Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

I mitt landsting erbjuds nupp/KUB till alla som vill. Så vi har bokat tid för kub med vet inte ännu om jag vill göra det, kanske bara gör ultraljudet. Har tid den 9 juli iallafall. Vul erbjuds inte hos min mvc utan jag bokade privat.

Min mage har börjat svullna lite, tog på mig en blus idag som jag köpte för inte så länge sen, som hänger lite nertill eller vad man ska säga, men idag putade det ut en liten magen där under med. Hmm.

• WiMe06
    annsansa skrev 2015-06-11 10:40:47 följande:

Vul hos gynakuten visade visserligen fosterstruktur men ingen hjärtaktivitet. Dr ville avvakta 2 veckor och ta nytt hcg idag för att vara säker.... känns knappast hoppfullt utan hade bara önskat att man fått det överstökat idag.... om hcg inte stigit normalt så kommer jag inte vänta vad denna säger..

Jävla piss, skullen bli en bra dag idag

Nej, vad tråkigt. Kramar till dig!
  • WiMe06

Usch vad tråkigt för er som förlorat era knyten. Håller tummarna att det går bra för er om ni väljer att försöka snart igen. Kramar till er.

Vad hemskt egentligen att det verkar vara så vanligt att det inte går bra. Men som nån annan skrev tidigare att kroppen är ju fantastisk på att ta hand om det som inte hade klarat livet utanför den trygga världen i magen.

• WiMe06
    zamfiola skrev 2015-06-11 19:12:05 följande:

Jätte tråkigt att läsa om er som får tråkiga besked! MEN

Jag var på vul i onsdags (1v sen) å läkaren sa att graviditeten tyvärr hade avstannat jätte tidigt, den hade inte levt på flera veckor. (Skulle ha vart i typ v9) jag blev såklart jätte ledsen och vi fick en tid 1v senare för säkerhetsskull) men hon var så säker på att hjärtat inte kommer slå då heller (eftersom den inte hade växt på flera veckor, knappt ens varit en graviditet)

Så hon tyckte att jag kunde åka åka in till Salgrenska redan i helgen om jag ville få tabletter för att stöta ut fostret (om jag tyckte att det var jobbigt å gå runt med en "icke-graviditet imagen)

Jag tyckte såklart att det var jätte jobbigt och åkte in i helgen. Läkaren ville göra ett nytt ultraljud för att vara helt säker å hon hittade ett jätte fint foster med fina hjärtslag. Hon sa att jag var i v10 å allt såg jätte bra ut....

Tänk om jag hade gått tillbaka till samma läkare som första gången. Då hade jag tagit bort ett levande foster...

Men herregud, Vilken tur att du valde att åka till Sahlgrenska och att läkaren där var så noga. Jag hade sett till så den andra läkaren fick reda på hur fel hon tagit. Det är ju fruktansvärt.

Och grattis såklart för att det finns ett lite pyre där
  • WiMe06

När jag var på vul i v 7 så var inte vår lille plutt större än 1 cm ungefär och det är väl egentligen litet för den veckan. Blev väldigt orolig först men så tänker jag att längden på den lille är både svårt att mäta i den veckan och hjärtat slog ju så den var stark trots storleken. Båda våra barn innan har varit små vid födseln, men visst då har dem varit 3 respektive 5 veckors förtidiga med.

• WiMe06
    20110303 skrev 2015-06-13 14:47:51 följande:

Hör ni när har ni planerat att berätta för jobbet? Går o funderar på hur jag ska göra...,

Vi har inte berätta för nån annan heller än,först nu vi börjat smälta det :) går in i vecka 12 på tisdag och har känts bra att ha en hemlis bara mannen o jag. men blir nog att berätta för närmsta familjen snart så har de tid att smälta det hela, lär bli en smärre chock- tror ingen föreställt sig att vi skulle få ett tredje barn!

Just det, ni som har barn sen innan, när berättar ni för dom?

Min chef vet om det och en arbetskamrat, dem andra vet inget och jag tänkte försöka hålla det så till jag kommer jag tillbaka efter semestern. Går på semester efter midsommar och är ledig i 8 veckor. Kommer vara i v 17 ungefär när jag kommer tillbaka.
  • WiMe06
    aurorasmamma skrev 2015-06-14 01:31:15 följande:

Ja vet faktiskt inte, går tillbaka och börjar jobba början på juli. Men chefen ha semester tills i augusti. Gissar på att ja håller på de tills efter rul iallafall . I och med att jag denna grav inte tänker ta ut grav/havandeskapspenning känner jag inte att jag måste berätta tidigare.

Vi har inte berättat för många alls ännu. Bara min bästa vän och makens mormor som vet. Ni som har barn sedan tidigare, hur ha ni valt att göra med att berätta? Helst skulle ja hålla de för oss själva tills efter rul bara magen inte syns så mycket.

Är dock bara i v11 än så ingen brådska. Men hade varit kul att berätta på något fyndigt sätt

Är bara i vecka 9 men vi har berättat för barnen. Dem har bara blivit glada och dem ser på magen att den vuxit och dem har varit såå duktiga att inte säga ngt till ngn. Det är familjens lilla hemlighet hos oss. Vi kände att vi ändå ville ha dem delaktiga. Dem har sett bilden vi fick från vul och dem frågar ofta hur stor bebisen är nu osv.
  • WiMe06
    Fundersamflicka21 skrev 2015-06-14 14:34:00 följande:

Vad tråkigt att läsa om alla tråkiga besked :( hoppas ni blir gravida snart igen!

Själv går jag in i vecka 12 idag och imorgon har vi inskrivning. Vi har även valt att göra kub testet så blodprov tas imorgon.

En annan fundering jag haft är,

Har ni gått upp eller ner i vikt?

Jag själv har legat runt samma sen början. Vägde mig idag och ser att jag gått ner 1 kg ( började 66,5kg, idag 65,2kg.) inte haft nåt så värst illamående så man nojjar ju.

Magen växer på ialf och varit svullen i ett par veckor. Enligt appen så är bebisen nu ca 4,5-6cm stor. Hoppas vi får UL snart. Längtar tills jag får se den lilla

Jag har hört det är rätt vanligt att många går ner lite i vikt i början, men det kanske har med illamående att göra? Jag har inte tagit en vikt nu, tog en samma dag som hälsosamtalet, och då låg jag på en vikt på 63,1kg. Och jag brukade pendla en del mellan 62/64 innan jag blev gravid. Så det har inte hänt särskilt mkt på vikten. Tror inte du behöver oroa dig. Med min första gick jag upp 7-8kg ungeför och det mesta kom i slutet av grav.
  • WiMe06
    20110303 skrev 2015-06-15 13:11:38 följande:

Hur gamla är dina barn?

Våra är 4, tänkt berätta för närmaste familjen efter kub. Men vill helst berätta för barnen först men kanske blir för lång väntan för dem...får grunna på det lite till!

Dem fyller 6 och 8 i år, så det känns som dem förstår bra, iallafall den äldsta. Men dem undrar ju mkt ändå när bebisen kommer och så.
  • WiMe06
    idape skrev 2015-06-15 22:51:40 följande:

Har ni molvärk? Jag har andra symptom men inte det. Har alla det?

Hade det i början men känner inte direkt av det längre. Mina värsta symtom är tröttheten, humöret och brösten. Det är nästan så den som kommer emot brösten får en smäll. Men det är liksom mest "toppen" på brösten som är ömma och gör ont.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)