Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-28 12:22:38 följande:

Måste bara tipsa om dessa amningstoppar och klänningar:

www.colonelle.se/index.asp&kategoriid=23

De är väldigt snygga på och sjukt sköna! Dessutom finns de i tighta modeller.

De var jättefina, tack! Vet dock inte om det går att skicka dem till USA men får kolla upp det.
  • Seven Costanza
    elinville skrev 2016-01-28 20:55:11 följande:

27/1 kl 7:43 föddes så vår Vidar <3

Vattnet gick 26/1 kl 23:00, preciiiis när vi skulle gå o lägga oss. Hade då fått hinnsvepning på morgonen o var då 2 cm öppen men med 2 cm lång tapp. Bebisen hade bajsat i vattnet och eftersom han fortfarande lågt högt o rörligt hos BM på morgonen skulle v in direkt och vi fick inte åka hem igen.

På förlossningen blev vi kvar och eftersom bebisen trots vattenavgång ff låg högt och rörligt fick jag bara ligga i sängen och inte alls vara uppe och röra mig. Kl 01 kom värkarna igång som visade sig var heeeemska pinvärkar. Dom kom ofta, varade länge och var hemska att hantera enbart liggandes men gjorde inte ett skit vare sig för att trycka ner bebis eller öppna mig. Till sist efter jag i panik skrikit att det här kommer aaaldrig att gå, jag döööör var han ca kl 05 så pass ruckbar att jag fick upp o röra mig, men då var jag ff bara öppen 2 cm och med 2 cm lång tapp - precis som på morgonen! Nu började dock värkarna ta ordentligt så jag kunde börja med lustgas, och på 1-2 värkar var jag öppen 7 cm och fick krystvärkar och plötligt var det dags att krysta. Fick krysta länge för huvudet låg diagonalt. Blev lite "bråttom" för hjärtljuden gick ner vi varje krystvärk. Huvudet åkte ner vid varje värk men flög upp igen så fort jag slutade krysta. De började bli prat om sugklocka men till sist kom huvudet över sista kanten o nästa värk var han ute!! Från 2 cm till ute på ca 1 timme o 45 min! Två små stygn var allt som behövdes och både jag och Vidar mår jättebra! :))

Helt klart min värsta förlossning av mina tre, tur det var sista ;))

Det var snabbt, tur att allt gick bra trots att huvudet låg på sned! Stort grattis!
  • Seven Costanza
    kindofnothing skrev 2016-01-29 03:18:51 följande:

Vilken bra idé, det kan jag verkligen tänka mig göra! Hur lång tid brukar det ta innan man vet om amningen fungerar? Har ju massa mjölk nu iaf men han är bara en vecka

[quote=76280767][quote-nick]amalie79 skrev 2016-01-29 03:32:09 följande:[/quote-nick]Gud jag är så trött. Arvid sov 1 1/2 timme och har nu hållit låda i två. Stackarn har nog ont i magen. Äter och kräks om vartannat. Sambon har gått och lagt sig i soffan efter att ha försökt han med, ändå bara tutten som duger. Jag var tvungen att lägga ner honom för att gå på toaletten nu.

Tuttarna gör ont och jag är så himla deppig just nu. Hoppas detta är tillfälligt!

Åh det är så jobbigt när man inte får dem nöjda på kvällen/natten fastän man tycker att man provat allt! Vår skrutt har bara haft en sådan där kräkkaskad men igår var han sådär som du beskrivit att han ska ha bröstet men sedan släpper bröstet, slår på det och skriker. Asjobbigt! Ni kanske ska köpa sådana där minifomdroppar för magen?
  • Seven Costanza

Åh jag måste bara få dela med mig av något jätteroligt!! Jag har ju redan funderat så mycket på syskon till vår lilla C och känner att jag nog inte kommer orka försöka få ett barn till så tätt som vi hade tänkt (dvs 1-1,5 år) så nu blir det nog snarare 3-5 år emellan. Utesluter inte helt att jag ändrar mig men tror inte det - men i alla fall så nyheten är att min bror och hans sambo väntar barn så vårt barn ska få en kusin i augusti! En jämngammal kusin hörni, är så himla glad

Två nära vänpar väntar också barn i år, en i juni och en i juli! Aslycklig nu för det känns som att det minskar trycket lite på mig att skaffa syskon snabbt som "lekkamrat". Vi är först ut i släkten att få barn och näst först i vänkretsen så jag har tänkt SÅ mycket på detta redan under graviditeten.

• Seven Costanza

Måste bara säga att era småttingar är så fina allihop! Min man vill inte att jag lägger upp bilder så kan tyvärr inte visa vår gosse men han är förstås supersöt haha lilla prinskorven <3

• Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-29 20:12:48 följande:

Men ååååååååh vad underbart!!! Grattis grattis grattis! Så himla roligt med kusiner och lekkamrater! <3

Tack, vi är så glada! Jag har flyttat ca 12 mil ifrån min bror men jag tänker ändå att detta förhppningsvis kan få oss närmre varann igen om barnen kan leka ihop och sådär. Det tar knappt 1,5 timme att åka dit så det är inte SÅ långt. Vännerna bor närmare, knappt en halvtimme bort så det känns jättekul!
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2016-01-29 20:44:53 följande:

Men åh, vad roligt för er

Ja, helt fantastiskt! Vi håller tummarna nu att allt går bra i de tre graviditeterna.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2016-01-29 22:16:48 följande:

Jag tror bestämt det är någon som har gaser :D

Haha va kul så ser vår också ut lite titt som tätt . Mm, min man är lite lätt paranoid om bilder och att skriva om sig själv på internet. Han tycker egentligen att jag skriver alldeles för mycket info om oss här på FL och att man lätt skulle kunna känna igen oss, medan jag känner mer so what. Men jag får ju respektera att han inte vill.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-29 22:40:31 följande:

Jag håller egentligen med din man, haha, men jag lyckas aldrig efterleva det. :-P Särskilt som jag har ett onlinealias som är så lätt att härleda till mitt riktiga namn. Men det namnet har jag haft i nästan 20 år så det får stanna. Iofs, om jag hade varit alltför hemlig online så hade jag aldrig träffat min man (vi möttes på Lunarstorm) eller några av de bästa vänner jag har idag (som jag träffade här på FL) så jag är väl rätt glad att jag är såpass öppen som jag är. Jag är relativt privat på fb och instagram så egentligen är det lustigt att jag postar så mycket här. Jag är helt enkelt inte särskilt konsekvent.

Haha nej så är det ju. Jag håller ju med såtillvida att någon som är mycket på FL och känner mig skulle kunna fatta att det är jag genom att läsa blandade inlägg från mig om olika ämnen, men till skillnad från min man tycker jag inte att det skulle göra så mycket för jag står för det kag skriver. Men jag skulle inte vilja skriva ut mitt namn eller så. PS. Lunarstorm - det var tider det.
  • Seven Costanza
    CupcakeDream skrev 2016-01-30 09:02:09 följande:

[quote=76283988][quote-nick]Seven Costanza skrev 2016-01-29 23:02:45 följande:[/quote-nick]Haha nej så är det ju. Jag håller ju med såtillvida att någon som är mycket på FL och känner mig skulle kunna fatta att det är jag genom att läsa blandade inlägg från mig om olika ämnen, men till skillnad från min man tycker jag inte att det skulle göra så mycket för jag står för det kag skriver. Men jag skulle inte vilja skriva ut mitt namn eller så. PS. Lunarstorm - det var tider det.[/

Du har ju det bästa namnet här på Fl!!!:):)

Haha tack så mycket! Vi blev väldigt besvikna nu när vår unge inte kom ut förrän den åttonde - jag blev igångsatt den sjunde och vi hoppades ju såklart på att få en Seven, åtminstone som smeknamn . Eight låter ju inte klokt...
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2016-01-30 13:00:27 följande:

Vi gör ett försök till flytt då :)

Här är den nya slutna gruppen:

www.familjeliv.se/forum/group/123803

Om inte länken funkar så heter gruppen Januaribebisar 2016. Man måste bli godkänd för att gå med och alla inlägg kan endast läsas av godkända medlemmar.

Okej ska se om det funkar.
  • Seven Costanza

Ah varför blir det ibland ingen länk på iPhone? Brukar funka att kopiera inlägget och så blir länken blå så att man kan trycka på den. Funkar inte på min mobil att trycka kopiera.

• Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2016-01-30 18:48:46 följande:

Undrar detsamma. Använder alltid mobilen....

Var hittar man gruppen?

Tryck på "grupper" där du har alla andra forumdelar såsom allmänna rubriker, känsliga rummet etc. Sedan hittar du vår grupp i flödet och när du har skrivit något i tråden så hamnar den bland dina favoriter.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)