WiMe06 skrev 2015-11-23 19:55:01 följande:
Haha, näe, det är något visst med den. Även om dem såklart har sina Goa stunder också, är dem borta hos farmor eller farfar är dem väääldigt måna om varandra. Ja, disken har dem gett upp här hemma för länge sen, men dem hjälper mer än gärna till att laga mat.
Oj, det måste ju vara en fruktansvärd frustration för er om han läst två utbildningar och ändå inte fått ngt. Det är jobbigt när man måste flytta och man inte riktigt kan finna ro, vi har sluppit flytt men det har varit under diskussion många ggr. Hoppas att din man hittar ngt snart, det är en hemsk situation att vara arb.lös så länge för det påverkar ju ens personlighet väldigt mkt också. Jobbigt för dig att känna pressen med att du måste jobba heltid. Jag kunde ju aldrig få heltid utan jobbade 85% men med oregelbundna arb.tider så kan det kännas som man jobbar heltid ändå. Var ni tvungna att flytta långt?
Ja jag hoppas ungarna får glädje av varandra, jag och min syrra har samma åldersskillnad och vi är inte direkt nära och har aldrig varit, men det hänger nog lite på personlighet också i det fallet.
Vi flyttade 30 mil ungefär, hade aldrig tänkt flytta "hem" igen men sökte ett jobb här på vinst och förlust eftersom mamma hela tiden skickade annonser, hehe. Och fick jobbet direkt. Flera hundra sökande per tjänst i Gbg mot max 10 här, jag hade inte förstått att skillnaden var så stor. Så när jag fick det var det ju bara att packa och flytta kände vi, jag hade sökt i sammanlagt 1,5 år i Gbg innan och maken sökte också då. Men det var ändå ett tufft beslut att ta. Jag vet att det var rätt, och jag är så glad att sonen får ha mormor och morfar så nära när jag ser deras relation, och ack sånt stöd vi haft och har av dem! Men MITT hem är fortfarande Göteborg, där har jag mina vänner, där känner jag gatorna och torgen och har bott nästan hela mitt vuxna liv. Det är på den nivån, fortfarande, att jag har svårt att åka och hälsa på, för det gör så ont. Men så länge jag tänker på det viset så blir det svårt att skapa ett riktigt liv här så jag jobbar på att släppa det och gå vidare. Men det vore bra mycket lättare om maken också hade en fast punkt här i ett jobb, då skulle jag kunna se framtiden på ett annat sätt.
Ack så vemodigt det blev! Men min poäng är väl att tusan så jobbigt det kan vara med otryggheten som kommer med arbetslöshet, även om jag själv inte varit drabbad så långa perioder. Nånting som inte borde ha så stor betydelse, det där "materiella", har ju verkligen det när det finns en så stor osäkerhet.