Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-06-26 20:43:41 följande:

Ojdå, men gick allt bra med båda barnen sedan? Måste ha varit lite av en chock eller? Jag har inte riktigt räknat med att bebisen kan komma så tidigt, förstföderskor brukar ju gå över tiden, men man får ju hoppas på det bästa.

Det gick bra med båda första blev jag igångsatt pga att sonen var tillväxthämmad och jag hade börjat utveckla havandeskapsförgiftning. Första var en väldig chock för allt gick så snabbt, började få ont av havandeskapsförgiftningen och därav valde dem sätta igång det dagen efter jag kom in, så dem öste över information om neo och igångsättningen och allt. Hann liksom inte med att ta in hälften. Och dem pratade om att det oftast tog lång tid med igångsättning men från första gelen dem la till han var ute tog det fyra timmar, därav min rädsla att det ska gå för fort denna ggn.
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-06-26 22:20:25 följande:

Oj, små barn och tidiga födslar! Är det så, att det finns förhöjd risk att föda för tidigt om man redan gjort det en gång? Det tänkte jag höra med min bm när jag ska på inskrivning men du kanske vet? Nu var ju min dotter normalviktig, så jag gissar ju på att om nästa också föds en månad tidigt kommer väll den bebisen ha ok vikt, men kan ju vara bra att förbereda sig mentalt. Sist hade jag inte packat någon väska, inte hunnit prata förlossning med min bm, inte bestämt mig om smärtlindring etc. Nu vet man ju vad man ska gå igenom, men har jag större risk att föda tidigt igen hade det ju varit skönt att vara lite inställd på det.

Jag vet faktiskt inte. Första var ju ingen spontan start på förlossningen utan dem valde att sätta igång den pga att jag fick havandeskapsförgiftning och det påverkade barnet och sen ville dem inte riskera att han skulle vara kvar i magen då han var så liten och inte växt. Men det är också ngt som jag har skrivit upp på min lista över frågor. Vill också gärna känna att man vill vara lite mer förberedd om det skulle vara så.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-06-27 21:37:13 följande:

När har ni köpt de första bebiskläderna? Vi diskuterade det här hemma. Känns ju mer på riktigt då :)

Har inte köpt några kläder ännu, kommer nog inte våga göra det än på ett tag heller. Känns fortfarande för overkligt för mig att vi ska ha barn. Men har faktiskt smygkikat på barnvagnsutbudet en gång på nätet.
  • WiMe06
    20110303 skrev 2015-06-28 07:25:10 följande:

Tackar för mig! Konstaterade missfall i fredags som jag då redan va säker på eftersom jag blött som sjutton. V 12+2 va jag i och det gjorde så jävla ont, satt och andades igenom smärtan och kallsvettades. Va nära svimma på toan. Usch har haft missfall i v7 och det här var 10 ggr värre( för mig)

Blev så sjukt tacksam för mina älskade barn som jag redan har:) men vi kommer försöka igen, planen från början va ju att sätta igång under sommaren.

Lycka till allihop!

Seven costanza: håller tummarna för dig på måndag:)

Wime06:lycka till på ditt kub i juli, va det 9? Hoppas du kan ta in graviditeten sen och att du väntar syskon till dina "stora" barn!

Åh nej! Känns så hemskt att höra. Beklagar verkligen att du behövde gå igenom detta. Håller alla tummar och hoppas verkligen att ni får nytt plus snart. Kramar till dig!

Tack för lyckönskningarna, den 9 juli stämmer.
  • WiMe06
    idape skrev 2015-06-28 21:45:34 följande:

I vilken vecka gör ni kub? Jag fick i v 14. 13+2. Är inte det sent?

Jag kommer att vara i v 12+3 när jag gör mitt. Tror inte ditt är sent, du är ju inom gränsen för vilka veckor dem säger så tror att det där skiljer sig säkert beroende på landsting osv.
  • WiMe06

Mjöööölk, ge mig mjölk!!! Det är helt sjukt, jag kan dricka minst ett paket mjölk om dagen om det vore så! Har nog aldrig gått åt så mkt mjölk här hemma! Haha

• WiMe06

Ni som har doppler hemma, blir man inte mer orolig om man har svårt att hitta hjärtljuden, jag har aldrig ens haft en tanke på att ha doppler hemma, jag skulle nog personligen bli mer orolig och risken vore nog att man använder den för mkt.

Lycka till ni som ska göra både kub och inskrivning idag och inom kort.

I min kommun blir alla erbjudna kub men fvp/mkp blir man erbjuden först om man får siffror som ligger under 1/200. Vet dock inte om man kan boka det privat men inget jag hört om att man kan.

• WiMe06

Jag gjorde urinprov på mvc vid inskrivning. Imorgon ska jag på läkarbesök. Då får vönde vad läkaren söger om extra besök och extra ul osv.

Tycker min mage har minskat lite nu och blivit lite hårdare, känns som tarmarna inte är lika svullna längre.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-06-29 17:18:47 följande:

Men Gud va kul, då har vi samma BF!

Var också på KUB idag och blev flyttad från 6/1 till 4/1, riktig rysare att hoppas föda efter årsskiftet! Fick lägsta risken, 1:20000, så nu ska jag andas ut och njuta . Grattis till låg risk!

Vad skönt att du fick låg risk, härligt att kunna andas ut nu
  • WiMe06

Läkarbesök idag, allt var bra, blodtrycket låg bra. om allt ser bra ut vid kub ska jag börja äta trombyl 1 ggr/dag fram till v 36. V 32 och 36 kommer jag att få extra ul, samt att jag från v 32 kommer att kolla blodtrycket 1ggr/vecka.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)