Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-05-06 09:01:17 följande:

Tack Jag fick MF den 9 april i vecka 5+4. Så hann inte gå så långt men det tog rätt hårt på mig iallafall. Började blöda smått en vecka innan MF kom.

Ja det förstår jag att man blir ledsen ändå, men tur att du kunde bli gravid direkt igen! Det känner jag är skönt att veta om det händer något med det här fostret att iom att jag blev gravid på första försöket så går det ju förhoppningsvis snabbt att bli det igen. Går in i v 6 idag så har äntligen avverkat en veckas "riktig" graviditet .
  • Seven Costanza
    Loviedovie skrev 2015-05-07 17:07:32 följande:

Plussade idag! Första försöket, trodde vi skulle behöva försöka längre men tydligen inte! Åh jag är så lycklig! Dock börjar jag genast oroa mig för att man ska få MF. Dumt, jag vet, man kan ju aldrig veta hur något kommer gå, men kan inte låta bli att bli lite ängslig. Hur känner ni andra?

Grattis! Jag gick in i vecka 6 igår och mår toppen förutom kanske lite tröttare och ont i brösten, så jag undrar lite ibland ifall allt står rätt till... Men det kan säkert komma andra symptom senare så att man ångrar att man klagade på att inte märka något. Jag oroar mig inte så mycket för missfall - jag vet att det är vanligt men eftersom jag blev gravid på första försöket känner jag mig lugnare i o m att man troligen kan bli gravid snabbt igen OM det skulle hända något. Försök tänka så kanske?
  • Seven Costanza
    Loviedovie skrev 2015-05-07 17:24:56 följande:

Tack! :) och grattis till dig också! Jag är i v3+5.

Ja du har rätt, man får försöka slappna av istället :) jag tycker det känns så overkligt att man är gravid, har också ömma bröst, haft molande värk (som svag mensvärk ungefär) i flera dagar, och magont över magsäcken. Annars mår jag också bra! Lite svaga ljusbruna flytningar, men det är tydligen normalt har jag förstått haha..

Tycker också det känns overkligt, har till och med glömt av det lite mellan varven så att säga, tänker knappt alls på det på jobbet men sedan när jag kommer hem märker jag att jag är tröttare. Nu börjar det där med att inte dricka alkohol och undrar ifall folk gissar att man är gravid... Var på after work idag och alla drack utom jag, jag drack vatten och det noterades väl lite grann så jag sa bara att jag hade huvudvärk, men tog en kaffe sedan för att inte väcka för mycket uppmärksamhet. Man ska ju inte dricka fär mycket kaffe men dricker koffeinfritt te annars så det är ju ingen fara. Vill inte berätta på jobbet före semestern.
  • Seven Costanza
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-07 20:30:27 följande:

Känner som dig! Bara trött och lite ömma bröst, annars inget!

Var hos gyn och kikade idag och det såg ut precis som det skulle i den här veckan! nytt vul om tre veckor!

Skönt att höra att allt är som det ska trots brist på symptom! Jag försöker få tag på BM för att boka en första tid men de svarar aldrig så jag vet inte om jag ska välja en annan VC än Capio där jag är listad. Är bara i v 5+1 idag så det är väl inte sån brådska iofs. Ska ringa igen imorgon.
  • Seven Costanza
    St0rken skrev 2015-05-08 21:00:11 följande:

Hej! hoppar in här ????

Ett mirakel har skett...

Fick en dotter via IVF oktober 2014 så hon är 6,5 månader gammal. Vi trodde inte vi kunde få barn på naturlig väg och inte vill vi missa en chans så inge preventivmedel här. Vi bestämde oss för att syskonförsök skulle börja i mars och vad händer nu har vi plussat, hur det gick till är oförståerligt för oss. Blir täta syskon ???? men det är de värt ????

Jag är i vecka 6 5+6 och har BF. 1 Januari ????

Jag är 28 år och min man 30 år. Blir vårat 2a barn ??

Stort grattis! Gud så roligt! Vi kommer medvetet satsa på täta barn, är beredda på att det kan bli kämpigt men det är det värt . PS frågetecknen beror på att du använder emojis från mobilen, det funkar inte utan du måste t ex göra kolon bindestreck parentes för glad smiley.
  • Seven Costanza
    Lizzie09 skrev 2015-05-10 21:28:04 följande:

Absolut :) Går iofs in i vecka 8 imorgon och är inte i närheten av att kunna knäppa jeansen :P Men var väldigt svullen i v 5 också!

Oj v 8 redan, när har du BF? Jag har i och för sig BF någon gång 5-10/1 och går in i v 7 på onsdag så du kan du vara beräknad precis vid årskiftet eller? . Har du barn sedan tidigare? Många blir ju större som omföderskor har jag läst - själv ser jag inget på min mage än men det är jag bara glad för eftersom jag inte vill berätta än.
  • Seven Costanza
    Riolina skrev 2015-05-10 22:00:07 följande:

Tog ett nytt test idag. Blev överraskad över att plussat blev så tydligt! Sträcket i torsdags var svagt men tydligt (annat märke på testet). Är på 4+0 idag. Nu är det bara att njuta och hoppas på det bästa.

Kul, grattis! Ungefär så såg mitt test ut på BIM+2 så en dag efter ditt . Hade plussat svagt på BIM-4 och blev riktigt glad att se en sådan fin ökning i styrka.
  • Seven Costanza
    Lizzie09 skrev 2015-05-10 22:04:17 följande:

Ja, veckorna har gått så himla fort :D Har bf den 27/12, men hoppas lite på att gå över tiden så att det blir en januaribebis :)

Det är första barnet faktiskt och magen är redan svår att dölja :P Är det ditt första också?

Aha då förstår jag, trodde först att jag själv räknat fel för jag kunde inte förstå hur du kunde vara så långt gången! Jo men jag hoppas också på att gå över lite - har läst att 70% av förstföderskorna går över tiden och det är i snitt med 8 dagar så det hoppas jag på!

Det är första barnet här med, känner mig lite svullen på kvällen bara men ser annars ut som vanligt.
  • Seven Costanza
    anaconda skrev 2015-05-10 22:08:39 följande:

v7 idag, magen är uppsvullen och ser mer ut som en stor deg klump som jäst alldeles för länge och dallrar så jag blir sjösjuk :(

nån skrev att omföderskor blir ev större än första gången och jag hoppas på motsatsen då jag va enormt stor med första! Gick upp ca 15-18kg då, vägde runt 103(!!)kg på förlossningen till mina små 160cm, denna gång väger jag ca 18kg mindre än förra grav start och har inte gått upp alls (än så länge)

Fredag blir de vul och jag längtar så jag spricker!!!

Jag skrev lite otydligt - det jag läst är att omföderskor blir stora SNABBARE än förstföderskor dvs svårare att dölja graviditeten. Menade inte att de går upp mer totalt sett.
  • Seven Costanza
    Maria_Mango skrev 2015-05-10 22:20:23 följande:

Hej!

Jag vill gärna hänga med er här!

Jag är beräknad 11/1, det kommer bli mitt andra barn. Jag är nervös och lite orolig, men mest av allt jättelycklig! Vi har försökt få till det här lilla syskonet i ett år nu, så jag är så glad för mitt plus!

Grattis till alla er andra! Ska bli kul att följa er medan magarna växer!

Stort grattis, Gud vad kul när ni försökt så länge!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)