Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Dagens test på BIM+2. Så glad och förväntansfull! Ska berätta för min bästa vän idag och för mina föräldrar imorgon .
  • Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-05-01 17:49:00 följande:

Härligt! Vad sa bästa vännen?:)

Har inte berättat än, hon kommer nu klockan sju! Lite pirrigt på något sätt!
  • Seven Costanza
    Niiia skrev 2015-05-01 23:43:18 följande:

Jag är orolig.

Fick MS förra året i v.5. Idag gick jag in på v.6 har inte brättat för någon om det än, vågar inte berätta för min man. Är rädd för att få MS igen.

Har dock ömma bröst ( känns som att dem ska ploppa ur bh-n) hade inget illa mående förutom igår och idag. Har dock "mensvärk" i äggstocken och ibland i ryggen.

Jag oroar Mig så mycket att jag löser om MS/utomhavandeskap/dött foster etc.

Gör jag fel? Ska jag besöka mvc? Elr bör jag berätta för min man? Vill vänta tills v.8 och sendan berätta..

Grattis till graviditeten! Beklagar ditt MF men förstår inte varför du undanhåller för din man att du är gravid? Han lär ju inte skylla på dig om du får missfall igen. Ring MVC och boka tid och säg att du är orolig pga tidigare MF och vill ha ett tidigt VUL.
  • Seven Costanza
    Niiia skrev 2015-05-01 23:53:54 följande:

Jag vill inte göra honom besviken, vet att han verkligen vill ha en liten plutt ( även jag, jag väntat så länge på det här)

Men det skrämmer mig? Tänk om jag får ett MS IGEN?

Vill bara berätta för honom nu på en gång men är rädd att ett MS ska såra honom

Jag har inte själv haft missfall så jag kan ju inte riktigt föreställa mig, men jag känner i alla fall att det inte är mitt fel om det skulle bli så och jag ser inte det som min uppgift att skydda honom så att inte han ska bli ledsen. OM du mot förmodan skulle få missfall igen, skulle du inte då bli jätteledsen och vilja ha hans stöd? Då blir det ju konstigt om du inte sagt något tidigare.
  • Seven Costanza
    lanylena skrev 2015-05-02 21:14:41 följande:

Jaså? En tjej i en privat mammagrupp sa att de är känsliga? Jag har Testlagrets nu som mäter på 25.

CB plus är känsliga (alltså de där man får ett vanligt blått plus) de visar enligt förpackningen från BIM-4, medan digitalt är mindre känsligt.
  • Seven Costanza

Berättade för föräldrarna idag, mamma började gråta av lycka . Finns ju inga garantier att allt kommer gå bra men jag visste att jag ändå skulle berätta för dem om det går dåligt så lika bra att berätta nu. Känns härligt att ha berättat!

• Seven Costanza

Jag är i v 4+5, är 31 och bor i Skåne. Första barnet för oss. Mår helt som vanligt, kanske lite tröttare och lite hungrigare. Hoppas att jag klarar mig undan illamående .

• Seven Costanza
    Serendipitet skrev 2015-05-05 21:00:43 följande:

Vad har ni för symtom och i vilken vecka är ni? 

Jag har främst onda bröst, molande värk och sug/illamående/hunger i perioder under dagen. Är troligtvis gravid i v. 4+3. 

I stort sett bara onda bröst, men även lite mer hungrig och trött. Går in i v 6 imorgon
  • Seven Costanza
    Serendipitet skrev 2015-05-05 21:10:25 följande:

När började du känna symtomen? 

Trött har jag varit sedan plusset men brösten började göra ont för några dagar sedan, kanske i v 4+2.
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-05-06 06:02:30 följande:

Dagens test, fortfarande svårt att greppa att det där tunna strecket ska räcka som tecken på att jag är gravid

Idag kände jag av lite lätt illamående, känner av det lite nu med. Brösten börjar kännas lite lite ömma.

Är så rädd att det ska gå fel denna gången med, men försöker verkligen att inte tänka så. Vill verkligen försöka glädjas den här gången, när det blev MF så fick jag en magkänsla nästan direkt när jag fick plusset att ngt inte stämde riktigt.

Det där är ju ett solklart plus, grattis!

Beklagar ditt missfall, hur länge sedan är det och vilken vecka var du i? Du har helt rätt i att man får försöka glädjas så gott man kan!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)