dinin skrev 2015-07-09 09:48:15 följande:
Idag är det dags att berätta för arbetsgivaren... Hade egentligen tänkt vänta till efter KUB om en vecka, men han ville ha avstämningsmöte idag då vi inte ses på ett par veckor sen pga semester och jag vill inte att han ska komma tillbaka till en gravidmage som är omöjlig att dölja. Usch, vad jag är nervös! Har bara varit här i 7 månader och man märker att de satsar på mig... Wish me luck
Är det bara med dig han vill ha möte? Då har han kanske misstänkt redan att du är gravid. Jag kommer inte berätta förrän efter RUL i augusti men å andra sidan har jag semester tills efter det så för mig är det inget problem just med magen. Känner med dig, man vill ju inte få ett dåligt bemötande på sin graviditet... Hoppas allt går bra!
Mitt problem är mer att det redan är bestämt att jag ska vara tjänstledig för studier pga att jag ville behålla mitt jobb när jag följer med min man till USA, har redan pluggat sex år egentligen... Nu kommer jag ju behöva berätta att jag bara ska plugga höstterminen för sedan kommer jag ju förstås byta tjänstledighet för studier mot tjänstledighet för föräldraledighet så efter födelsen lovar jag ju inga studieresultat för då har jag ju rätt att vara föräldraledig precis som vem som helst. Så risken finns ju att chefen blir sur för att de förväntat sig att jag skulle plugga klart det jag sagt (tre terminer) och det hade vsrit en tillgång för dem. Men jag hoppas att de ser det som att föräldraledig är de flesta någon gång så varför inte nu när jag ändå ska vara borta? Känns lite bättre med graviditeten för mig nu för jag fick nyligen veta att de hittat en bra vikarie, det var tydligen inte så lätt så jag hade lite dåligt samvete i början för min tjänstledighet, även om det ju egentligen är chefens uppgift att lösa. Hur tror ni andra att era chefer skulle reagera om ni hade gjort som jag? Hade de tyckt att det var fult gjort tror ni?