Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-08 09:09:28 följande:
    Ja precis...

Jag kan alltid kissa, även annars, men jag kan ha svårt att kissa på kommando. Jag har faktiskt inte lämnat urinprov sedan inskrivningen kom jag på, hur ofta får ni andra med normala graviditeter göra det? Sista gångerna har det bara varit blodtryck socker och hjärtljud. Får väl se om det är mer i nästa vecka, 35. Nu är det varannan vecka fr.o.m. nästa vecka men det gör Ju inget för tänkte sluta jobba nästa fredag om jag hinner klart
    Jag har nästan lämnat urinprov varje gång, eller alltså jag går på toa kissar i en mugg, stoppar ner en sticka i urinen, som jag sedan visar BM som läser av om jag har socker i urinet (om jag inte helt missuppfattat det) Hur har de kollat socker på dig? 
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-08 08:53:21 följande:

Tror att det mesta jag kände igår var relaterat till, tja, tarmfunktion :) för när jag kom hem så var det direkt på toa och så glad jag är att jag var ensam hemma för det var vrål av smärta och megaskiten Allan som skulle ut, kändes mer som en förlossningsövning än en tarmtömning ( ursäkta)

Tycker jag är duktig på att äta bra och så, så tror inte det finns mer att göra där än att gilla läget och tänka på de stunder då jag ogravid svär över mina tre gånger om dagen istället..... :D

I natt sov jag från 23-05:30. Jag brukar iof tack och lov sova gott men brukar vanligtvis vakna en gång runt 3 för att mata katten och göra ett toabesök. Något som är grymt irriterande just nu är att sista veckan så kan jag bara inte vänta med toa- inte för att jag gör på mig, utan för att minsta kiss i blåsan ger sammandragningar .

Jag älskar att du är så ocensurerad! Sluta aldrig med det, ok? :)
    Låter inte alls skönt att vara så hård i magen. Misstänker att det är ont om plats för dina tarmar helt enkelt. Skönt att megaskiten är ute nu iaf :)Låter jobbigt det där med att få sammandragningar så fort det blir lite kiss i blåsan... 
  • mirakelspektakel

Hur är det med att har ont i ljumskarna? Vill typ hålla upp magen för att de gör så ont.. Är det normalt att ha ont i dem? 

• mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-12-08 02:10:54 följande:
    Maken ska göra ett sista försök i morgon om och se om han kan komma ifrån. Annars kan du absolut vara min +1
    Hoppas att han lyckas med det! Nåt har uppenbarligen bränt till i huvudet på min sambo, för han ville väldigt gärna gå i början på januari. Imorgon har vi ingen barnvakt så då kan vi inte gå båda två.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-08 10:22:58 följande:
    Det har jag med men är inte dummare än att jag fattar att jag skulle känna av det mindre om jag inte jobbade. Brukar värma vetekudde i sängen på kvällen så släpper det, har inte vansinnigt ont utan mer ilande. Särskilt sista veckorna, sedan magen sjönk
    Om jag ändå kunde skylla detta på att jag rör mig för mkt... Kommer smärtan av att bebis trycker sig neråt och att fogarna tar stryk eller vad beror den på? någon som vet? Ska försöka hitta vetekudden och testa om värme hjälper...
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-08 12:15:48 följande:
    Ring bm och be om läkartid bums!! Slut på plågandet, ingen tackar dig för att du ska ha så ont. Det kan vara tillräckligt ansträngande när man har så ont att "bara" sitta och stå. Du behöver viiiila, NU!! Ta hand om dig, skönt att föräldrarna hämtar på förskolan imorgon
    Jag håller helt med. Dessutom varför hämtar du överhuvudtaget? Kan inte din man göra det? Är ju inte direkt så många veckor det handlar om...
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-08 12:24:08 följande:

Varit på tul idag, bebis har vuxit enligt sin kurva, hon beräknas just nu väga 1930 gram, förra besöket beräknades hon väga 1555 gr, så vuxit har hon gjort. Alla värden var helt normala, hon tränar andningsmusklerna för fullt i magen. Så läkaren sköt fram nästa tid för tul till v 38 istället för v 36, så den 28 dec ska vi mäta igen om bebis är kvar i magen då
    Hon förväntas väga runt 2400gr vid födseln. Ligger bara på -19,6% nu.

Frågade läkaren om hon kunde se könet men det var för rörigt i det området sa hon, så tyvärr. Vi får hållas på halster om det är en liten tös eller inte.

Åh vilka underbara nyheter! Har verkligen håll tummarna för er som har småttingar!
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-08 12:56:15 följande:
    Ja bums iväg till läkaren och försök få en sjukskrivning. Jag bävar själv för hur det ska bli efter torsdag då min vecka är slut. Tänkte ringa vct i morgon och be om en läkare som vill sjukskriva mig nej men helt seriöst så känns det orimligt att jobba.

Jag har även börjat få riktiga värkar. De kommer och går och sotter i ryggen. Ni som fött nyligen eller har bättre minne än vad jag har, hur länge brukar man ha såna här värkar innan det är dags? Jag tycker det känns som om detskullevara dags vilken dag som helst, kan inte fatta att jag kanske ska gå med värkar i en månad till!
    Det finns ingen läkare hos MVC? Det är dit jag går, aldrig vart några konstigheter att bli sjukskriven. Jag behöver oftast inte ens träffa läkaren när denne förnyar sjukskrivningen.... men det kan ju iof bero på hur mina arbetsuppgifter normalt ser ut. Någon som är sugen på att gå en mil på stenhårda golv dagligen, samtidigt som du har yrsel och spyr om vart annat? 

Annars kanske du ska tänka över möjligheten att stanna hemma på föräldradagar?
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-08 13:56:36 följande:
    I så fall måste vi ändra schemat så sonen går en timme längre, och det måste man göra med två veckors varsel så det blir ändå rätt meningslöst. Och så långa dagar som han ändå går så känns det inte bra, han går 7-16 som det är nu och jag skulle inte palla att ha honom där 7-17 när jag är hemma från halv ett. Maken fick ju jobb hux flux ungefär samtidigt som jag blev sjukskriven, så från att ha gått 15 timmar i veckan fick sonen börja 9 timmar per dag, tufft för alla inblandade. Men snart är det som tur är över med den biten. Det jobbiga är inte att ha honom hemma utan att hämta honom...
    aha. det förklarar det hela! stort grattis till mannens jobb! Axel har ingen kompis som bor i närheten vars förälder kan hämta Axel samtidigt? Förstår att du inte vill ha honom längre tid än han redan går.
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-12-08 16:41:36 följande:
    Jag har ont i ljumskarna (framförallt vänster) o känner igen känslan av att vilja lyfta magen. Beror enligt både bm o sjukgymnast på framfogen (har ont mellan benen där den är också). Ljumsken gör framförallt ont när jag lyfter benen. Fått ett brett fogbälte från sjukgymnasten som hjälper mig att kunna gå (ok iaf)
    Tack för info, gör mest ont på vänster på mig med. Klart som f-n att jag ska få foglossning också. Jag antar att jag får höra av mig till en sjukgymnast, kanske slipper skaffa en TENS utan kan få det via sjukgymnasten? 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)