Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Krocki1 skrev 2015-06-22 20:36:07 följande:

Vad spännande, du får uppdatera oss sen om hur det gick.  

Absolut, det gör jag.
  • WiMe06
    hsh skrev 2015-06-22 20:19:41 följande:

Insåg just att jag omöjligt kan dra in magen. Den är 0fan enorm. Nån fler??

Jag tycker det är jättejobbigt att dra in magen, känns inte bra att göra det. Så nu får det bära eller brista med avslöjandet känns det som
  • WiMe06

Är det ngn som kan känna att dem har svårt att andas ibland? Jag har jättesvårt att ta djupa andetag ibland, luften kommer Inte riktigt ner. Får försöka gäspa ner luften istället när det blir svårt.

• WiMe06

Har varit på gyn nu och fått det troliga svaret till mina blödningar. Bebisen hade vuxit jättefint, enl mätningen blev jag framflyttad 1 dag, så 10+1 idag hjärtat slog så fint, ser du att den tittar på dig sa läkaren

Troligtvis berodde blödningarna på att hinnan lossnat lite i ena kanten och det kunde blöda ett tag sa han. Så sexförbud i ett par veckor nu. Men han trodde inte det skulle påverka bebisen så mkt då den vuxit så bra sedan sist. Känns skönt.

• WiMe06
    Hame skrev 2015-06-23 08:21:50 följande:

I-landsproblemsvarning! Jag får så trassligt hår när jag är gravid, samma visa förra gången. Kan knappt reda ut det när jag duschat.. någon mer som har detta?

Var och badade med en kompis och såg ut som ett troll efteråt. Kunde verkligen inte reda ut det och hon satt och väntade Skrikandes

Mitt hår vill inte alls som jag vill, nu har jag kort hår så blir inte trassligt men det är torrt och livlöst och är bara helt oformligt.
  • WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-06-23 09:17:13 följande:
    Oh vad härligt Grattis! Skönt att veta bebben mår bra Glad

Jag längtar såååååå mkt till fredag och till KUB. Min kille brukar fråga: hur mår bebis. Och jag säger jämt jag tror den mår bra. Efter fredag och förhoppningsvis goda nyheter ska jag börja säga att jag är gravid och att jag inte bara tror. Jag litar verkligen inte på min kropp. Men efter fredag ska jag ta mig i kragen och tänka massa positiva tankar SkrattandeGravid
    Ja, det känns jätteskönt, ska också försöka tänka positivt nu. Känner igen det där att man säger "jag tror den mår bra". Känner ju att jag har symtom men litar ju inte riktigt på kroppen ändå.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-06-23 12:36:46 följande:

Det är säkert att det blir torrt som gör att det blir trassligt! Tappar dessutom en massa hår när jag duschat, det blir kanske kort frisyr för mig också i den här takten 

Tappar också massa hår, särskilt vid dusch.
  • WiMe06
    hsh skrev 2015-06-23 20:27:19 följande:

Vet inte hur jag ska orka jobba, är så trött och håglös! Nån fler?

Jag är grymt trött och har varit i flera veckor nu, fick ett påminnande mail från min lärare idag som tyder på att jag varit trött, ligger lite efter i min kurs om man säger så.
  • WiMe06
    Bäbis2016 skrev 2015-06-23 22:53:23 följande:

Är det någon som gjort/bokat ultraljud privat? :)

Har gjort två vul privat p.g.a blödningar. Betalade också som för vanligt läkarbesök, 200:-.
  • WiMe06

Annsansa - usch, vilken traumatisk upplevelse. Hoppas du mår bättre snart och jag önskar dig verkligen all lycka och att ni får en liten vårbebis hos er. Kramar!!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)