Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Kixpix skrev 2015-07-27 19:03:52 följande:

Ja men precis! Jag har sagt till sambon att jag ska snåla första året. Det blir bäst ekonomiskt om han jobbar och jag är hemma, tyvärr.

Havandeskapspenning ska jag absolut söka! Min sambo blev sur när han förstod att man får "vara hemma" 2 månader innan, men då förklarade bm för honom att det är bäst så. Jag jobbar inom hemtjänsten. Kul att kliva in och ur en bil, lyfta tunga människor, kravla på golvet för att ta på strumpor, springa i trappor etc. Nej tack. När man är i sjunde månaden lär ju kroppen säga ifrån mot detta! :)

Tror det kommer bli så att jag är hemma större delen utav tiden också, tyvärr bäst ekonomiskt för oss också.

Sur? Lite avis eller min man blir nog bara glad jag är hemma lite innan, haha. För då slipper han alla skrik och panikattacker från barnen att jag jobbar kvällar och helger, dem hatar när jag gör det och tyvärr så blir det ju då pappa som får ta alla dom bråken från dem.

Själv jobbar jag på ett demensboende och vi har för tillfället väääldigt många som gärna slåss, så vill ju gärna inte riskera några slag så sent i graviditeten, ja inte nu heller såklart. Och som du säger alla tunga lyft och förflyttningar. Nej tack!
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-07-28 11:46:23 följande:

Tack för tipset, de syskonvagnar jag får fram i det märket påminner om babytravel och carena, blir alldeles förstora om vi ska få in dem i ett litet bagage (som de flesta 7-sitsiga bilar har). Länka gärna om det är fel vagn jag tittat på, allt är värt att kolla upp såklart om man kommer billigare undan :) men prio ett är absolut att den ska vara så liten som möjligt ihopfälld!

Ska det vara syskonvagn för två bebisar eller för bebis och ett äldre syskon? Ska det vara för bebis plus äldre syskon vill jag tipsa om Phil and Ted vagnarna. Dem kanske inte ser så roliga ut med ett barn som sitter under men dem är så otroligt smidiga och tar väldigt liten plats i bilen. Hade en sport själv när vi fick andra barnet.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-07-28 13:37:24 följande:

Det är syskonvagn, men syskonet är ju fortfarande litet så jag vill inte ha honom bakom, eller den lilla... vill ha dom jämte varandra. Annars har jag också hört bra om den vagnen.

Okej emmaljunga har ju också syskonvagn double viking tror jag den heter och kronan har en syskonvagn med samma bred som bugaboo donkey vet dock inte hur stora dessa blir när man fäller ihop dem, men kanske värt att kika på iallafall?
  • WiMe06

Usch har haft värk i magen idag ända sen jag vaknade. Har släppt nu men höll i sig fram till 15-tiden. Blir så orolig men det är väl livmodern som växer hoppas jag. Är det fler än jag som har sån värk ibland?

• WiMe06
    Söndag skrev 2015-07-29 18:25:36 följande:

Jag har också sånna dagar ibland, vaknar även på natten ibland av magvärk

Jag tror de är växtvärk :)

Jag vaknar också av det på natten ibland, och ofta så känner jag av det på morgonen när jag går upp. Ja, jag hoppas det är växtvärk, man kanske känner av det extra mkt ibland?
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-07-29 21:48:35 följande:

Jag bor i skåne, och som ni skrivit står det ju att de inte utför könsbestämning. Jag frågade vid min förra grav på rul om de kunde se kön, hon svarade flicka. Gjorde nytt ul 2 veckor efter med en annan bm, frågade även där och hon sa också flicka. Av alla mina kompisar som velat få reda på kön har alla fått det, har inte hört en ända som de nekat. Kan tänka mig att det står så på hemsidan för att man inte ska bli besviken OM det skulle vara så att de inte kan se för att bebisen inte vill visa typ. Att dom då inte "kämpar" för att se könet eftersom undersökningen inte går ut på det egentligen :)

En fråga till er med två eller fler barn... Dottern kommer vara ca 2år och ett par månader när bebisen föds. Tror ni man är i behov av syskonvagn? Vi har ju en jättefin emmaljunga edge duo som jag älskar, med jättemysig liggkorg. Tänkte kanske bara investera i en ståbräda dottern kan stå på, hon är inte jätteglad i att åka vagn utan vill gärna gå själv. Tänkte att om jag åker på någon större utflyk där dottern behöver vagn för att sova i, åker jag förmodligen inte ensam utan har även en emmaljunga scooter, som då den som är med mig kan köra. Och ska man typ ner på stan kan ju dottern åka vagn och bebisen hänga i bärsele, iallafall de första månaderna innan bebisen blir allt för tung.

Men å andra sidan är det ju skönt att ha en vagn där man kan ha båda barnen om man åker iväg själv. Kanske inte så kul att jaga dottern om hon vägrar ståbrädan.

Men isåfall säljer vi edgen, och då är ju dilemmat att man måste dra runt på en dubbelvagn om jag och bebisen åker någonstans själva. Vet att bugaboo har en man kan göra om till singelvagn, men är inte så förtjust i de vagnarna. Tänkt att vi kunde köra lite budget, har sett en vagn på nätet som heter basson duo och har de funktionerna jag är ute efter. Men... Sen vet man ju inte hur kvalitén är. Hade varit såå sugen på en emmaljunga double Viking, någon som har koll på vilket pris de ligger på?

Känner ni att inte ståbräda skulle funka så skulle jag verkligen tipsa om att kika på vagnar där man har den ena under eller över, för om dottern inte åker så mkt vagn så blir du bara besviken att köra runt på en dubbel på bredden, det finns trots allt många praktiska modeller idag, varför inte emmaljunga super viking syskonvagn? Den är ju supersmidig att göra om till enkelvagn om du bara har bebisen med dig eller om dottern åker bräda. Säljs många fina på blocket. När jag fick andra barnet var äldsta sonen nästan två och vi hade en Phil and Ted sport, båda barnen älskade den, körde en dubbelvagn ett tag men aldrig säger jag, philen var överlägsen, lätt, smidig och tog liten plats. När äldsta sonen var sina 15 timmar på dagis som större och jag bara hade minsta med mig så var den ju superpraktisk att göra om till enkelvagn.
  • WiMe06

Nu är det ju många år sedan vi gjorde ul för våra två första barn men då var det inga problem att få veta vilket kön det var. Vet ju inte om det ändrats sig nu hittar ingen information om det någonstans heller, så vi chansar och frågar om bm kan se på ultraljudet vad det är. Tror kanske att det kan variera en del från bm till bm också, men om vi får samma som vi hade vid nupp-testet tror jag hon berättar om hon kan se.

• WiMe06

Snacka om att gravidhjärnan börjar infinna sig hos mig!!! Var i affären och snabbhandlade lite så tog bara med mig plånboken i handen in. Träffade några man kände så blev kvar och pratade lite, när jag kom till bilen frågade jag barnen om någon hade ringt, dem lyssnade på musik med telefonen så dem hade den. Ja sa äldsta, nån från supermarket. Supermarket tänkte jag, hmm. Åh då flög det genom huvudet på mig, PLÅNBOKEN!!! Nån vänlig själ hade hittat den i en kundkorg och lämnat in den i butiken. Synd man inte fick ngt namn på personen som hittade den bara. Herregud, fler som hjärnan inte funkar lika bra för längre?

• WiMe06

Har inte kännt något i brösten nu på ett tag men nu börjar jag känna som stickningar i brösten ibland. Speciellt i höger bröst.

• WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-07-31 22:20:48 följande:

Hej alla preggos! Är i Kroatien och har det underbart i 32 grader i skuggan. Hua, lite för varmt för mig just nu när man E gravid men ska inte klaga ändå. Skönt med sol!

En fråga till er andra, har någon börjat känna bebisen något? Jag vet inte om det är den jag känner eller något annat. Men när jag ligger på vänster sida känns det ibland som att något smeker mig innefrån magen. Alltså inget fladder eller så utan som en beröring. Kan det vara barnet eller är det tarmarna som flyttar på sig? Jag har kännt några ggr.

Härligt med värme det har vi ju inte för mkt av här hemma iallafall.

Jag undrar samma sak faktiskt, kan känna som små dunkningar i magen ibland, nästan alltid på kvällarna. Ibland känns det som fladder. Vet inte om det kan va bebisen man känner. Det är kanske bebis du känner?

Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)