... borde bli ett ultraljud kring v.13 inför fostervattenprovet. Fast det hade varit kul att se tidigare... kanske ska snatta med mig ul-apparaten in på dass?  

• dinin
    Tamses skrev 2015-05-27 20:01:49 följande:

Är det någon här som haft MA, tror det heter så, när fostret dör men kroppen har inte riktigt fattat det.. ? Hade ni massor med symptom då efter fostret ska ha slutat växa?

Ja, tyvärr... Upptäcktes i v 13 att hjärtat hade slutat slå i v 7-8. Det var då mitt illamående kickade in som mest och jag kände mig mest gravid v 7-12. Kroppen är inte snäll mot en ibland :(
  • pheew

Tamses - det finns säkert nån tråd till det nånstans. Det här är ju en graviditetstråd :) Låter onödigt att oroa sig för det. Är du orolig så kontakta bm o be o få göra ett vul.

• MeEmmA

Neeej, det kom färskt blod när jag var på toaletten innan. Inte jättemycket men inte lite heller, vågar inte gå på toaletten igen. Samtidigt vill jag inte bli för orolig heller, har haft blödningar i början av mina andra grav också. Svårt att inte bli orolig också :(

Svar på tråden BF Januari 2016 :)