Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Parkbänksteorier skrev 2015-08-08 13:02:17 följande:

Hej! Har läst här ett tag men inte kunnat skriva då jag tappat bort lösenordet, äntligen fått tummen ur och löst det nu Väntar liten i början av januari, har rul om en vecka och är mixat hoppfull, nervös och livrädd.

Fråga till er: är alla ni öppna med era graviditeter nu? Jagvill dölja det på jobbet ett tag till men det här med kläder är ju hopplöst. Hur klär/ klädde ni er för att dölja den växande magen?

Har inte varit på rul ännu men vi har börjar berätta för dem närmsta och och en del vänner. Min chef vet sedan tidigt pga olika anledningar men inga arbetskamrater vet om ngt. Gick på semester v 26 och kunde dölja allt då, nu kan jag knappt dölja ngt längre så kamraterna lär ju få reda på det rätt snart efter jag börjat jobba. Börjar jobba v 34 igen och kommer ha RUL veckan efter. Hade gärna väntar med att säga ngt till arbetskamraterna tills efter rul. Får väl se om jag kan lyckas, haha, men tror inte det.
  • WiMe06

Hur känns er växtvärk? Vet att det är jättesvårt att beskriva men känner ni av det runt hela magen eller vissa punkter?

Jag har en punkt på vänster sida ca 6-8 cm snett ner vänster om naveln som jag känner av ibland. Det gör inte jätteont med jag känner liksom av precis den punkten ibland. Kan det vara växtvärk på samma ställe så eller är det ngt annat tror ni som jag känner? Tänkte ta upp det med bm har ju inget besök inbokat med henne förrän i oktober. Tycker man skulle haft nåt mer samtal mellan ultraljuden och nästa träff i v 25.

• WiMe06
    FrökenC skrev 2015-08-09 21:55:11 följande:

Ni som har lite erfarenhet om det här med RUL...

Jag har fått en kallelse nu och enligt ultraljudet jag gjorde sist så fick jag ett nytt BF-datum så nu när jag ska göra mitt RUL är jag i vecka 19 (18+2). Är inte det lite sent?

Det verkar som det väljer att lägga det lite senare om man gjort Kub, när jag gör mitt RUL kommer jag vara 19+2 så en hel vecka längre än dig. Minns inte exakta veckor jag varit i med tidigare barn men dem brukar ju säga mellan v 18-20.
  • WiMe06

Vad spännande för alla här som har RUL idag och snart framöver. Jag lääängtar till mitt men det är först om 2 veckor.

Börjar bli väldigt orolig nu känner jag, inbillar mig att jag känt bebis några ggr men nu har jag inte känt på länge så man blir ju så orolig då. Vet ju att det är svårt ändå att känna bebis nu och att den kan ligga vänd mot ryggen. Men jag vill bara se bebis nu och veta att allt är bra.

• WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 10:30:28 följande:

Jag går in i vecka 18 idag (17+0). Har inte mitt RUL förrän den 26/8, alltså om lite mer än 2 veckor.

Har inge känt någonting, inte ens haft något att fundera över om det KAN vara bebis eller något annat. Lite mysko känns det och lite mer orolig blev jag efter i lördags då jag fick så ont i mage/rygg av sammandragningar.

Min BM ska ringa idag. Har svullnat väldigt mycket om händer och fötter. Får hoppas jag får komma dit fortast möjliga.

Då är vi exakt samma dag och har exakt samma datum för RUL.

Hoppas du får hjälp med svullnaden, känns ju inte bra att du ska behöva ha det så redan nu.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 11:07:26 följande:

Nej men vad kul! :) jag blev inte flyttad någonting vid KUB så än så länge är det 17 januari som gäller!

Ja, drygt att man KAN behöva vänta hela dagen på att de ska ringa upp.. Suck! :(

Jag blev flyttad 1 dag, hade den 18 januari förrut. Men min bm sa att dem går efter datumet från kubet om man gör det, dem håller inte på och flyttar en massa sa hon om det bara rör sig om ngn dag fram eller bak. Men rör det sig om en vecka eller så så byter dem datum. Så blir det ingen drastisk skillnad så får jag nog behålla den 17 januari som datum.

Ja, det är ju inget roligt att behöva sitta och vänta flera timmar på att bli uppringd, fick du ingen ungefärlig tid?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 13:14:39 följande:

Blev alltså tillbakaflyttad till v 18+2 istället för 18+6 så enligt BM kan det alltså dröja ytterligare 1-2 veckor innan jag känner något, men nu känner jag mig mycket lugnare när jag fått se bebisen igen .

Grattis till ett lyckat ultraljud, vad härligt! Vad roligt att dem kunde se könet med. Spännande att se sen när fler gjort rul om det verkar vara fler pojkar eller flickor
  • WiMe06
    Bubblor skrev 2015-08-10 15:06:11 följande:

Åh vad roligt att läsa om ni som varit på RUL samtidigt som man blir väldigt otålig på att få göra det själv, men två veckor får jag vänta iallafall, men det är bra, då har jag och sambon två veckor på oss att bestämma om vi ska ta reda på kön eller inte för jösses vad vi velar :D Verkar som om de flesta av er tar reda på kön? Min sambo tror att vi har en liten flicka på väg och alla andra tror att det är en pojke, det är nämligen 6 flickor bland våra syskons barn och ingen pojke än så alla tycker det är dags för en pojke :P

Ja visst längtar min lite extra nu när man hör att många närmar sig ul eller har varit. Men häftigt att vi kommit så långt nu jag får också vänta två veckor till innan vi får gå på ul. Haha, gällande att ta reda på könet så tar jag bara för givet att mannen vill det också. Vi har inte ens pratat om det ännu, haha. Kanske borde ta upp frågan ändå. Men det var han som ville ta reda med nr 2 så jag tror ju han vill det nu med. Nr 1 tog vi inte reda på för då ville inte jag
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 15:25:31 följande:

Ja en dag hit eller dit kan ju kvitta så där håller jag med :)

Hon ringde upp innan och skyller på värmen, till varför jag blivit svullen. Det roliga är att det började när det inte ens var varmt utan höstväder ute! Men skulle få komma in imorgon och ta trycket och lämna urin. :)

Nej precis, det håller jag också med om.

Hm, ja ngn jättevarmt sommar har det ju knappast varit så det var ju enkelt att skylla på det. Men vad bra att du får komma in. Hoppas dem har en bättre förklaring imorgon då.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-10 19:31:03 följande:

Ja, bara för det så hoppas jag verkligen att något är fel! Visst, det har varit varmt veckan som varit, men inte innan. Jag vet ju att man blir svullen när man blir gravid, men så här tidigt.. Nja. Vägde mig innan idag, har gått upp 4 kg sen vecka 12 = 10 kg sen i början. Dock slutat röka så det kan ju ha med det att göra, men ändå :)

Oj, 10 kg känns ju ganska mkt, eller? Jag har gått upp 2-3 kg ungefär sen inskrivningen i v 12 ungefär.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)